مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته باستان شناسی در مکزیک

رشته باستان شناسی در مکزیک

رشته باستان شناسی در مکزیک یکی از برترین برنامه ها برای دانشجویان بین المللی است که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند. تحصیل در این کشور یکی از بهترین فرصت ها برای کسانی است که به تحقیق و زبان شناسی علاقه مند هستند. این کشور دوره های تحصیلات تکمیلی زیادی را برای همه ارائه می دهد. این کشور، با نام رسمی ایالات متحده مکزیک، کشوری در بخش جنوبی آمریکای شمالی است. از شمال با ایالات متحده، در جنوب و غرب توسط اقیانوس آرام، در جنوب شرقی توسط گواتمالا، بلیز، و دریای کارائیب و در شرق توسط خلیج مکزیک هم مرز است.

این کشور 1972550 کیلومتر مربع را پوشش می دهد، که آن را سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت می کند. با تقریبا 126014024 سکنه، دهمین کشور پرجمعیت است و بیشترین اسپانیایی زبان ها را دارد. این کشور به عنوان یک فدراسیون متشکل از 31 ایالت و مکزیکو سیتی، پایتخت و بزرگترین کلان شهر آن سازماندهی شده است.

سایر مناطق اصلی شهری عبارتند از:

  • گوادالاخارا
  • مونتری
  • پوئبلا
  • تولوکا
  • تیجوانا
  • سیوداد خوارز
  • لئون

در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک راهنما درباره رشته باستان شناسی در مکزیک را ارائه کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک

موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی برای تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک وجود دارد. آموزش عالی معمولا از مدل آموزشی ایالات متحده پیروی می کند که دارای مدرک کارشناسی حداقل 4 ساله (Licenciatura) و مدرک در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله (Maestría) و یک مدرک دکترا 3 ساله (Doctorado) است. این ساختار آموزشی کاملا مطابق با فرآیند بولونیا است که در سال 1999 در اروپا آغاز شد و به دانشجویان مکزیکی اجازه می دهد در خارج از کشور تحصیل کنند و مدرک کارشناسی ارشد را پس از کارشناسی یا مدرک دکترا را پس از کارشناسی ارشد دنبال کنند. برخلاف سایر کشورهای OECD، اکثر دانشگاه های دولتی این کشور برنامه های ثبت نام پاره وقت را تایید نمی کنند.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک دانشگاه های زیر مناسب است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ملی خودمختار مکزیک25
موسسه ملی پلی تکنیک326
دانشگاه خودمختار یوکاتان456
دانشگاه خودمختار متروپولیتن606
دانشگاه خودمختار باخا کالیفرنیا623
دانشگاه گوادالاخارا691
دانشگاه خودمختار کامپچه711
دانشگاه خودمختار ایالت هیدالگو727
دانشگاه میچوآکان سنت نیکلاس هیدالگو813
دانشگاه خودمختار ایالت مکزیک823

اکثر دانشگاه های شناخته شده در آمریکای لاتین در این کشور قرار دارند. 2 نوع موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

 

سپس می‌ توان آن ها را به دانشگاه‌ های توسعه حرفه ‌ای یا دانشگاه ‌های تحقیقات علمی تقسیم کرد، که به موضوعی که انتخاب می ‌کنید بستگی دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک

هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک برای برنامه های کارشناسی به نوع موسسه و دوره بستگی دارد. دانشگاه‌ های دولتی می ‌توانند هزینه‌ هایی را در محدوده 378$ تا 818$ (دلار) در هر سال تحصیلی اعمال کنند. از سوی دیگر، مؤسسه خصوصی شهریه های بسیار بالاتری را برای تحصیل در مقطع کارشناسی دریافت می کند و معمولا بین 1636$ تا 16353$ (دلار) در هر سال تحصیلی است.

رفتن برای یک مدرک بالاتر در این کشور برای یک فرد حدود 4500$ تا 7000$ (دلار) هزینه دارد. همچنین اگر دانشجویی بخواهد در دوره های کارشناسی ادامه تحصیل دهد، هزینه ها حدود 4000$ تا 6500$ (دلار) خواهد بود. جدا از آن هزینه های اقامت مکزیک پس از اشتراک در یک آپارتمان حدود 500$ (دلار) است. در حالی که اجاره یک آپارتمان 1500$ (دلار) در ماه است، پس از آن هزینه های اضافی مانند غذا، مسافرت، سرگرمی، سلامتی و غیره برای یک فرد حدود 300$ تا 600$ (دلار) اضافی خواهد داشت.

درخواست تحصیلی در مکزیک

تحصیلات عالی در این کشور به همراه مطالعات زبان مشهور است. فراتر از این، یک فرد همچنین می تواند مکان های تاریخی بزرگ حکومت اسپانیا در این کشور را کشف کند. سالانه بیش از 5000 دانشجو برای مطالعات بیشتر در زمینه محیط زیست و فناوری های علمی به کشور سرازیر می شوند. با این حال، برنامه تحصیل در خارج از کشور در کوئرناواکا یکی از بالاترین استانداردهای تدریس در دانشگاه ها و موسسات این کشور را حفظ می کند. ترکیبی از آموزش با کیفیت و معلمان دوستانه به این معنی است که شما مطمئن هستید سطح اسپانیایی خود را با نرخی که فکر نمی‌کردید افزایش دهید.

برای تحصیل در مکزیک، دانشجویان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • پاسپورت (باید معتبر و خوانا باشد، فقط باید صفحه حاوی اطلاعات خود را آپلود کنید.)
  • رونوشت تحصیلی یا مدرک تحصیلی
  • توصیه نامه
  • میانگین نمرات 80 (سیستم مکزیکی) یا معادل 9 (سیستم آمریکایی)

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مکزیک

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مکزیک

باستان شناسان آثار بازیابی شده را پس از بازگرداندن از میدان، شستشو، دسته بندی، فهرست بندی و ذخیره می کنند. آن ها مصنوعات فردی را تجزیه و تحلیل می کنند، اما همچنین ممکن است آن ها را به گروه هایی طبقه بندی کنند تا الگوها را ببینند. باستان شناسان مکان های تاریخی و ماقبل تاریخ و بقایای فیزیکی را برای درک پیوندهای انسان با گذشته و حفظ فرهنگ های گذشته بررسی می کنند. باستان شناسان سرنخ هایی از گذشته پیدا می کنند. آن ها از انواع تکنیک های استخراج یا حفاری استفاده می کنند. به صورت روزانه، باستان شناسان رشته باستان شناسی در مکزیک را در کالج ها و دانشگاه ها تدریس می کنند. آن ها اشیاء و سازه ‌های بازیابی شده توسط حفاری را مطالعه می ‌کنند تا آن ها را شناسایی، تاریخ ‌گذاری و تأیید کنند و اهمیت آن ها را تفسیر کنند.

10 کشف برتر باستان شناسی عبارتند از:

  • پمپئی پس از فوران آتشفشانی ویرانگر کوه
  • مقبره توتانخ آمون توت عنخ آمون بزرگ شهرت خود را مدیون کشف مقبره خود توسط هاوارد کارتر و جورج هربرت در سال 1922 است.
  • سنگ روزتا
  • ارتش سفالین
  • قبر ریچارد سوم
  • دره اولدووای
  • غار آلتامیرا
  • طومارهای دریای مرده

حقوق ماهیانه برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در مکزیک در نمودار زیر آمده است:

 

متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت به مکزیک یا سایر نقاط جهان دارند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب می تواند آن ها را در این امر راهنمایی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *