مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته بینایی سنجی در لهستان

رشته بینایی سنجی در لهستان

رشته بینایی سنجی در لهستان طبق دستورالعمل های شورای اپتیک و اپتومتری اروپا است و از بهترین دانشگاه های آمریکا و بریتانیا الگوبرداری شده است. تیمی متشکل از معلمان آکادمیک مجرب و در عین حال متخصصان (چه از نظر بالینی و چه از نظر آموزشی) اهمیت زیادی برای توسعه مهارت ‌های بینایی ‌سنج ‌های آینده، به ‌ویژه در زمینه روش ‌های برخورد با بیماران هم در مورد روش ‌های استاندارد و هم در مورد روش‌ های استاندارد، قائل هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش لهستان مشاور شماست.

تحصیل رشته بینایی سنجی در لهستان

سخنرانی ها، آموزش ها و کلاس های آزمایشگاهی دانش و مهارت های عملی را در زمینه: آناتومی عمومی و فیزیولوژی و سیستم بینایی، بافت شناسی، اپتیک هندسی و فیزیکی، محیط بصری، مبانی آسیب شناسی عمومی و سیستم بینایی، مبانی بیوشیمی، فارماکولوژی ارائه می دهد. و میکروبیولوژی، اپتیک فیزیولوژیکی، ادراک بصری، معاینه بینایی سنجی، بینایی دو چشمی، مبانی بینایی سنجی کودکان، ادراک بینایی، آمبلیوپی و کمک های بینایی، لنزهای تماسی. در آموزش اپتومتریست های آینده نیز موضوعات مرتبط با اخلاق حرفه اپتومتریست، مبانی روانشناسی و ارتباطات بین فردی جایگاه مهمی را اشغال می کنند. هر دو سازمان لهستانی و اروپایی که با اپتومتریست ها مرتبط هستند، تأکید خاصی بر توسعه مهارت های نرم دارند.

برنامه درسی دارای نظر اعتبارسنجی مثبت از انجمن بینایی سنجی و اپتیک لهستان است. این دانشگاه در سال 2017 گواهینامه و علامت کیفیت “مطالعات با آینده” و همچنین گواهینامه ویژه “پیشرو کیفیت” را برای برنامه درجه بینایی سنجی دریافت کرد. برگزیدگان در برنامه رقابت و اعتباربخشی “مطالعات با آینده” انتخاب شدند که برای تشخیص نوآورانه ترین و مدرن ترین برنامه ها و دوره های تحصیلی در دانشگاه های لهستان استفاده می شود. رشته بینایی سنجی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا را می توانید در لهستان مطالعه کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور لهستان برای تحصیل می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در لهستاننام دانشگاه
4141451University of Warmia and Mazury in Olsztyn
5521842Wroclaw Medical University
5631883Medical University of Warsaw
5801984University of Silesia in Katowice

دروس رشته بینایی سنجی در لهستان

رشته بینایی سنجی در مورد اختلالات پیچیده تر به عنوان مثال در میان بیماران مبتلا به اختلالات استرابیسم (استرابیسم آشکار و پنهان)، در موارد تنبلی چشم، دوبینی، در میان بیماران مبتلا به اختلالات بینایی اکتسابی در نتیجه صدمات یا سکته مغزی؛ انتخاب کمک های نوری تخصصی، کمک برای بیماران مبتلا به اختلالات بینایی خاص بحث می کند.

برخی از دروس رشته بینایی سنجی در لهستان عبارت است از:

  • بیوفیزیک
  • جنبه های حقوقی و اخلاقی حرفه اپتومتریست
  • آسیب شناسی سیستم بینایی
  • تست انکسار
  • دید دوچشمی
  • پاتوفیزیولوژی انسانی و پاتوبیوشیمی
  • مدل سازی سیستم بصری و طراحی سیستم های نوری
  • فیزیک فرآیند بینایی
  • کاربرد لنز تماسی

دروس رشته بینایی سنجی در لهستان

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در لهستان

اپتومتریست متخصص مراقبت های بهداشتی است که پارامترهای سیستم بینایی را اندازه گیری می کند. انحراف از هنجارهای فیزیولوژیکی را به منظور انتخاب، تجویز و انجام اصلاحات با عینک، لنزهای تماسی یا سایر وسایل کمک بینایی تعیین می کند و همچنین بازتوانی سیستم بینایی را به منظور بازگرداندن بینایی مناسب انجام می دهد یا بر آن نظارت می کند. اپتومتریست بر اساس دانش در زمینه بیوفیزیک و فیزیک (به ویژه اپتیک) و شاخه های منتخب پزشکی (آناتومی، فیزیولوژی) و همچنین داشتن توانایی انجام اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج اندازه گیری، دانش گسترده ای در مورد فرآیند بینایی دارد. روش های تشخیصی چشم و امکان استفاده از محلول ها و کمک های بینایی هم تدریس می شود.

به عنوان فارغ التحصیلان بینایی سنجی باید استانداردهای معاینه بینایی سنجی و همچنین تشخیص بینایی سنجی و مدیریت بیمار را بدانید، روش ‌های اندازه‌گیری و روش‌های عددی مربوط به تشخیص و توصیف فرآیند بینایی را بداند. مبانی نظری عملکرد تجهیزات اندازه گیری و تشخیصی مورد استفاده در معاینه بینایی سنجی و تشخیص چشم را بدانید. همچنین باید قادر به برنامه ریزی و انجام تست های اولیه بینایی سنجی (انکسار عینی، انکسار ذهنی، تست بینایی دو چشمی) باشید. یک بینایی سنج ماهر می تواند بصری درمانی را آماده و اجرا کند، قادر به استفاده از دستگاه های اندازه گیری و تشخیصی در تحقیقات بینایی سنجی باشند. آنها قادر به تعریف و تشخیص انحرافات از هنجارهای فیزیولوژیکی سیستم بینایی هستند و در صورت مشاهده، بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در رشته بینایی سنجی در لهستان می باشید:

نرخ پذیرش در رشته بینایی سنجی در لهستان

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در لهستان

شرکت هایی که در زمینه توزیع لنزهای تماسی، عدسی های عینک و همچنین وسایل کمکی برای افراد کم بینا فعالیت می کنند. هدف از این مطالعات، آموزش متخصصان در زمینه بینایی سنجی است. در طول تحصیل، دانش آموزان دانش، مهارت ها و شایستگی های لازم برای انجام مستقل حرفه اپتومتریست را کسب خواهند کرد. هدف اصلی آموزش اپتومتریست های آماده برای این حرفه، مجهز به دانش لازم در زمینه چشم پزشکی، بینایی سنجی، اپتیک چشم و فیزیک است. در طول مطالعات، دانش ‌آموزان مهارت ‌هایی را برای انجام رویه ‌هایی با هدف از جمله تعیین چشم غالب، اندازه‌ گیری فاصله مراکز مردمک، پاسخ مردمک به نور، دید فضایی، دید رنگی، حرکات چشم و میدان دید به دست خواهند آورد.

رشته شنوایی سنجی در لهستان هم از رشته های مهم در این کشور است. بازار کار برای فارغ التحصیلان بینایی سنجی به خوبی توسعه یافته است و شامل موارد زیر است:

  • اپتیک،
  • مطب های بینایی سنجی
  • بخش های چشم پزشکی بیمارستان ها

مشخصات فارغ التحصیل رشته بینایی سنجی در لهستان

فارغ التحصیل از رشته بینایی سنجی و رشته چشم پزشکی در لهستان دانش و مهارت های لازم را برای انجام یک روش سیاسکوپی ایستا و پویا و همچنین توانایی بررسی انکسار انجام شده با کمک فوروتر و تست های اختصاصی را به دست خواهند آورد. شرکت کنندگان نحوه استفاده از استوانه های متقاطع را در هنگام انتخاب اصلاح آستیگماتیسم یاد می گیرند، همچنین با روش های مطالعه اجزای اقامت آشنا می شوند. دانشجو پس از اتمام تحصیلات دارای دانش چشم پزشکی، بینایی سنجی، اپتیک چشم و فیزیک خواهد بود مهارت ‌های لازم برای انجام روش ‌هایی با هدف از جمله تعیین چشم غالب، اندازه‌ گیری فاصله مراکز مردمک، پاسخ مردمک به نور، دید فضایی، دید رنگی، حرکات چشم و میدان دید را خواهد داشت.

آن ها دانش و مهارت لازم برای انجام عمل سیاسکوپی استاتیک و پویا را خواهد داشت. یک متخصص بینایی سنج توانایی بررسی انکسار انجام شده با کمک فوروتر و تست های اختصاصی را خواهد داشت. آنها می دانند که چگونه از استوانه های متقاطع در هنگام انتخاب اصلاح آستیگماتیسم استفاده کنند، همچنین در مورد روش های مطالعه اجزای محل اقامت، مطالعه فوریا و محدوده همگرایی و عملکردهای دوچشمی یاد خواهند گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوره و راهنمای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به لهستان در زمینه اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل همراه شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *