مهاجرت تحصیلی قطر

رشته باستان شناسی در قطر

رشته باستان شناسی در قطر

امکان تحصیل رشته باستان شناسی در قطر به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی وجود داشته و شما می توانید برای درخواست به دانشگاه ها اقدام کنید. عربستان سعودی در غرب و امارات متحده عربی در جنوب است. این کشور برای رشد اقتصاد خود به شدت به نیروی کار خارجی متکی است، تا جایی که کارگران مهاجر 94% از نیروی کار را تشکیل می دهند. این کشور، یک کشور عربی کوچک است که در شبه جزیره ای در خلیج فارس واقع شده است. این کشور با عربستان سعودی مرز دارد. صنایع عمده در قطر شامل نفت، گاز طبیعی و گردشگری است. علاوه بر این، دوحه، پایتخت، محل استقرار شبکه خبری الجزیره است.

کشور بسیار مسطح است و از بیابان تشکیل شده است. بلندترین ارتفاع کشور تنها حدود 100 متر است. بیشتر آب شیرین کشور با استفاده از فرآیند نمک زدایی به دلیل محدودیت منابع آب شیرین طبیعی تولید می شود. تنها حدود 40% از جمعیت عربی هستند و بقیه جمعیت را اتباع خارجی، عمدتا از هند، پاکستان و ایران تشکیل می دهند. قطر بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در جهان دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با رشته باستان شناسی در قطر اطلاعات جمع آوری شده را در این نگارش نوشته است.

تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

این کشور دارای یک موسسه آموزش عالی به نام دانشگاه قطر است که در سال 1973 تاسیس شد. با این حال، بسیاری از دانشگاه های غربی به عنوان بخشی از “شهر آموزش” که توسط بنیاد قطر تأسیس شده است، در این کشور شعبه دارند. شهر آموزش شامل امکانات آموزشی و پژوهشی است و هدف آن این است که مرکز آموزشی برتر در منطقه خلیج فارس باشد. در حال حاضر حدود 2500 دانشجو در آموزش و پرورش شهر تحصیل می کنند. حدود نیمی از آن ها اتباع قطر و نیمی دیگر دانشجویان بین المللی هستند. اساتید، کارکنان و دانشجویان در شهر آموزش از 45 کشور مختلف هستند. دلیل اصلی تحصیل رشته باستان شناسی در قطر برای دانشجویان بین المللی، غوطه وری فرهنگی عربی در محیطی امن است.

زبان های تحصیل در این کشور در نمودار زیر آمده است:

زبان تحصیل در قطر دانشجویان که به زبان عربی صحبت می کنند یا می خواهند مهارت های عربی خود را بهبود بخشند، بسیاری از برنامه ها را در این کشور پیدا خواهند کرد. دانشجویانی که به زبان عربی مسلط نیستند نیز محیطی دلپذیر خواهند یافت. زیرا، انگلیسی در این کشور رایج است و به عنوان زبان دوم تلقی می شود. بسیاری از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، به ویژه آن هایی که در علوم طبیعی، مهندسی و تجارت هستند.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در قطر

رشته باستان شناسی در قطر مطالعه علمی فرهنگ های گذشته از طریق تجزیه و تحلیل بقایای فیزیکی است. اساسا بقایای فیزیکی استخوان ‌های انسان‌ های اولیه و همچنین ابزارهای ساخته شده، کالاها (مصنوعات) و پایه‌های سکونتگاه‌ها هستند. باستان شناسان این بقایا را جستجو و تجزیه و تحلیل می کنند تا چیزی در مورد فرهنگ مردمی که آن ها را ترک کرده اند بفهمند. باستان شناسان اغلب از نزدیک با مورخان و مردم شناسان کار می کنند. مرحله اولیه تاریخ باستان شناسی بر علایق افراد در ایجاد وقایع گذشته متمرکز بود.

دوره های رشته باستان شناسی در قطر هم در علوم انسانی و هم علوم اجتماعی، تاریخ بشر را در طول میلیون ها سال بررسی می کند. این امر از طریق ترکیبی از بررسی مواد یافت شده در حفاری ها و بررسی زمینه های اجتماعی، تاریخی و فرهنگی از طریق تحقیق در طیف گسترده ای از رشته های دیگر به دست می آید. در هر صورت، کار در حوزه رشته باستان شناسی در قطر، کار میدانی است. این نوع کار مهارت ‌های عملی را توسعه می ‌دهد، تحقیقات را پایه ‌گذاری می‌کند و به باستان شناس اجازه می ‌دهد تا اکتشافات خود را انجام دهد.

حقوق ماهیانه کار در حوزه رشته باستان شناسی در قطر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در قطریکی از راه های یافتن کار کمک گرفتن از موسسات معتبر کاریابی در قطر است.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

هزینه شهریه بستگی به هر موسسه دارد. هم افراد محلی و هم دانشجویان بین المللی هزینه های یکسانی را با قیمت کامل حدود 72100QAR (ریال قطر) در هر ترم پرداخت می کنند که تقریبا 19800$ (دلار آمریکا) است. برخی از دانشگاه ها براساس «ساعت اعتبار» و داشتن حدود 12 ساعت اعتبار در هر ترم هزینه دریافت می کنند. به عنوان مثال، دانشگاه قطر، برنامه کارشناسی 1000QAR (ریال قطر) هزینه دارد که معادل 365$ (دلار) در هر ساعت اعتبار است. فرصت های بورسیه برای برخی از متقاضیان منتخب خارج از این کشور برای ادامه برنامه های کارشناسی ارائه می شود.

بیمه سلامت در این کشور اجباری نیست. با این حال، به شدت توصیه می شود که دانشجویان قبل از ورود به این کشور بیمه درمانی را در کشور خود دریافت کنند. زیرا، خدمات درمانی رایگان نیست. پزشکان و بیمارستان ها معمولا هنگام ارائه خدمات حتی زمانی که بیمار بیمه دارد، انتظار پرداخت نقدی دارند. هزینه زندگی در قطر می تواند به طرز مضحکی بالا باشد، جدا از برخی مزایای شناخته شده، هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است. این کشور بیشتر اقلام غذایی خود را وارد می کند. بنابراین، برای در دسترس بودن انواع برندها برای مهاجران، قیمت فوق العاده ای نسبت به مشابه های داخلی دارند.

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع آپارتمانهزینه
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر10800QAR
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر7300QAR
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر5700QAR
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر3750QAR

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

ویزای تحصیلی قطر

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور نیاز به اسپانسر دارند. دانشجویانی که این کشور حامی مالی ندارند معمولا می توانند توسط مدرسه ای که دانشجو در آن تحصیل می کند حمایت مالی شود. گرفتن ویزای دانشجویی ساده است. هنگامی که دانشجو نامه تاییدیه ای از مدرسه خود داشته باشد، می تواند برای ویزا در سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور خود اقدام کند. همچنین از دانشجویان خواسته می ‌شود که نشان دهند که از وسایل حمایتی کافی برای تکمیل تحصیلات خود برخوردار هستند.

برای درخواست ویزای دانشجویی این کشور خود به مدارک زیر توجه کنید:

  • صفحه تایید از برنامه آنلاین شما
  • گذرنامه با حداقل 1 سال اعتبار و صفحات خالی برای مهر ویزا
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • سوگند نامه حامی مالی، که هزینه تحصیل شما را در کشور پرداخت می کند.
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی قطر حامی شما
  • اثبات توانایی مالی اسپانسر شما
  • فرم ارزیابی سلامت از یک کلینیک یا بیمارستان قانونی در کشور شما
  • گواهی رفتار خوب یا ترخیص کیفری از یک آژانس دولتی مجاز در کشور شما
  • نامه پذیرش از دانشگاه میزبان شما

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت، مهاجرت به قطر از طریق ازدواج است که برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همچنین راه دیگر مهاجرت به قطر از طریق پناهندگی است که این موسسه توصیه نمی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *