مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته بینایی سنجی در مجارستان

رشته بینایی سنجی در مجارستان

دانشجویان در رشته بینایی سنجی در مجارستان از دانش خود در مهارت های عملی تخصصی خود برای انجام معاینه و تصحیح چشم به طور مستقل استفاده می کنند. در طول برنامه 4 ساله، دانش آموزان یاد خواهند گرفت که محیط انکساری، توانایی انکساری، خطاهای انکساری، نحوه عملکرد عضلات چشم و اشکال مختلف هتروفوریا و همگرایی را تخمین بزنند. آنها نحوه بررسی بینایی دوچشمی و قسمت های مختلف چشم، نحوه تخمین و اندازه گیری تنش چشم و همچنین سایر پارامترها و عملکردها را تمرین خواهند کرد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ ویزای دانشجویی به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان

دانشجویان اپتومتری قادر خواهند بود از مهارت های پرستاری و ارتباطی خود در فعالیت های روزانه خود با تعامل با بیماران و یافتن راه هایی برای بهبود و حفظ بینش افراد، جوامع و جمعیت به طور کلی استفاده کنند. به عنوان بخشی از آموزش بالینی، دانش آموزان قادر به تشخیص و ارزیابی اختلالات چشم در یک زمینه چند رشته ای خواهند بود و می توانند مراقبت، کمک و پشتیبانی حرفه ای را ارائه دهند. آناتومی چشم، آسیب شناسی چشم، اپتیک چشم، تجویز عینک، کنتاکتولوژی، چشم پزشکی بالینی، فیزیولوژی و آسیب شناسی بینایی دوچشمی، فناوری چشم، مبانی حرفه اپتومتریست، چشم پزشکی کودکان، فناوری ساخت مواد اپتیکال از دروس مهم رشته بینایی سنجی در مجارستان است.

فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی آنالیز تشخیصی پزشکی با تخصص بینایی سنجی از دانش خود در اپتیک برای انجام معاینه و اصلاح چشم به طور مستقل استفاده می کنند و برای دستیابی به حدت بینایی مطلوب در بیماران، کمک های نوری (عینک، لنزهای تماسی) را تجویز می کنند. آنها محیط انکساری، توانایی انکساری، خطاهای انکسار، نحوه عملکرد عضلات چشم و توانایی هتروفوریا و همگرایی را تخمین می زنند. متخصصان بینایی دوچشمی، محفظه چشم، عدسی کریستالی، زجاجیه و فوندوس چشم را با کمک یک لامپ شکاف بررسی می ‌کنند و تنش چشم را تخمین می ‌زنند.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش در رشته بینایی سنجی در مجارستان می باشید:

نرخ پذیرشسال
26%2021
20%2022
37%2023

تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان

دروس رشته بینایی سنجی در مجارستان

سال اول تحت سلطه موضوعات پایه علوم بهداشتی (مانند آناتومی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی، بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی)، سپس موضوعات نظری و عملی خاص بینایی سنجی، و همچنین اقدامات بالینی دنبال می شود. سال چهارم حول محور تمرینات میدانی و کار پایان نامه می چرخد. پس از موفقیت در امتحان نهایی و دفاع از پایان نامه، دانشجویان مدرک لیسانس بینایی سنجی دریافت می کنند. دانشجویان بین ‌المللی گروهی متنوع از افراد سرزنده و مشتاق هستند که در طول تحصیل به دنبال تحقق کامل پتانسیل خود هستند. مجارستان از سراسر جهان دانشجو می پذیرد و به آنها معلمانی ارائه می دهند که به آنها کمک می کند تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف حرفه ای ارتقا دهند.

برنامه لیسانس بینایی سنجی با استانداردهای بین المللی و الزامات آموزشی کمیته اعتباربخشی مجارستان مطابقت دارد. مدرک لیسانس بینایی سنجی در اتحادیه اروپا به طور خودکار شناسایی می شود، بنابراین می توانید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی با آن شروع به کار کنید. در خارج از اروپا، ممکن است قوانین خاصی برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی وجود داشته باشد، که توسط کشورها مورد نیاز است. توصیه می شود بررسی کنید که کشور مورد نظر چه نوع اعتبار سنجی را برای پذیرش کامل مدرک تجویز می کند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان در حوزه بینایی سنجی در مجارستان می باشید:

تعداد متقاضیان در حوزه بینایی سنجی در مجارستان

جایگاه رشته بینایی سنجی در مجارستان

اپتومتریست ها متخصصان چشمی هستند که مدارک تحصیلی بالاتری نسبت به بینایی سنجی دارند. ورود به این برنامه با گواهینامه بینایی سنجی قبلی مرتبط است. اپتومتریست ها – با کمک مجموعه ای از تجهیزات مدرن و سنتی – قادر به تشخیص عیوب انکساری بر اساس آشنایی با فیزیولوژی چشم هستند. بر اساس ارزیابی نتایج آزمایش، آنها می‌توانند دستگاه مناسب مورد نیاز برای اصلاح وضعیت را انتخاب کرده و این دستگاه‌ها را آماده و جاسازی کنند. آنها علاوه بر بازگرداندن دید واضح، قادر به تشخیص علائم اولیه بیماری های چشم هستند. پیش نیاز ثبت نام مدرک بینایی سنجی قبلی است. اجزای برنامه درسی اصلی برنامه بینایی سنجی عبارتند از: جامعه شناسی، روانشناسی کاربردی، فیزیولوژی چشم، پاتوفیزیولوژی چشم، چشم پزشکی عمومی و بالینی، فیزیک و هندسه اپتیک، تماس شناسی، مواد و فناوری تولید اپتیک، مهارت های بازاریابی، محل کار و مصرف کننده. روانشناسی و حقوق مصرف کننده.

مدارک لازم برای تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان

مدارک معینی برای بارگذاری در پلت فرم پذیرش آنلاین دانشگاه مورد نیاز است. شما می توانید از طریق دکمه درخواست آنلاین اکنون به آن دسترسی پیدا کنید). اصل یا به عنوان کپی های تایید شده را به زبان انگلیسی یا زبان اصلی با ترجمه انگلیسی مجاز می پذیرند. گواهی پایان تحصیلات متوسطه از یک مدرسه متوسطه معتبر الزامی است. این مدرک پیش نیاز لازم برای شروع تحصیل است (اصل/کپی تایید شده + کپی). اگر دانش آموز در زمان درخواست هنوز تحصیلات خود را در مقطع متوسطه به پایان نرسانده باشد، گواهی پایان تحصیل تا روز ثبت نام قابل ارائه است. رشته چشم پزشکی در مجارستان الزامات زیادی برای تحصیل دارد.

در لیست زیر شاهد مدارک لازم برای تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان می باشید:

  • مدرک زبان انگلیسی یا مدرک معادل آن (که دانش زبان انگلیسی را ثابت می کند)
  • گزارش پزشکی برای درخواست امضا شده توسط پزشک عمومی
  • عکس – یک عکس اندازه گذرنامه
  • CV به زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت/کارت شناسایی

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در مجارستان

بیمه ویژه ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و هزینه آن در شهریه گنجانده شده است. این خدمات شامل یک مرکز تماس انگلیسی زبان، خدمات عمومی و درمان در پلی کلینیک ها و کلینیک های دانشگاه سملویز است. با پرداخت شهریه ترم و وضعیت دانشجوی فعال، بیمه به طور خودکار تا توقف/پایان تحصیل شما تمدید می شود. با کارت دانشجویی، دانشجویان حق دارند بلیط ماهانه دانشجویان را برای حمل و نقل عمومی، راه آهن یا بلیط اتوبوس بین شهری با قیمت کاهش یافته خریداری کنند، به تعدادی از خدمات و تخفیف ها (به عنوان مثال خدمات کتابخانه، امکانات ورزشی، تخفیف های فرهنگی و تجاری) دسترسی داشته باشند. دانشجویان باید ترم های فعلی خود را در نپتون فعال کنند. بدون فعال سازی ترم، درخواست کارت دانشجویی راه اندازی نمی شود. رشته شنوایی سنجی در مجارستان هم رشته ای عالی برای تحصیل است.

پس از فعال ‌سازی ترم، دانشجویان باید به اداره دولتی صادرکننده اسناد (کوتاه‌ مدت: اداره ثبت نام؛ به مجارستانی مراجعه کرده و برای دریافت مدرک NEK برای کارت دانشجویی درخواست دهند. گذرنامه الزامی است. از شما عکس گرفته می شود و اطلاعات اصلی شما ثبت می شود. لطفاً مدرک را به دفتر خدمات دانشجویی (دبیرخانه دانشجویان خارجی) برگردانید و اداره ثبت درخواست را تکمیل خواهد کرد. دبیرخانه در صورت ورود کارت پلاستیکی دانشجویی به اطلاع دانشجویان خواهد رساند. لطفاً در نظر داشته باشید که تخفیف های دانشجویی فقط با داشتن کارت موقت یا دائم قابل مطالبه است، بنابراین باید در ماه اول از بلیط معمولی کرایه استفاده کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات کامل در حوزه اعزام دانشجو به مجارستان راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *