مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته باستان شناسی در قبرس

کار در حوزه رشته باستان شناسی در قبرس

تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس یکی از برنامه هایی است که در این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. سومین جزیره بزرگ و پرجمعیت در دریای مدیترانه، این کشور یک مقصد گردشگری محبوب است. این کشور با سرمایه گذاری حدود 7% از تولید ناخالص داخلی خود در آموزش و پرورش، در زمره 3 هزینه کننده برتر آموزش در جهان قرار دارد. در حالی که این کشور به خاطر سواحل آفتابی و تابستان‌های طولانی شهرت دارد، اما سیستم آموزشی غنی و باکیفیت را نیز در خود جای داده است.

اگرچه این کشور یک جزیره مدیترانه ای است، اما هنوز تعداد شگفت انگیزی از موسسات ارائه دهنده مدرک و برنامه دارد. موسسات آموزش عالی این کشور ترکیبی از خصوصی و دولتی است. هر 2 امکانات عالی و درجه های استاندارد بالا را با هزینه مناسب ارائه می دهند. نیکوزیا پایتخت این کشور است و در شمال این کشور واقع شده است. نیکوزیا در فهرست سی و دومین شهر ثروتمند جهان قرار گرفت. این شهر به عنوان سرمایه مالی جزیره و همچنین مرکز اصلی تجاری بین المللی آن شهرت پیدا کرده است. این آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. برای آشنایی شما با رشته باستان شناسی در قبرس کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را آماده کرده اند.

تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس

قبرس هشتادمین جزیره بزرگ جهان از نظر مساحت است. 149 مایل طول و 62 مایل عرض دارد. این کشور بسیار نزدیک به ترکیه است و این کشور به 2 بخش شمالی و جنوبی دیده می شود. یک منطقه حائل سازمان ملل به نام خط سبز وجود دارد که این 2 منطقه را از هم جدا می کند. این کشور یک مقصد گردشگری محبوب به ویژه برای تعطیلات ساحلی است. این به این دلیل است که این کشور یکی از گرم ترین آب و هوا را در آن بخش از اتحادیه اروپا دارد. تابستان حدود 8 ماه از سال طول می کشد که از آوریل شروع می شود و در نوامبر به پایان می رسد. فرصت های زیادی برای استراحت در کنار ساحل و همچنین رفتن به برخی مسیرهای کوهستانی در رشته کوه ترودوس وجود دارد.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس، دانشگاه دانشگاه نئاپولیس پافوس توصیه می شود. دانشگاه نئاپولیس پافوس (NUP) یکی از دانشگاه های خصوصی پیشرو این کشور است. NUP که در سال 2010 تأسیس شد، یک مؤسسه دانشگاهی پویا با تأکید بر ارائه آموزش عالی با کیفیت بالا و ایجاد دانش کاربردی پیشرفته است که به موازات آن بر ارائه خدمات بهینه دانشگاهی به جامعه دانشگاهی و جامعه، جامعه گسترده تر، چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی تمرکز دارد.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در قبرس

کار در حوزه رشته باستان شناسی در قبرس

رشته باستان شناسی در قبرس اساسا مطالعه بشریت و گذشته آن است. باستان شناسان چیزهایی را مطالعه می کنند که توسط انسان ساخته، استفاده یا تغییر یافته است. آن ها این کار را با مطالعه بقایای مواد انجام می دهند. چیزهایی که ما به جای می گذاریم، مانند ابزارهای سنگی، یک خانه کلبه ای ساده، یک اسکلت پوشیده شده با جواهرات طلا یا یک هرمی که با شکوه از کف بیابان بلند می شود. گاهی اوقات، باستان شناسان جوامع معاصر را مطالعه می کنند تا جوامعی را که در گذشته شکوفا شده اند، روشن کنند. یکی از برنامه های محبوب در این کشور، تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس است که در مقاطع زیر ارائه می شود:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

رشته باستان شناسی در قبرس در سراسر جهان توسط باستان ‌شناسانی انجام می‌ شود که با افرادی از رشته‌ های مختلف دیگر کار می ‌کنند تا به سوالاتی در مورد ما کی هستیم و از کجا آمده ایم، پاسخ دهند. با انجام این کار، باستان شناسان شواهدی پیدا می کنند که آینده ما را روشن می کند. باستان شناسان از فناوری ها و تکنیک های زیادی برای کمک به حل اسرار گذشته استفاده می کنند.

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در قبرساگرچه باستان شناسی جزء 10 شغل پر درآمد در قبرس نیست، اما متوسط حقوق بستان شناسان در این کشور خوب است.

هزینه تحصیل و زندگی در قبرس

موسسات آموزش عالی در این کشور می توانند هزینه های تحصیل خود را تعیین کنند. اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل را می توانید در صفحه هر دانشگاه بیابید. هزینه تحصیل در قبرس برای مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 3400€ تا 8000€
کارشناسی ارشدبین 5000€ تا 10000€

مدارک دکترا و MBA احتمالا گران تر هستند. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا احتمالا باید بیشتر از کسانی که از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، پرداخت کنند. اکثر دانشگاه های بزرگتر در این کشور خوابگاه مخصوص به خود دارند. این معمولا هزینه معقولی دارد و کمتر از اجاره یک آپارتمان به صورت خصوصی است. در صورت نیاز، بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا مسکن مقرون به صرفه و ایمن تهیه کنند. کار در حین تحصیل راهی عالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی شماست. با این حال مقرراتی وجود دارد که میزان ساعات کار افراد غیر مقیم را محدود می کند. این بدان معناست که برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نباید به کار متکی باشید.

ویزای تحصیلی قبرس

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید و به دنبال تحصیل در قبرس هستید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. با این حال، موسسه شما ممکن است از شما بخواهد که چندین سند ارائه دهید که عبارتند از:

مدارک ویزای قبرسدانشجویان اتحادیه اروپا باید برای اجازه اقامت موقت از اداره ثبت احوال و مهاجرت درخواست دهند. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، برای تحصیل در این کشور به ویزای دانشجویی نیاز دارید. برای به دست آوردن یکی از این موارد، باید دانشجوی تمام وقت باشید که حداقل 12 واحد در هر ترم می گذرانید. ویزای دانشجویی را می توان در کشور اصلی یا این کشور صادر کرد. این کار را می توان توسط سفارت، کمیسیون عالی یا کنسولگری این کشور یا اداره مهاجرت انجام داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *