مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته بینایی سنجی در ایرلند

رشته بینایی سنجی در ایرلند

رشته بینایی سنجی در ایرلند به نسبت شرایطی که برای تحصیل دارد می تواند فرصت خوبی برای تحصیل در حوزه معاینه چشم برای دانشجویان باشد. معاینه چشم توسط اپتومتریست بیماری های چشمی مانند آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و همچنین علائم چشمی بیماری های سیستمیک مانند مولتیپل اسکلروزیس، فشار خون بالا و دیابت را تشخیص می دهد. در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی، بیماران توسط اپتومتریست ها به پزشک ارجاع داده می شوند. اپتومتریست ها در ایرلند بیماری چشم را که توسط متخصصان پزشکی انجام می شود درمان نمی کنند. برای مهاجرت تحصیلی به ایرلند و اخذ ویزای دانشجویی این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایرلند

حداقل H4 در یکی از دروس فیزیک، شیمی، فیزیک و شیمی، یا زیست شناسی از اولین شرایط است. دانش آموزان TU Dublin این برنامه باید Garda Vetting را انجام دهند. آنها باید مدارک مورد نیاز، از جمله لیست کامل تمام آدرس های قبلی را تکمیل کنند تا بررسی های ترخیص انجام شود. در حال حاضر، آدرس های ایرلندی توسط اداره بازرسی گاردا بدون هیچ هزینه ای برای دانش آموز بررسی می شود. علاوه بر این، از آنجایی که این دوره شامل تعامل با بیماران در ارائه مراقبت ‌های بهداشتی یا چشمی است، دانش‌ آموزان باید توانایی انجام مهارت ‌ها و وظایف کلیدی را داشته باشند تا بتوانند در این برنامه موفق شوند و در این حرفه عمل کنند.

همه دانشجویان کارشناسی اپتومتری و چشم پزشکی موظفند قطره ‌ها، لنزهای تماسی و پروب (دارای بی‌ حسی چشمی) را بررسی کنند کلیه مراحل در محیطی امن، تمیز و بالینی تحت نظارت یکی از اعضای هیئت علمی اپتومتری انجام خواهد شد. اطلاعات مربوط به مدارک اعطایی را در صفحه دانشگاه بیابید، اما همیشه به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. اپتومتریست ها (بینایی سنجی چشم) متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که خدمات اولیه مراقبت از چشم را ارائه می دهند. آنها معاینات چشمی را برای تشخیص نقایص بینایی از جمله نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی و تجویز عینک انجام می دهند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در ایرلند می باشید:

الزامات رشته بینایی سنجی در ایرلند

سال اول این دوره بر روی موضوعات علمی لازم برای آموزش بینایی سنجی تمرکز دارد. آموزش بالینی در سال اول با Vision Science آغاز می شود، که شما را با برخی از مهارت های بالینی اصلی لازم برای معاینه معمول چشم مجهز می کند. آموزش بالینی در طول دوره افزایش می یابد. در سال 3 و 4، شما یاد خواهید گرفت که چگونه دانش علمی خود را در یک کلینیک مدرن و هدفمند، مرکز ملی بینایی سنجی، با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته به کار ببرید. شما یاد خواهید گرفت که برای تعیین اینکه آیا عینک مورد نیاز است، معاینه چشم انجام دهید. فریم و عدسی عینک مناسب را انتخاب کنید. مناسب بودن لنزهای تماسی، شناسایی بیماری های مرتبط با چشم به طوری که بیمار در صورت لزوم مدیریت و ارجاع شود.

در پایان سال 4، شما 5 ماه (ژانویه-مه) را صرف کار در یک اپتومتری تحت نظارت خواهید کرد که به شما تجربه و مهارت در محل کار می دهد و چشم انداز شغلی شما را افزایش می دهد. این یک دوره تمام وقت است. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که تا 5 روز در هفته در محوطه دانشگاه حضور داشته باشند. میانگین ساعات تماس در هفته تقریبا 24 ساعت است. دانش آموزان ملزم به خرید مجموعه های معاینه چشم تشخیصی رتینوسکوپ، افتالموسکوپ، لنز در سال دوم خواهند بود. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، واجد شرایط ثبت نام به عنوان اپتومتریست در شورای متخصصین بهداشت و مراقبت اجتماعی خواهید بود.

الزامات رشته بینایی سنجی در ایرلند

تحصیل رشته بینایی سنجی در مقطع ارشد در ایرلند

مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای در فناوری های نوری و بینایی سنجی بالینی، زمینه های اصلی عمل اپتومتریست را پوشش می دهد، همیشه به روزترین روش و با هیئت علمی سطح بالا. برنامه درسی از دیدگاه و تجربه کارشناسان بسیار متخصص در ماژول خود و غرق در دنیای بالینی طراحی شده است که منجر به شناخت چالش های فعلی و آینده شده است. این مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای به وضوح و با قدرت به حوزه بالینی هدایت شده است و دانشجو را برای توسعه در این زمینه با دانش نظری گسترده آماده می کند. یکی از فرصت های خوب دیگر رشته آسیب شناسی در ایرلند می باشد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور ایرلند برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در ایرلندنام دانشگاه
215761دانشگاه کالج دوبلین
232792موسسه فناوری واترفورد
3161113موسسه فناوری دوبلین
5051714دانشگاه ملی گالوی ایرلند

اخذ ویزای تحصیلی در ایرلند

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، برای تحصیل رشته چشم پزشکی در ایرلند از کاندیداهای بسیاری از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می خواهد که ویزا برای ورود و تحصیل در ایرلند داشته باشند. اگر شهروند یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در این لیست هستید، برای تحصیل در ایرلند به ویزا نیاز دارید. ایرلند عضو پیمان شینگن نیست. بنابراین، حتی اگر ویزای یک کشور شینگن داشته باشید، همچنان باید برای ویزای ایرلند درخواست دهید. به متقاضیان توصیه می ‌شود هر چه زودتر برای ویزای خود اقدام کنند، زیرا به طور معمول 8 هفته طول می‌کشد تا بررسی شود، اما در دوره ‌های شلوغ ممکن است بیشتر از این طول بکشد. همه متقاضیان باید فقط با استفاده از تسهیلات درخواست ویزا آنلاین برای ویزا اقدام کنند.

در بخش زیر شاهد مراحل اخذ ویزا دانشجویی ایرلند می باشید:

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در ایرلند

پس از فارغ التحصیلی شما واجد شرایط شرکت در آزمون های صلاحیت حرفه ای انجمن بینایی سنجی ها، ایرلند هستید. مدرک BSc در بینایی سنجی و موفقیت در این امتحانات واجد شرایط، الزامات آکادمیک و حرفه ای برای ثبت نام در شورای متخصصان بهداشت و مراقبت اجتماعی است. اکثر اپتومتریست های تازه کار در مراکز معتبر در ایرلند یا بریتانیا کار می کنند. ثبت نام در انگلستان پس از ثبت نام در ایرلند امکان پذیر است.

برخی از فارغ التحصیلان تصمیم گرفتند تا تمرینات بینایی سنجی خود را شروع کنند. همچنین فرصت هایی برای انجام تحقیقات صنعتی و کار در بیمارستان ها (معمولاً در خارج از کشور) وجود دارد. فارغ التحصیلان مدارک تحقیقاتی بالاتر (کارشناسی ارشد و دکترا) را از طریق DIT دنبال کرده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ اقامت ایرلند از طریق تحصیل مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *