دسته بندی نشده

رشته باستان شناسی در کانادا

رشته باستان شناسی در کانادا

برای تحصیل رشته باستان شناسی در کانادا می توانید دانشگاه های برتر این کشور که دارای رتبه جهانی هستند را انتخاب کنید. این کشور، کشوری در آمریکای شمالی است. 10 استان و 3 قلمرو آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و به سمت شمال تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارند و 9.98 میلیون کیلومتر مربع را پوشش می دهند که آن را دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت کل می کند. مرز جنوبی و غربی آن با ایالات متحده، 8891 کیلومتر طولانی ترین مرز زمینی 2 ملیتی جهان است. پایتخت این کشور اتاوا است و 3 منطقه بزرگ شهری آن عبارتند:

  • تورنتو
  • مونترال
  • ونکوور

تحصیل در خارج از کشور می تواند امری پرهزینه باشد، اما خوشبختانه، این کشور کشوری است که در آن تحصیل با کیفیت با نرخ شهریه کمتر از بسیاری از کشورها در دسترس است. اما قبل از خروج از هند، اطمینان حاصل کنید که هنگام محاسبه هزینه تخمینی تحصیل در این کشور، هزینه هایی مانند اقامت، غذا، پوشش بهداشتی و سفر همراه با شهریه خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا بودجه خود را به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. در این نگارش توضیحاتی درباره معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در کانادا، حقوق ماهیانه باستان شناسان، هزینه تحصیل و ویزای تحصیلی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در کانادا

تحصیل رشته باستان شناسی در کانادا در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه ممکن است 3 یا 4 سال طول بکشد. دوره های تحصیلات تکمیلی بسته به نوع مدرک بین 1 تا 3 سال طول می کشد. انواع موسسات آموزش عالی در این کشور عبارتند از:

موسسات آموزش عالیشرح
دانشگاهکه تحقیقات انجام می دهند و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند
کالج های محلی و دانشکده های فنی، هنرهای کاربردی یا علوم کاربردیکه گواهی، دیپلم، مدرک کاردانی و مدرک لیسانس اعطاء می کنند.

از آنجایی که دانشگاه های این کشور توسط دولت های استانی مدیریت می شوند، متوجه خواهید شد که تفاوت های جزئی در نحوه انجام آموزش وجود خواهد داشت. مخصوصا کبک با سایر نقاط این کشور متفاوت است و مدت زمان تحصیل و مدت تحصیل متفاوت است. به عنوان مثال، دانشجویان دوره متوسطه را 1 سال زودتر به پایان می ‌رسانند و باید دوره پیش دانشگاهی عمومی و حرفه‌ ای (CEGEP) را بگذرانند که اساسا سال اول دانشگاه را حذف می‌ کند. برای جزئیات خاص با مؤسسات انتخابی خود تماس بگیرید.

دانشگاه های زیر برای تحصیل رشته باستان شناسی در کانادا در نمودار زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه یورک494
دانشگاه مونترال111
دانشگاه کنکوردیا521-530
دانشگاه شمال شرقی342
دانشگاه ویکتوریا (UVic)334
دانشگاه کلگری235
دانشگاه کارلتون601-650
دانشگاه لاوال414
دانشگاه واترلو149

کار در حوزه رشته باستان شناسی در کانادا

رشته باستان شناسی در کانادا مطالعه سیستماتیک گذشته انسان از طریق بقایای مادی است. از جمله:

  • آثار باستانی
  • مکان های باستانی

اغلب به حفاری باستان شناسی به عنوان ابزار اولیه تحقیق فکر می کنیم، اما این تنها بخش کوچکی از کار یک باستان شناس است. امروزه ابزارهایی مانند داده‌های ماهواره‌ای، سنجش از دور، بررسی سطحی، آزمایش‌های زیرسطحی غیرتهاجمی و سایر روش ‌های شناسایی به اکثریت جمع ‌آوری داده ‌های باستان ‌شناسی کمک می ‌کنند.

رشته باستان شناسی در کانادا معمولا به عنوان شاخه ای از مردم شناسی (مطالعه انسان ها) در نظر گرفته می شود، اما می تواند با بخش های تاریخ باستان، مطالعات کلاسیک یا سایر رشته های فرهنگی-تاریخی مرتبط باشد. باستان شناسی از همسویی نزدیک با امپریالیسم غربی به استفاده معاصر آن به عنوان ابزاری برای توانمند سازی مردمانی که از نظر تاریخی کمتر حضور دارند، تکامل یافته است. زیرا، شواهد باستان شناسی می تواند داستان کسانی را که تاریخ را نادیده گرفته اند، بازگو کند. باستان شناسی ذاتا چند رشته ای است و شامل زیرشاخه هایی مانند:

زیر شاخه های باستان شناسیحقوق ماهیانه کار در کانادا برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسی در کانادا

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در کانادا

از طریق این ویزا، یک دانشجوی بین المللی مجوز تحصیل برای تحصیل در کانادا را دریافت می کند. این ویزا به آن ها اجازه می دهد تا در مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در این کشور تحصیل کنند. بین المللی باید بررسی کند که آن ها شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور را دارند.

دانشجویان بین المللی برای واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز تحصیل این کشور باید این معیارها را رعایت کند:

معیارتوضیح
نامه پذیرشدانشجوی بین المللی باید نامه پذیرش را از موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) دریافت کند. اگر می خواهند برای مجوز تحصیل این کشور اقدام کنند.
اثبات حمایت مالیدانشجو باید به دولت نشان دهد که بودجه کافی برای پوشش هزینه های شهریه هر ساله و همچنین هزینه زندگی خود را بدون هیچ مانعی دارد. علاوه بر آن، دانشجو باید برای رفع نیازهای خود مانند مسکن، غذا، مسافرت و غیره بودجه داشته باشد.
مدارک پشتیباندانشجو باید مدارک پشتیبان گسترده ای را همراه با درخواست مجوز تحصیلی این کشور ارائه کند. این اسناد پشتیبانی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. یک مشاور مهاجرتی و ویزا در مشاور تحصیلی به خوبی از این مدارک مطلع است.

برای تحصیل در این کشور، اولین قدم گرفتن مجوز تحصیلی معتبر است که هزینه های خاص خود را دارد (تقریبا 150CAD (دلار کانادا)).

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا برای شهریه بستگی به نوع مدرک و موسسه ای دارد که انتخاب می کنید. برای پوشش این موضوع، تقریبا بین 13000CAD تا 35000CAD (دلار کانادا) در سال نیاز دارید. معمولا دوره‌های علوم انسانی، آموزش و هنر کمی ارزان ‌تر هستند، در حالی که دروسی مانند پزشکی و مهندسی احتمالا گران ‌تر هستند. اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، شهریه معمولا بالاتر است و هزینه ها بسته به برنامه متفاوت است. مانند بسیاری از کشورها، برنامه های MBA اغلب گران ترین هستند. هزینه متوسط این برنامه ها بین 30000CAD تا 42000CAD (دلار کانادا) است.

در جدول زیر هزینه تحصیل در مقاطع مختلف را مشاهده می کنید:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به دلار
کارشناسیبین 13000$ تا 20000$
کارشناسی ارشدبین 17000$ تا 25000$
دکترابین 7000$ تا 15000$

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند برای کسب اطلاعات به روز می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *