مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته باستان شناسی در گرجستان

رشته باستان شناسی در گرجستان

رشته باستان شناسی در گرجستان تنها در 1 دانشگاه ارائه شده بنابراین دانشجویان بین المللی انتخاب بسیاری برای تحصیل این برنامه نخواهند داشت. این کشور در قفقاز، جایی که اروپا با خاورمیانه ملاقات می کند، کشور کوچکی است که از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است و خانه گرجی، یکی از جالب ترین زبان های جهان است. این کشور که از شمال و شرق با روسیه، از جنوب شرقی با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غربی با ترکیه و از غرب با دریای سیاه همسایه است، یک جمهوری شوروی سابق است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد اصلی گردشگری است.

این نه تنها به خاطر شهرهای قدیمی، مناظر غلتشی و شراب فراوان، بلکه به این دلیل است که این کشور، کشوری بسیار مقرون به صرفه است. اگرچه، این کشور کوچک است، اما چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. شهر تفلیس پایتخت این کشور است. شهر گوری، دومین شهر، محل زندگی آرام ‌تر است. جمعیت این کشور 3.7 میلیون است که نیمی از آن در این 2 شهر مستقر هستند. جهت آشنایی شما با رشته باستان شناسی در گرجستان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را نوشته اند

تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان

سیستم آموزش عالی این کشور به تولید فارغ التحصیلان بسیار ماهر و مجرب که از رویکردی بین رشته ای برای یادگیری خود بهره مند شده اند افتخار می کند. مدارس این کشور با مدارسی مانند کمبریج، هاروارد و ییل ارتباط دارند. به این معنی که در حین تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان می توانید شروع به ایجاد یک شبکه بین المللی واقعی کنید. فارغ التحصیلی بین 3 تا 5 سال طول می کشد تا دوره کارشناسب بسته به موضوع مورد نظر باشد. مدرک کارشناسی ارشد معمولا 2 سال طول می کشد. مدرک دکترا بین 3 تا 7 سال طول می کشد، بسته به اینکه در هنگام نوشتن پایان نامه خود تدریس می کنید یا نه.

این کشور دارای چندین مؤسسه بین المللی شناخته شده و معتبر است. بالاترین رتبه و معتبرترین مدرسه در کشور، دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی در تفلیس است. برای پذیرش به زبان گرجی بسیار رقابتی است. دانشگاه گرجستان برای تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان مناسب است. دانشکده باستان شناسی در این دانشگاه با گذشته و حال درگیر می شود. زیرا، آن ها تاریخ سایت ها و مناظر اشغال شده را بازسازی می کنند. آن ها به طور فعال دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تحقیقات تعیین کننده شرایط رایج در گذشته مانند آب و هوا، منابع طبیعی موجود، و پتانسیل کشاورزی زمین برای توسعه تاریخچه گسترش و نابودی فرهنگ های باستانی ترکیب می کنند.

هزینه رشته باستان شناسی در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان بسته به اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید و در کدام مدرسه متفاوت است. شهریه در جدول زیر آمده است:

پارامترشهریه سالانه به دلار
کمترین2500$
بیشترین6000$

باید هزینه های خود را به لاری گرجستان بپردازید. هزینه های تحصیل توسط مدارس جداگانه تعیین می شود. با این حال، هزینه ها به طور کلی مشابه است به طوری که یک مدرسه برای خود قیمت گذاری نمی کند. برنامه ‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند معمولا کمی بیشتر هزینه دارند، در حالی که برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی معمولا به سمت بالاترین طیف شهریه قرار می ‌گیرند. در مورد بورسیه ها، به اندازه کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا یا کانادا، بورسیه بین المللی در دسترس نیست. بورسیه های بین المللی عمدتا توسط مدارس جداگانه اعطاء می شود. بنابراین به وب سایت آن ها نگاهی بیندازید و چند ایمیل ارسال کنید.

هزینه رشته باستان شناسی در گرجستان

ویزای تحصیلی گرجستان

اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر می توانند تا 1 سال بدون ویزا وارد این کشور شوند. اتباع چینی و هندی ممکن است تا 30 روز در هر دوره 120 روزه وارد شوند، اما دارندگان پاسپورت تایوانی از ورود به مرز خودداری می ‌کنند. با این حال، این معافیت ها فقط برای گردشگری و سایر انواع بازدیدهای موقت اعمال می شود. اگر قصد تحصیل یا انجام هر نوع کاری را در طول تحصیل دارید، به ویزا نیاز دارید.

اما این جایی است که این کشور کمی ناهنجار است. اگر از کشوری هستید که 1 سال دوره معافیت ویزا دارد، در واقع نیازی به ویزای دانشجویی ندارید. همچنین تا زمانی که واقعا در این کشور نباشید، لازم نیست نگران دریافت مجوز اقامت باشید. فقط باید مطمئن شوید که پاسپورت شما هنگام ورود مهر شده است و تا زمانی که قصد اقامت دارید اعتبار دارد.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در گرجستان

هر فرهنگ و تمدنی تاریخ خاص خود را دارد. این تاریخ اغلب برای مردمان آن ها به وضوح شناخته شده نیست. رشت باستان شناسی  در گرجستان به عنوان یک رشته مطالعاتی به مطالعه علمی و منظم زندگی و فرهنگ نسل های گذشته اشاره دارد. عمدتا مهرها، کتیبه ‌ها، بناهای تاریخی، عمارت ‌ها و سایر مواد مرتبط را که در طول دهه ‌ها در گذشته مدفون شده ‌اند، در نظر می ‌گیرد.

3 زمینه اصلی استخدام برای یک باستان شناس وجود دارد که عبارتند از:

3 زمینه اصلی استخدام باستان شناس در گرجستانمشاغل تحقیقاتی در سازمان هایی مانند بررسی باستان شناسی، کمیسیون برنامه ریزی و همچنین سازمان های بین المللی مانند یونسکو سازمان ملل متحد یا یونیسف نیز به خدمات آن ها نیاز دارند. علاوه بر این، برای باستان شناسان اجتماعی-فرهنگی با سازمان های غیر دولتی (NGO) که به دنبال تخصص خود در درک روابط بین صنعت و جامعه هستند، فرصت هایی نیز وجود دارد. باستان شناسان فرهنگی به ویژه برای کار در مشاغلی که افراد را درگیر می کند، مانند:

  • تدریس
  • حقوق
  • پزشکی
  • مددکاری اجتماعی
  • روزنامه نگاری

رشته باستان شناسی در گرجستان ممکن است متخصص مدیریت منابع فرهنگی شوند. موزه ها یکی دیگر از منابع قدرتمند اشتغال هستند. بسیاری از سازمان ها مانند ICMR، WHO و اداره پلیس نیز به باستان شناسان به منظور کشف جرم پیشنهاد استخدام می دهند. ممکن است بخشی از دانش‌ آموزان برای ارائه خدمات بهتر یا ارزیابی مسائل اجتماعی و مشکلات اجتماعی مانند بهداشت عمومی، آموزش، برنامه‌ ریزی شهری، رفاه اجتماعی و برنامه ‌ریزی دولتی، توسعه بین‌ المللی، تحقیقات باستان‌ شناسی را انتخاب کنند.

حقوق کار در گرجستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در گرجستانعزیزانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند برای دریافت اطلاعاتی همچون هزینه زندگی در گرجستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *