مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته باستان شناسی در لیتوانی

رشته باستان شناسی در لیتوانی

امکان تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی در موسسات آموزشی عالی با کیفیت و هزینه مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی و بومی وجود دارد. این کشور یک کشور کوچک اروپایی است که نزدیک به 50 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است. نرخ باسوادی جمعیت این کشور 100% است و حضور در مدرسه بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. این کشور یکی از سریع ترین اقتصادهای کشورهای بالتیک در حال رشد را در 2 دهه اخیر دارد.

این کشور علیرغم مدرنیزه شدن و رشد اقتصادی سریع خود، فرصتی برای تحصیل در یکی از بهترین کشورهای قرون وسطی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. بیش از 2000 ساختمان وجود دارد که نشان دهنده ویژگی های اروپای شرقی اولیه است. این کشور با آب و هوای راحت و تعادل کامل بین شهرها و مناظر متحرک، یک گنج در میان کشورهای اروپای شرقی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله درباره تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی صحبت کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی

به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، دانشگاه های این کشور از سیستم بولونیا پیروی می کنند. برنامه های تحصیلی با استفاده از سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) که در کشورهای اروپایی رایج است، ارزیابی می شود. 3 سطح تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک دکترا

همچنین برنامه های یکپارچه ای موجود است که سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای ایجاد یک مدرک ترکیب می کند. 2 نوع موسسات آموزش عالی در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

انواع موسسات آموزش عالی در لیتوانی کالج ها تمایل دارند برنامه هایی را در زمینه آموزش عملی، برای آمادگی برای مشاغل خاص ارائه دهند. دانشگاه ها تمایل دارند برنامه های پژوهشی بیشتری ارائه دهند. کالج ها و دانشگاه های دولتی و خصوصی را خواهید یافت. سنت آموزش در این کشور یکی از قدیمی ترین سنت های اروپای شرقی است که به سال 1579 برمی گردد.

دانشگاه های زیر برای تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی مناسب است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ویلنیوس400
دانشگاه کلایپدا
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس801-1000

دانشجویان باستان شناسی و مردم شناسی اغلب بخشی از برنامه تحصیلات تکمیلی خود را صرف انجام تحقیقات مبتنی بر جامعه یا تحقیقات میدانی می کنند. این تجربه می تواند منجر به کار در خارج از کشور شود. مدارس صحرایی باستان شناسی راه دیگری برای آموزش فنون کاوش به دانشجویان است. یادگیری نحوه مدیریت مکان های باستان شناسی، نحوه ثبت و تفسیر داده ها بسیار حیاتی است.

هزینه رشته باستان شناسی در لیتوانی

هزینه تحصیل در لیتوانی در یک مؤسسه به این بستگی دارد که اهل کجا هستید، همچنین به محل تحصیل و سطح تحصیل شما بستگی دارد. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا شهریه کمتری دارند.

جدول زیر هزینه تحصیل در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلهزینه به یورو
کارشناسیبین 1000€ تا 5500€
کارشناسی ارشدبین 2200€ تا 6500€
دکترابین 7000€ تا 10000€

برخی از بورسیه های دولتی برای کمک به دانشجویانی که مایل به تحصیل در این کشور هستند در دسترس است. برای اطلاع از شرایط و مراحل درخواست با موسسه خود تماس بگیرید. هزینه زندگی در این کشور ارزان است و متوسط ​​دانشجویان بین المللی حدود 300€ تا 900€ (یورو) در ماه هزینه می کنند. یک نظرسنجی انجام شده دنشان داده است که 56% از دانشجویان در این کشور بین 300€ تا 500€ (یورو) در ماه و همچنین 38% فقط 300€ (یورو) در ماه هزینه می کنند. البته همه چیز بستگی به مبلغی دارد که شما مایلید برای خوابگاه دانشجویی، غذا و سبک زندگی خرج کنید.

به طور کلی، هزینه های شما در این کشور بین 90€ تا 300€ (یورو) برای خوابگاه دانشجویی، بین 150€ تا 300€ (یورو) برای غذا و نوشیدنی، بین 20€ تا 50€ (یورو) برای مواد آموزشی و بین 100€ تا 300€ (یورو) برای فعالیت ها و علایق شما خواهد بود. حمل و نقل نیز بسیار گران است، حدود 30€ (یورو) در ماه، اما حتی می تواند با استفاده از تخفیف دانشجویی شما ارزان تر باشد.

هزینه رشته باستان شناسی در لیتوانی

مراحل درخواست تحصیل در لیتوانی

برای درخواست تحصیل در لیتوانی فقط مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را به موقع آماده کرده اید و لیستی از برنامه ها و دانشگاه هایی که می خواهید برای آن ها درخواست کنید ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای اطلاعات مربوط به ویزا، سؤالات مربوط به اسناد یا هر سؤال دیگری با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری این کشور تماس بگیرید.

مراحل درخواست تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • برنامه مورد نظر برای درخواست را انتخاب کنید.
  • شرایط پذیرش را بررسی کنید.
  • مدارک لازم را آماده کنید.
  • درخواست خود را ارسال کنید.
  • برای ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنید.
  • وارد این کشور شوید.

مکان های مناسب باستان شناسی در لیتوانی

سایت باستانی کرناوا یک سایت میراث جهانی یونسکو و پایتخت سابق دوک نشین بزرگ قرون وسطایی لیتوانی است. این سایت دارای مجموعه ای از تپه ها، دژها و مکان های دفن، و همچنین محیطی زیبا و آرام در حومه شهر است. بازدیدکنندگان می توانند با تاریخ و باستان شناسی سایت آشنا شوند، خرابه ها و بقایای آن را کشف کنند و زیبایی طبیعی تپه ها و جنگل های اطراف را تحسین کنند. کرناو همچنین یک مقصد محبوب برای پیاده روی، پیک نیک و تماشای پرندگان است. موزه کهربا پالانگا یک موزه جذاب و آموزشی است که تاریخ غنی و تنوع کهربای بالتیک را به نمایش می گذارد.

این موزه دارای طیف گسترده ای از نمونه ها و نمایشگاه ها، از دوران پیش از تاریخ تا جواهرات معاصر، و همچنین نمایش های تعاملی و برنامه های آموزشی است. بازدیدکنندگان می توانند با علم و تاریخچه کهربا، کاربردها و فواید آن و روش های استخراج و فرآوری آن آشنا شوند. این موزه همچنین مکانی عالی برای خرید سوغاتی، هدایا و جواهرات ساخته شده از کهربای بالتیک است. Europos Parkas یک پارک هنر معاصر است که در نزدیکی ویلنیوس واقع شده است. این پارک دارای مجموعه ای بزرگ و متنوع از مجسمه ها، اینستالیشن ها و آثار هنری محیطی است که توسط هنرمندانی از سراسر جهان خلق شده است.

در این بخش شاهد مکان های مناسب جهت بازدید باستان شناسی در لیتوانی هستید:

مکان های مناسب باستان شناسی در لیتوانی

کار در حوزه رشته باستان شناسی در لیتوانی

برنامه های رشته باستان شناسی در لیتوانی و مردم شناسی معمولا به تجربه کاری برای به دست آوردن شغل نیاز دارند. آموزش روش های تحقیقاتی متعدد نیز مفید است. دوره های کارآموزی با سازمان های غیرانتفاعی، انجمن های تاریخی و موزه ها و آموزش های میدانی به دانشجویان در حین اخذ مدرک خود، تجربه ای را ارائه می دهد.

مهارت ها و ویژگی هایی که به کار در حوزه رشته باستان شناسی در لیتوانی کمک می کند در جدول زیر آمده است:

پارامترشرح
مهارت های تفکر انتقادیباستان شناسان و مردم شناسان برای نتیجه گیری منطقی نیاز به انجام مشاهدات و روش های تحقیقاتی متعددی از جمله آزمایش های آزمایشگاهی دارند.
مهارت های تحلیلیباستان شناسان و مردم شناسان برای انجام تحقیقات خود از جمله داده ها و روش های علمی بر دانش تکیه می کنند.
مهارت های نوشتاریگزارش ها بخش بزرگی از کار باستان شناسان و مردم شناسان را تشکیل می دهند. زیرا، آن ها باید یافته های خود را با جزئیات شرح دهند. بسیاری از نتایج آن ها در انجمن های عمومی و مجلات علمی منتشر می شود.
مهارت های تحقیقیبسیار مهم است که باستان شناسان و مردم شناسان بسیاری از حقایق مربوط به تحقیقات خود را کشف و کشف کنند. اطلاعات دقیق برای پاسخ به سؤالات تحقیق و حل مسائل ترکیب می شوند.

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای باستان شناسانموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره به صورت تلفنی و حضوری آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در باب مهاجرت است.

سوالات متداول در باب رشته باستان شناسی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در باب رشته باستان شناسی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه ویلنوس- دانشگاه کلایپدا-دانشگاه مگنوس
  • هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در لیتوانی چقدر است؟ هزینه تحصیل لیتوانی بین 1000€ تا 5500€ (یورو) است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *