مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته باستان شناسی در مجارستان

رشته باستان شناسی در مجارستان

سالانه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به قصد تحصیل رشته باستان شناسی در مجارستان به این کشور مهاجرت کرده و اقامت این کشور را بدست می آورند. این کشور کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور با وسعت 93030 کیلومتر مربع از حوضه کارپات، از شمال با اسلواکی، از شمال شرق با اوکراین، از شرق و جنوب شرق با رومانی، از جنوب با صربستان، از جنوب غربی با کرواسی و اسلوونی و از جنوب با اتریش همسایه است. این کشور نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثرا مجارها و اقلیت قابل توجهی رومی هستند. مجارستانی، زبان رسمی، رایج ترین زبان اورالی در جهان و در میان معدود زبان های غیر هندواروپایی است که به طور گسترده در اروپا صحبت می شود.

بوداپست پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است. سایر مناطق اصلی شهری عبارتند از:

  • دبرسن
  • Szeged
  • میسکولک
  • پچ
  • گیور

قلمرو این کشور کنونی برای قرن ها محل تلاقی اقوام مختلف از جمله سلت ها، رومی ها، قبایل آلمانی، هون ها، اسلاوهای غربی و آوارها بوده است. پایه ‌های دولت این کشور در اواخر قرن نهم پس از میلاد با فتح حوضه کارپات توسط شاهزاده بزرگ مجارستانی آرپاد تأسیس شد. موسسه حقوق سفیران سروش سعادت به منظور آشنایی شما با رشته باستان شناسی در مجارستان این نگارش را تهیه کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در مجارستان

سیستم آموزش عالی در این کشور بسیار شبیه به آنچه در سایر کشورهای اروپایی می بینید است. در حالی که می ‌توانید تقریبا هر رشته ‌ای را که فکرش را می ‌کنید مطالعه کنید، به یاد داشته باشید که دانشگاه‌ های بزرگتر نسبت به کالج ‌های کوچکتر، گستره وسیع ‌تری از گزینه ‌ها دارند. همچنین برنامه های تحصیلی مشترک وجود دارد، برای کسانی که به اندازه کافی جاه طلب هستند که بتوانند همزمان دو مدرک را دریافت کنند.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در مجارستان می توانید دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه Eotvos Lorand282
دانشگاه سگد555
دانشگاه Szent Istvan814
دانشگاه میسکولک866
دانشگاه پکس879
دانشگاه دبرسن966

مراحل درخواست تحصیلی در مجارستان

روند پذیرش ممکن است با آنچه قبلا به آن عادت کرده اید متفاوت باشد. بنایراین، اگر درباره درخواست تحصیلی سوالی دارید به سایت دانشگاه مورد نظر خود در این کشور مراجعه کنید. در ضمن، برای شروع مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل درخواست تحصیل در مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و EEA نیستید، پس از پذیرش در دانشگاه این کشور، روند درخواست ویزا را در اسرع وقت آغاز کنید زیرا این روند بین 1 تا 3 ماه طول می کشد و به چندین مدرک مهم نیاز دارد، منتظر نمانید. قبل از خروج از کشور باید در سفارت این کشور برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی در زیر آمده است:

  • نامه پذیرش از دانشگاه پذیرفته شده شما
  • پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه پس از روز ورود معتبر باشد
  • مدرک اقامت در این کشور
  • گواهی بیمه سلامت
  • اثبات اینکه بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول تحصیل دارید.
  • فرم درخواست ویزا

زمانی که به این کشور رسیدید، باید ظرف 15 روز برای اجازه اقامت خود اقدام کنید. این امر حتی اگر مقیم اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید ضروری است.

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان

شهریه ای که می پردازید به محل تحصیل و در چه مقطعی بستگی دارد. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، ممکن است بتوانید برای یک مکان با بودجه دولتی درخواست دهید. این تحت سیستم مشابه شهروندان مجارستانی خواهد بود. بنابراین، برنامه ها ممکن است رقابتی باشند. دانشجویان بین المللی نیز ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دولت این کشور باشند. به طور متوسط، برای تحصیل در مجارستان باید انتظار داشته باشید که بین 5500$ تا 15000$ (دلار) در سال بپردازید. همچنین باید انتظار داشته باشید که هزینه های درخواست یا آزمون حدود 500$ (دلار) را بپردازید.

هزینه های زندگی به محل زندگی شما در این کشور بستگی دارد. اگر در یک شهر بزرگتر زندگی می کنید، هزینه آن بیشتر از یک شهر یا شهر کوچکتر خواهد بود. به طور متوسط، شما باید بین 7200$ تا 10500$ (دلار) در سال بودجه داشته باشید. این هزینه محل اقامت، مواد غذایی، سفر و سایر هزینه های ضروری است. هزینه دیگری که دانشجویان بین المللی نباید آن را فراموش کنند، بیمه درمانی است. اگر دارنده کارت EHIC هستید، می‌توانید به مراقبت‌های بهداشتی مشابه شهروندان بومی دسترسی داشته باشید، اما متحمل برخی هزینه ‌ها خواهید شد.

اگر با بورسیه دولتی تحصیل می کنید، ممکن است بتوانید برای کارت تامین اجتماعی (کارت تاج) اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که به اکثر مراقبت های بهداشتی عمومی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. اگر هیچ یک از این ها صدق نمی کند، باید یک بیمه نامه درمانی خریداری کنید. برخی از موسسات بیمه نامه های درمانی ارائه می دهند، اما شما می توانید یک بیمه نامه خصوصی نیز خریداری کنید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مجارستان

کار در حوزه رشته باستان شناسی در مجارستان

باستان شناسان با بررسی آثار باستانی، از ابزار و ساختمان های ما قبل تاریخ گرفته تا استخوان های حیوانات و موجودات کوچک، تاریخ بشر را مطالعه می کنند. باستان شناسان با حفاری، قدمت گذاری و تفسیر اشیاء و مکان های مورد علاقه تاریخی، فعالیت های انسانی گذشته را مطالعه می کنند. آن ها پروژه های حفاری را اجرا می کنند که به طور غیررسمی به عنوان حفاری شناخته می شود، بقایای باستان شناسی را حفظ می کنند و داده هایی را جمع آوری می کنند که درک آن ها از گذشته را نشان می دهد.

اگرچه کار میدانی در رشته باستان شناسی در مجارستان معمولا به صورت تیمی انجام می شود، اما می توان به صورت خوداشتغالی کار کرد. قراردادهای موقت رایج است. شما می توانید در خارج از منزل در حفاری یا بازرسی سایت یا در داخل یک دفتر، آزمایشگاه یا موزه مستقر شوید، اگرچه با پیشرفت شما به احتمال زیاد در داخل خانه مستقر خواهید شد.

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای باستان شناسانبرای دریافت مشاوره جهت مهاجرت به مجارستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *