مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته بینایی سنجی در دانمارک

رشته بینایی سنجی در دانمارک

تحصیل رشته بینایی سنجی در دانمارک با انگلستان متفاوت است. دانمارک فقط 2 مدرسه بینایی سنجی دارد: یکی در کپنهاگ و کالج دانمارکی در راندرس. دوره کارشناسی 3 سال و نیم طول می کشد که شامل 2 سال تحصیل در دانشگاه و یک دوره کارآموزی 18 ماهه در یک عمل نوری است. از آنجایی که تنها 2 سال در دانشگاه دانمارک سپری می شود، نسبتی از اطلاعات باید فشرده شود و برخی از موضوعات (مانند آسیب شناسی) به عمق مدرک کارشناسی انگلستان کاوش نمی شوند. از سوی دیگر، انجام دوره های کارآموزی در طول دوره تضمین می کند که دانشجویان با موفقیت می توانند آنچه را که در عمل آموخته اند برای حمایت از تحصیلات خود به کار گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

نقش اپتومتریست در دانمارک

نقش اپتومتریست با بریتانیا تفاوت دارد زیرا تمرکز کلیدی روی جنبه های بالینی مراقبت از چشم وجود ندارد. اپتومتریست ها در دانمارک نمی توانند به طور قانونی از داروهای تشخیصی استفاده کنند یا مستقیماً به بیمارستان مراجعه کنند، بنابراین تشخیص آسیب شناسی و نظارت بر شرایط چشم بخش اصلی این نقش نیست. علاوه بر این، چشم پزشکان در دانمارک درآمدی از سیستم مراقبت های بهداشتی برای معاینه چشم و روش های بالینی مربوطه دریافت نمی کنند. اکثر روش ‌ها «آزمایش‌های چشم» رایگان را ارائه می ‌دهند و سود صرفاً به پرداخت ‌های بیمار بستگی دارد.

در درجه اول از طریق عینک، لنزهای تماسی و فروش محصولات. مدیریت بیماری چشم در دانمارک از طریق چشم پزشکان خصوصی انجام می شود، درست مانند دندانپزشکان در بریتانیا که مشکلات روزمره چشمی را مدیریت می کنند و در صورت نیاز به مراقبت های بیشتر، مستقیماً به بیمارستان مراجعه می کنند. بنابراین، در دانمارک، بیمارستان اغلب مرحله سوم مراقبت از چشم است، برخلاف مرحله ثانویه در بریتانیا. در واقع، برای وضوح، اپتومتریست ها در بریتانیا در مقایسه با اپتومتریست ها در دانمارک می توانند به صورت محاوره ای به عنوان «دکتر کوچک چشم» توصیف شوند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در دانمارک می باشید:

تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در دانمارک

تحصیل رشته بینایی سنجی در دانمارک

با این اوصاف، نقش اپتومتریست در دانمارک در حال توسعه است و با مسئولیت بالینی فزاینده ای با نقش اپتومتریست در بریتانیا هماهنگ می شود. این تغییر هم از طریق افزایش حضور اپتومتریست در بیمارستان و هم در مطب های خصوصی چشم پزشک و همچنین در ظهور یک برنامه کارشناسی ارشد جدید در بینایی سنجی و علوم بصری آشکار است. این 2 سال پیش معرفی شد و در حال حاضر فقط در دانشگاه آرهوس موجود است. دوره فوق لیسانس دو سال طول می کشد، در مقابل یک سال در انگلستان. هدف اعطاء دانش، اعتماد به نفس و مهارت های عملی به اپتومتریست های دانمارکی برای مشارکت بیشتر در روش های بالینی است.

برنامه کارشناسی بینایی سنجی 3 و نیم ساله برای ترکیب تئوری و عمل طراحی شده است. این برنامه شامل 2 سال تدریس در دانیا و 2 دوره کارآموزی در یک شرکت است که مجموعا 3 سال و نیم است. دوره های اول، دوم، چهارم و قسمت های ترم 5 و 7 در آکادمی برگزار می شود. در اینجا شما در آموزش کلاسی شرکت خواهید کرد که تمرین محور و واقع بینانه است و در کلینیک خود ما تمرین خواهد شد. رشته گوارش در دانمارک هم از فرصت های خوب اخذ تخصص به شمار می رود.

این برنامه در مجموع 210 ECTS ارائه می دهد و بر اساس این حوزه های اصلی ساختار یافته است:

  • عینک، فناوری و اپتیک کارگاهی
  • علوم پایه
  • علوم انسانی
  • قانون گذاری و تجارت
  • آسیب شناسی و فارماکولوژی چشم
  • اپتیک
  • بینایی سنجی
  • علوم بصری

تحصیل رشته بینایی سنجی در دانمارک

تخصص در رشته بینایی سنجی دانمارک

علاوه بر حوزه های اصلی رشته چشم پزشکی در دانمارک، می توانید عناصر انتخابی را انتخاب کنید تا در جهت مورد نظر خود تخصص پیدا کنید. برای ایجاد تعادل مناسب بین دانش نظری و توانایی شما در به کارگیری آن در عمل، باید یک دوره کارآموزی را در موسسه مورد نظر خود بگذرانید. تجربه کارآموزی به شما بینشی در مورد زندگی با مدرک لیسانس اپتومتری از Dania می دهد. به عنوان بخشی از برنامه مطالعاتی بینایی سنجی، شما 18 ماه را در دوره های کارآموزی سپری خواهید کرد. یک دوره کارآموزی 6 ماهه و یک دوره دیگر 12 ماهه. برای سهولت در یافتن یک دوره کارآموزی مناسب، یک پورتال کارآموزی ایجاد کرده اند که به عنوان یک پورتال استخدام مورد استفاده دانشجویان و شرکت ها است.

در این برنامه، شما باید یک سری دوره را بگذرانید که در آن هم روش هایی را که در عمل استفاده می شود و هم روش های نظری را یاد می گیرید. درس هایی در خصوص لنزهای کم بینایی، لنزهای تماسی و لنزهای عینک وجود دارد. علاوه بر این، دروسی در علوم بصری وجود دارد که در آن شما در مورد سیستم پشت ساختار بصری یاد می گیرید. این برنامه به 7 ترم تقسیم شده است و به صلاحدید خود دوره کارآموزی در این فرآیند انجام می شود. دو دوره تمرین دوره های 6 ماهه و 12 ماهه است. در دوره های مورد نظر شما یک کارآموزی با حقوق در کسب و کار بینایی سنجی خواهید بود. همه مکان ها باید تایید شوند. همچنین می توانید یک دوره کارآموزی در نروژ یا سوئد را انتخاب کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های کشور دانمارک در رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در دانمارکنام دانشگاه
5091دانشگاه کپنهاگ
147512دانشگاه آرهوس
3511233دانشگاه آلبورگ
9352954دانشگاه تکنیکال دانمارک

کار در رشته بینایی سنجی در دانمارک

برای اینکه بتوانید به عنوان اپتومتریست کار کنید، باید مجوز هیئت ملی بهداشت داشته باشید. این مجوز اطمینان مشتری است که تقلب نیست، زمانی که روی صندلی اپتومتریست می نشیند و آزمایش چشم انجام می دهد روبرو می نشیند. این شما هستید که با اپتومتریست کار می کنید تا بینایی را تنظیم کنید و آستیگماتیسم یا سایر مشکلات بینایی را تنظیم کنید. همچنین به بیماران کمک می‌کنید و به آنها توصیه می‌کنید که یک جفت عینک یا لنز تماسی پیدا کنند، زیرا با آن احساس راحتی می ‌کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره در حوزه اخذ ویزای تحصیلی دانمارک شما را یاری خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *