مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته بینایی سنجی در آلمان

رشته بینایی سنجی در آلمان

رشته بینایی سنجی در آلمان تحت عنوان کارشناسی علوم اپتیک یا بینایی سنجی چشم در آلمان به رسمیت شناخته می شود. اپتیک یا اپتومتری در آلمان چشم دانش آموز را به معنای واقعی کلمه باز می کند. این دانش پزشکی و فنی را ترکیب می کند که به دانشجویان کمک می کند در زمینه های مختلف تجارت، تحقیقات و صنایع کار کنند. این دوره منحصر به فرد است که محتوای فنی و بینایی سنجی را ادغام می کند. اپتیک یا بینایی سنجی چشم جالب است زیرا 50% از مطالعه دوره عملی است. دانش آموزان به طور موثر کار خواهند کرد زیرا این دوره دارای گروه های کوچک مطالعاتی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ ویزای تحصیلی و یا اقامت دانشجویی آلمان همراه و مشاور شماست.

تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان

لیسانس علوم در اپتیک اپتومتری چشم در آلمان به مدت 6 ترم ادامه دارد که از زمستان شروع می شود. یک دوره 8 هفته ای کارآموزی پیش از تحصیل یک پیش نیاز است.

برخی از مباحث این دوره عبارتند از:

  • بینایی سنجی
  • آسیب شناسی
  • آناتومی
  • استفاده از تجهیزات مختلف
  • فارماکولوژی
  • تحقیقات
  • فیزیولوژی
  • یک دوره جالب به نام انگلیسی برای اپتومتریست ها

این هنوز یک سیستم یادگیری دوگانه است که شامل آموزش عملی در فروشگاه نوری است که شامل کار در آزمایشگاه و مطب برای 2 سال اول و شروع کمک به بیماران در سال سوم است. برای آموزش اپتیک، کارآموز در یک مدرسه حرفه ای شرکت می کند. دپارتمان علوم کاربردی و مکاترونیک دوره تحصیلی در اپتیک و بینایی سنجی چشم را ارائه می دهد. این برنامه 4 و نیم ساله هم صلاحیت حرفه ای به عنوان مسافر در بینایی سنجی و هم عنوان علمی کارشناسی علوم در اپتیک بینایی سنجی چشم را ارائه می دهد.

کارآموزی رشته بینایی سنجی در آلمان

همچنین ساختار دروس جبرانی رشته بینایی سنجی جالب توجه است. یک کارآموز سال اول به طور متوسط ​​€419 (یورو) در ماه درآمد دارد که حدود $562 (دلار) است. حالا به یاد داشته باشید که هر ماه است. شاگرد سال سوم به €588 (یورو) یا $790 (دلار) در ماه می رسد. پس از گذراندن “Gesellenpruefung”، امتحان اولیه مجوز، چشم ‌پزشک فرصت ‌های زیادی برای ادامه تحصیل دارد. چندین برنامه مختلف برای تبدیل شدن به یک استاد بینایی سنجی ارائه می شود. حداقل 1 سال تحصیل تمام وقت طول می کشد. مدرک مهندسی نور را می توان پس از 4 ترم تحصیلی و کارشناسی علوم پس از 7 ترم دریافت کرد.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در آلماننام دانشگاه
4581دانشگاه هایدلبرگ آلمان
56132دانشگاه توبینگن
97283دانشگاه ارلانگن نورنبرگ
107334دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز
111365دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین
119396دانشگاه مونیخ آلمان

کارآموزی رشته بینایی سنجی در آلمان

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در آلمان

در حال حاضر متخصصان این رشته در پزشکی و صنعت نوری (نه فقط در مغازه های نوری!) برای کارهای بین رشته ای مورد نیاز هستند. تصور کنید اکنون یک اپتومتریست هستید. کجا می توانید کار کنید؟ شما می توانید در مغازه های چشم پزشکی، کلینیک های چشم، موسسات تحقیقاتی، صنایع نوری کار کنید و به افراد کم بینا کمک کنید. شما همچنین می ‌توانید یک مهندس توسعه (نظارت بر دستگاه‌های نوری با دقت بالا، انجام اندازه ‌گیری ‌ها و توسعه ایده ‌های جدید) یا مدیر آموزش یک مدرسه (تماس با مدارس و موسسات، حفظ روابط سالم با دانش ‌آموزان و کارشناسان و سازمان ‌دهی سمینارها و سخنرانی ‌ها) باشید. هیجان انگیز به نظر نمی رسد؟

به دلیل گستره وسیعی از موضوعات در اپتومتری، این رشته مسیرهای بسیاری را در دوره بعدی، هم در صنعت، هم در توسعه و هم در پزشکی به دانشجویان ارائه داد. مکان منطقی برای شروع تحقیقاتم آلمان است، جایی که آموزش اولیه خود را به عنوان بینایی سنجی دریافت کردم. در آن زمان، یک دوره کارآموزی 3.5 ساله با یک سیستم یادگیری دوگانه با تجربه عملی زیر نظر یک استاد بینایی سنجی در یک فروشگاه اپتیک و تئوری در یک مدرسه حرفه ای، شما را برای گواهینامه سطح اول در حرفه خود آماده می کند. پس از 5 سال تجربه کاری، یک برنامه 5 ترم کالج برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مورد نیاز بود. به عنوان یک متخصص بینایی در آلمان، شما مجاز به شکستن و قرار دادن لنزهای تماسی هستید.

جایگاه رشته بینایی سنجی در آلمان

از سال 2008، کارشناسی ارشد بینایی ‌شناسی در آلمان این فرصت را دارد که یک اپتومتریست شود. برای به پایان رساندن این دوره ارائه تحقیقات و تز ارشد الزامی است. متخصصان بینایی سنجی که عنوان معتبر “اپتومتریست” را نیز یدک می کشند، بسیار مورد توجه هستند. آنها همچنین رهبران رویایی هستند، زیرا معمولاً اعتقاد بر این است که تحصیلات در مقطع ارشد و دکترای بینایی سنجی در آلمان باعتث می شود بتوانید در کشورهای برتر جهان کار کنید. شگفت انگیزترین تغییرات در هماهنگی آموزش در اروپا اتفاق افتاده است.

در نمودار زیر شاهد میانگین نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان در حوزه بینایی سنجی می باشید:

میانگین نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان در حوزه بینایی سنجی

فرآیند بولونیا، یک توافقنامه آموزشی که توسط 47 کشور اروپایی امضا شد، برای اطمینان از مقایسه استانداردها و کیفیت مدارک تحصیلی عالی طراحی شد. بینایی‌ شناسان اروپایی یک قدم فراتر رفتند. از سال 1999 آنها دارای “دیپلم اروپا برای اپتیک و بینایی سنجی” هستند که توسط ECOO، شورای اپتیک و بینایی سنجی اروپا اداره می شود. دیپلم اروپا شامل یک امتحان سه قسمتی است.

هر قسمت فقط یک بار در سال، هر کدام در کشور متفاوتی داده می شود. به نظر می رسد کاملا پیچیده است. با این حال، این دیپلم بالاترین صلاحیت ها را نشان می دهد و در سطح بین المللی پذیرفته می شود. واضح است که بینایی شناسی در آلمان زنده و خوب است. از طریق آموزش، دامنه عمل گسترش یافته و متناسب با نیازهای امروزی و بین المللی تنظیم شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در آلمان مشاور و یاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *