مهاجرت تحصیلی هلند

رشته باستان شناسی در هلند

رشته باستان شناسی در هلند

دانشجویان برای تحصیل رشته باستان شناسی در هلند می توانند در دانشگاه های معتبر این کشور تحصیل کرده و بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. این کشور، بخشی از سرزمین اصلی اروپا است. این کشور حدود 17.6 میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت بین المللی زیادی دارد. این کشور که یکی از اعضای مؤسس بسیاری از سازمان های بین المللی و بین دولتی است، کشوری مهم و تأثیرگذار است. این کشور، که در منطقه ای از اروپا به نام کشورهای پایین قرار دارد، کشوری توسعه یافته و متنوع است. این کشور با موقعیت و مکان های دیدنی که دارد به یکی از مقاصد محبوب هم برای دانشجویان بین المللی و گردشگران تبدیل شده است.

این کشور علاوه بر استان های اصلی خود، دارای 3 شهرداری ویژه در دریای کارائیب است:

  • جزایر Bonaire
  • Sint Eustatius
  • Saba

این کشور، یکی از معدود کشورهایی است که دارای سلطنت سلطنتی است و پادشاه فعلی آن پادشاه ویلم الکساندر است. در این کشور چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، و ارتباطات حمل و نقل خوبی با کشورهای اطراف خود دارد، به این معنی که شما آزادی نسبی برای سفر و گشت و گذار در سرزمین اصلی اروپا را با سهولت نسبی خواهید داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته باستان شناسی در هلند را معرفی و بررسی کرده اند.

تحصیل رشته باستان شناسی در هلند

این کشور یکی از اولین کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان بود که دوره هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه کرد. بسته به تسلط زبان خود می توانید به زبان انگلیسی یا هلندی تحصیل کنید. مردم این کشور شهرت دیرینه ای به خاطر داشتن بسیار بردبار و ذهن باز دارند، به این معنی که شما خود را در محیطی دلپذیر و متنوع خواهید دید.

2 نوع موسسات آموزش عالی در هلند وجود دارد:

2 نوع موسسات آموزش عالی در هلند یک دانشگاه علمی کاربردی معمولا دوره هایی را برای آماده سازی دانشجویان برای یک حرفه خاص ارائه می دهد، در حالی که یک دانشگاه تحقیقاتی دوره های عمومی تری را ارائه می دهد. هر 2 دانشگاه رده‌بندی درجه‌های معتبر جهانی را اعطاء می‌کنند. دانشگاه های این کشور در سطح جهانی رتبه خوبی دارند. 13 دانشگاه هلندی (بدون احتساب دانشگاه های علمی کاربردی) را در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 خواهید دید که دانشگاه آمستردام بالاترین رتبه را در رتبه 55 دارد. رتبه بعدی دانشگاه صنعتی دلفت است که در رتبه 57 قرار دارد.

در زیر رتبه دانشگاه هایی که برای تحصیل رشته باستان شناسی در هلند مناسب است را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه آمستردام65
دانشگاه گرونینگن80
دانشگاه آزاد آمستردام115
دانشگاه لیدن71

به طور کلی، درخواست شما احتمالا باید شامل مدرکی باشد که نشان دهد شما دارای بودجه کافی هستید، تحت پوشش بیمه درمانی هستید (اگر شهروند اتحادیه اروپا یا EEA نیستید)، و می توانید زبان شهریه را تا حد کافی درک کنید. موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید می تواند اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار شما قرار دهد.

هزینه رشته باستان شناسی در هلند

هزینه تحصیل و زندگی در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا توسط دولت این کشور یارانه پرداخت می شود، به این معنی که آن ها هزینه ثابتی به مبلغ 2168€ (یورو) پرداخت می کنند، که مانند دانشجویان هلندی داخلی است. اگر اهل کشوری خارج از منطقه اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید، باید انتظار داشته باشید که بین 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال برای دوره کارشناسی و بین 8000€ تا 20000€ (یورو) در سال برای دوره کارشناسی ارشد پرداخت کنید. اگر قصد رفتن به یک موسسه آموزش عالی خصوصی را دارید، می توانید انتظار داشته باشید که شهریه بالاتری را بپردازید، چه دانشجوی اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا یا بین المللی باشید.

هزینه رشته باستان شناسی در هلند

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند شما به محل زندگی شما در این کشور بستگی دارد. شهرهای بزرگتر گران تر از شهرها و شهرهای کوچکتر خواهند بود. به طور متوسط ​​باید بین 500€ تا 1500€ (یورو) در ماه برای اقامت، سفر، غذا و سایر هزینه های زندگی بودجه داشته باشید. بسیاری از کافه‌ ها، رستوران ‌ها و جاذبه‌ های گردشگری وقتی کارت دانشجویی موسسه خود را نشان می ‌دهید، تخفیف‌ های دانشجویی ارائه می‌ دهند. همچنین می توانید برای یک کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (که در سراسر جهان معتبر است) یا یک کارت تخفیف CJP (فقط در هلند معتبر است) ثبت نام کنید.

اگر شما از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و EEA یا سوئیس هستید، می توانید بدون محدودیت و بدون مجوز کار در کنار تحصیلات خود کار کنید. اگر اهل یک کشور غیر اتحادیه اروپا و EEA هستید، کارفرمای شما باید مجوز کار را به شما ارائه دهد. با استفاده از این مجوز کار می توانید در طول سال تحصیلی تا 16 ساعت در هفته و در ماه های ژوئن، جولای و آگوست به صورت تمام وقت کار کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استخدام برای دانشجویان بین المللی، به این سند وزارت امور اجتماعی و استخدام هلند مراجعه کنید. اگر تصمیم به انجام برخی کارهای پاره وقت دارید، باید بیمه سلامت عمومی نیز داشته باشید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در هلند

رشته باستان شناسی در هلند مطالعه گذشته از طریق بقایای مادی است که مردم از خود به جای گذاشته اند. در حالی که محیط ساخته شده تاریخی ایالت نیویورک تقریبا 400 سال توسعه غیربومی را ثبت می کند، منابع باستان شناسی آن نشان دهنده 12000 سال فعالیت انسانی است. سایت‌های باستان ‌شناسی اطلاعات مهمی در مورد تماس ‌های قبل از اروپا و جمعیت ‌های تاریخی این ایالت به دست می ‌دهند، فرهنگ‌ ها، سنت ‌ها و تعاملات انسانی مختلف با محیط را مستند می ‌کنند. در بسیاری از موارد، داده های باستان شناسی تنها اطلاعات موجود در مورد مردمان و مکان های اولیه ایالت است. رشته باستان شناسی در هلند همچنین یک جزء کلیدی در بررسی محیطی حفاظت تاریخی است.

حقوق ماهیانه کار در هلند برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در هلند برای تحصیل در هلند می توانید از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *