مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته باستان شناسی در لهستان

رشته باستان شناسی در لهستان

رشته باستان شناسی در لهستان به دلیل هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه مورد توجه دانشجویان بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است. این کشور کشوری بزرگ با تاریخ غنی، فرهنگی پر جنب و جوش و مردمی خوش‌ آمد است. به لطف تلاش ‌های اخیر در بین ‌المللی‌ سازی، این کشور دانشجویان بیشتری را از خارج از کشور جذب می ‌کند. این کشور تحصیلات در سطح جهانی را با هزینه های متوسط و هزینه های زندگی مقرون به صرفه ارائه می دهد. این کشور واقع در اروپای مرکزی، با آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه (از طریق منطقه کالینینگراد خود) هم مرز است. ورشو، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، یک مرکز مدرن و هیجان انگیز با دانشگاه های بسیاری است که طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهند.

از دیگر شهرهای بزرگ دانشگاهی عبارتند از:

  • کراکوف
  • پوزنان
  • لودز
  • وروتسلاو

اطلاعات مربوط به رشته باستان شناسی در لهستان در این نگارش توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان

آموزش عالی در این کشور نزدیک به 800 سال سابقه دارد. در این کشور بیش از 400 موسسه آموزشی وجود دارد. به طوری که، بسیاری از آن ها اکنون برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. سیستم آموزش عالی این کشور نیز به دلیل موسسات فنی تخصصی خود شناخته شده است. آن ها هر ساله ده ها هزار متخصص را در موضوعاتی مانند مهندسی یا علوم کامپیوتر آموزش می دادند. دانشگاه فناوری ورشو و دانشگاه علم و صنعت AGH از جایگاه استثنایی در رتبه بندی های بین المللی برخوردار هستند و بسیاری از مؤسسات عالی دیگر وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان دانشجویان می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب کنند:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه کاونتری601-650
دانشگاه Adam Mickiewicz، Poznań801-1000
دانشگاه گدانسک801-1000
دانشگاه ورشو308
دانشگاه Wroclaw801-1000
دانشگاه اوپل
دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس1001-1200
دانشگاه جاگیلونی309

دانشگاه جاگیلونی در کراکوف قدیمی ‌ترین دانشگاه این کشور است که در سال 1364 تأسیس شد و محل تحصیل ستاره ‌شناس نیکلا کوپرنیک، پاپ ژان پل دوم و 2 برنده جایزه نوبل است.

تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

این کشور مقصدی جذاب برای دانشجویان است. هزینه تحصیل در دانشگاه هی دولتی برای دانشجویان بین المللی 2000€ (یورو) در سال برای مدرک کارشناسی است. در حالی که هزینه تحصیل در لهستان در مقاطع بالاتر و برنامه های حرفه ای به طور متوسط 3000€ (یورو) در سال است. هزینه زندگی لهستان نیز به طرز شگفت انگیزی پایین است و در واقع کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

اجاره خوابگاه دانشجویی کمتر از 100€ (یورو) در ماه است. به طور کلی، بسته به شهر و سبک زندگی مورد نظر شما، ممکن است با کمتر از 500€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشید. تحصیل در این کشور نه تنها از نظر آکادمیک، بلکه به دلیل کیفیت بالای زندگی در آنجا جذاب است. اقتصاد این کشور در 20 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. مدرن، تمیز و ایمن است و همه فرصت‌ های اجتماعی و فرهنگی موجود در جاهای دیگر را ارائه می‌ کند، اما هزینه زندگی هنوز بسیار کمتر از اروپای غربی است و دانشجویان بین ‌المللی در آنجا هجوم می ‌آورند.

ویزای تحصیلی لهستان

اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نباشید، برای تحصیل در لهستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. اگر از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، فقط به مدارک شناسایی معتبر و سفر و ثبت اقامت خود در دفتر Voivodship (استانی) برای تحصیل در این کشور نیاز دارید. سایر دانشجویان بین المللی به ویزای نوع D نیاز دارند که به شما امکان می دهد 1 سال در این کشور بمانید و تحصیل کنید. برای اینکه بیشتر بمانید باید قبل از انقضای ویزای خود برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید.

روند ویزای دانشجویی در نمودار زیر آمده است:

روند ویزای دانشجویی در لهستانشرح هر یک از مراحل بالا در جدول زیر آمده است:

مراحلشرح
محل دانشگاه خود را تأیید کنید.قبل از اینکه بتوانید برای ویزا درخواست دهید، باید پیشنهاد یک دانشگاه لهستان را پذیرفته باشید و مدرک تحصیلی خود را داشته باشید.
نزدیکترین سفارت این کشور خود را بیابید.چنانچه قصد رسیدگی به درخواست ویزای خود دارید باید به سفارت این کشور مراجعه کنید.
تعیین وقت ویزا با سفارتاحتمالا ابتدا باید از طریق وب سایت کنسولگری این کشور به صورت آنلاین ثبت نام کنید.
اسناد خود را آماده کنید.برای لیست کامل اسنادی که نیاز دارید به زیر مراجعه کنید. الزامات خاص ممکن است بین کنسولگری ها متفاوت باشد، بنابراین ابتدا با آن ها تأیید کنید.
در قرار ملاقات خود شرکت کنید و مدارک خود را ارسال کنید.تمامی مدارک اعم از فرم درخواست چاپ شده و امضاء شده به همراه هزینه ویزا ارسال کنید. برای تصمیم گیری بین 2 تا 3 هفته زمان دارید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در لهستان

باستان شناسان دانشمندان علوم اجتماعی هستند که این اشیاء را برای کشف اهمیت آن ها مطالعه می کنند. بسیاری از باستان شناسان در یک منطقه خاص از جهان تخصص دارند. آن ها ممکن است به مناطق دور افتاده سفر کنند و در میان افرادی که مطالعه می کنند زندگی کنند. کار آن ها می تواند تحت شرایط ناهموار باشد و اغلب به اعمال فیزیکی زیادی نیاز است. مکان یابی مصنوعات می تواند خسته کننده و خسته کننده باشد. پس از یافتن، باید با ظرافت با آن ها برخورد کرد. به عنوان دانشمندان، باستان شناسان باید اندازه گیری ها و یادداشت های دقیقی را انجام دهند و حتی به کوچکترین جزئیات نیز توجه زیادی داشته باشند.

آن ها در حال آموزش جدیدترین تکنیک ها برای حفظ و نگهداری مصنوعات هستند. افرادی که کار در حوزه رشته باستان شناسی در لهستان را انتخاب می کنند، اغلب از طریق کارآموزی و کار میدانی به عنوان دانشجو می باشند. یک کنجکاوی طبیعی بسیار ارزشمند است. باستان شناسان همیشه به دنبال اطلاعات جدید هستند. مانند حل یک پازل، آن ها سعی می کنند تا درک درستی از شیوه زندگی انسان را در کنار هم قرار دهند. علاوه بر کار میدانی و آزمایشگاهی، باستان شناسان زیادی تدریس می کنند. اکثر آن ها دارای مدرک دکترا هستند. اگر کار سخت و دقیق انجام شده توسط باستان شناسان نبود، در مورد نحوه زندگی و تعامل اجدادمان اطلاعات بسیار کمی داشتیم.

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای باستان شناساندانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *