مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته بینایی سنجی در نروژ

رشته بینایی سنجی در نروژ

به عنوان دانشجوی رشته بینایی سنجی در نروژ، در مراکز تخصصی نحوه انجام معاینه چشم، تشخیص مشکلات بینایی، بهبود بینایی را یاد خواهید گرفت. شما بیشتر وقت خود را در کلینیک چشم دانشگاه نروژ سپری خواهید کرد. یک کلینیک فعال که به روی عموم باز است، دارای 16 اتاق آزمایش کاملاً مجهز و جدیدترین تجهیزات بینایی سنجی مانند توموگراف انسجام نوری، لامپ های تصویری و ویدئوکراتوسکوپ است. با پشتیبانی از معلمان متخصص و شانس کسب تجربه کاری، این مکان عالی برای آموزش به عنوان اپتومتریست است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه شرایط اخذ پذیرش از کشور نروژ مشاور و راهنمای شماست.

بررسی رشته بینایی سنجی در نروژ

از آنجایی که مدرک بینایی سنجی به طور کامل توسط شورای اپتیکال عمومی تایید شده است، پس از فارغ التحصیلی می توانید برای ثبت نام به طرح کالج بینایی سنجی بپیوندید. هنگامی که یک اپتومتریست ثبت شده هستید، می توانید در مطب خود، یک بیمارستان یا یک شرکت بین المللی اپتیکال کار کنید. شما همچنین می توانید اولین گام را برای تبدیل شدن به یک دانشگاه یا محقق با مدرک تحصیلات تکمیلی ما بردارید. از بورس تحصیلی فارغ التحصیلان ما استفاده کنید و در هزینه های خود تخفیف بگیرید. فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند بیایند و در نروژ تحصیل کنند.

نروژ یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است زیرا تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. این موانع را برای بسیاری کاهش می دهد، اگرچه هزینه های بالای زندگی نیز باید در نظر گرفته شود. مدارک لیسانس تقریباً به طور انحصاری به زبان نروژی تدریس می شوند، اگرچه استثناهایی نیز وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند برای برنامه زبان نروژی درخواست دهند، اما باید شرایط سخت زبانی را داشته باشند، که اغلب قبل از شروع تحصیل به یک دوره زبان یک ساله نیاز دارند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور نروژ برای رشته بینایی سنجی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در نروژرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه اسلو159172
دانشگاه علم و صنعت نروژ267187
دانشگاه برگن نروژ3102301
دانشگاه قطب شمال UIT نروژ4217659

تحصیل در نروژ

در حال حاضر حدود 15000 خارجی در موسسات آموزش عالی نروژ ثبت نام کرده اند. برخی از آنها در حال تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد تمام وقت (معمولا 2 ساله) هستند، در حالی که برخی دیگر در برنامه های مبادله ای مانند برنامه اراسموس شرکت می کنند. زندگی در یک دانشگاه نروژی از تجربه ای که در یک موسسه آمریکایی یا بریتانیایی کسب می کنید کاملاً متفاوت است، اما شباهت های زیادی نیز وجود دارد.

آژانس نروژی برای تضمین کیفیت در آموزش (NOKUT) مسئول رسیدگی به درخواست ها برای به رسمیت شناختن عمومی مدارک خارجی و اعطای واحدهای عمومی ECTS است. همچنین بیان می کنند که آیا سطح و محدوده دوره معادل مدرک نروژی است یا خیر. موسسات فردی با درخواست‌ هایی برای به رسمیت شناختن خاص، یعنی اینکه آیا مدرک تحصیلی خارجی از نظر آکادمیک معادل مدرک است، سروکار دارند.

دانشگاه های تحصیل رشته بینایی سنجی در نروژ

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در نروژ نیازی به مجوز ندارند، با این حال شما باید پس از ورود ثبت نام کنید. شهروندان سایر کشورها باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. این اغلب در تابستان قبل از مطالعه یا در برخی موارد یک سال کامل قبل از مطالعه انجام می شود. اولویت اغلب به شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA داده می شود. اکثر دانشگاه ‌ها و کالج‌ ها درس‌های بین ‌المللی نروژی را در طول دوره تحصیلی خود ارائه می‌ دهند. اگر می ‌خواهید فراتر از تحصیل در نروژ بمانید، استفاده از این فرصت ضروری است. کسب و کار، علم و هنر به خوبی توسط دانشگاه های نروژ پوشش داده شده است. برخی از موسسات دوره های تخصصی مرتبط با صنعت انرژی را ارائه می دهند.

موسسات دیگری که نوعی آموزش در سطح کارشناسی ارشد زبان انگلیسی (یا معادل آن) را ارائه می دهند عبارتند از:

  • کالج دانشگاه بوسکرود و وستفولد – علوم اجتماعی، بازرگانی، مهندسی، علوم دریایی، علوم بهداشتی، بینایی سنجی و آموزش معلمان
  • کالج دانشگاه Diakonhjemmet – کارشناسی ارشد در Diakonia و تمرین اجتماعی مسیحی
  • کالج دانشگاه Gjøvik – ICT
  • کالج دانشگاه هدمارک – اکولوژی کاربردی
  • کالج دانشگاه لیلهامر – علوم اجتماعی، علوم فیلم، بهداشت و مددکاری اجتماعی

دانشگاه های تحصیل رشته بینایی سنجی در نروژ

رشته بینایی سنجی در نروژ در مقطع ارشد

برنامه کارشناسی ارشد حرفه ای بینایی سنجی (بالینی) مطالعات چند رشته ای را بر اساس علم بصری و مراقبت های اولیه بینایی معاصر ارائه می دهد. صلاحیت حرفه ای فارغ التحصیلان با استاندارد حرفه ای اپتومتریست مطابقت دارد و معادل مدارک دریافتی در انگلستان، ایالات متحده آمریکا و نروژ است. دانش‌ آموزان این برنامه هم مهارت‌ های حرفه‌ ای در مراقبت ‌های اولیه بینایی (بینایی‌سنجی) و هم دانش آکادمیک در علوم بینایی را کسب می ‌کنند که به آنها امکان می ‌دهد در برنامه دکترا ثبت ‌نام کنند. برنامه درسی شامل موضوعات حرفه ای (بالینی) و علمی (تجربی) مرتبط با ارزیابی، تحقیق و درک سیستم بینایی انسان است. این برنامه شامل موارد زیر است: آموزش عملی (33%)، پزشکی و فیزیولوژی بینایی (35%) و دوره های علوم طبیعی و روانشناسی.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در نروژ می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در نروژ

برنامه تحصیلی (80 امتیاز اعتبار) شامل دروس اجباری (قسمت الف)، اختیاری (بخش ب) و عملی است. آموزش عملی (کارورزی) 26 امتیاز اعتبار دارد. قسمت A (66 امتیاز اعتبار) شامل دوره های تخصصی: پزشکی عمومی در بینایی سنجی، بیماری های چشم و دارو درمانی، اصلاح تماس، مدل های ادراک بصری و همچنین آزمون دولتی و پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد. بخش B (14 امتیاز) شامل دروس بالینی و تجربی در بینایی سنجی است. تدوین و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد 20 امتیاز اعتبار می باشد. رشته شنوایی سنجی در نروژ را نیز می توانید برای تحصیل انتخاب کنید.

مزایا تحصیل رشته بینایی سنجی در مقطع ارشد

برنامه کارشناسی ارشد رشته چشم پزشکی در نروژ با در نظر گرفتن چالش های موجود و مورد انتظار یک اپتومتریست در سلامت چشم و بینایی طراحی شده است. با افزایش نسبت سالمندان در جمعیت، نیازهای بیشتری برای اپتومتریست ها برای پیگیری ناهنجاری های چشمی و بینایی در بزرگسالان و سالمندان و تشخیص آسیب شناسی چشم وجود خواهد داشت. مدرک کارشناسی ارشد به شما این امکان را می دهد که با سایر حرفه های بهداشتی در پیگیری عملکرد چشمی و بینایی در تخصص انتخابی خود همکاری کنید. مهارت‌ ها و شایستگی ‌هایی که از طریق دوره مدرک تحصیلی به دست می ‌آیند به شما این امکان را می ‌دهند که در یک نقش بالینی گسترده در مراقبت از چشم و بینایی، به ویژه در تخصص انتخابی خود قدم بگذارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره در خصوص شرایط اعزام دانشجو به نروژ همراه شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *