مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته باستان شناسی در فرانسه

رشته باستان شناسی در فرانسه

رشته باستان شناسی در فرانسه یکی از برترین برنامه ها از نظر تحصیلی و کاری یکی از برترین برنامه ها در این کشور محسوب می شود. بیش از 20000 دانشجوی بین‌المللی برای رتب ه‌بندی کشورها در سال جاری مورد بررسی قرار گرفتند که این کشور در رتبه نهم کلی و چهارم در اروپا قرار گرفت و بالاتر از مقاصد محبوبی مانند آلمان و بریتانیا قرار گرفت. این تعجب آور نیست. زیرا، سیستم آموزش عالی این کشور به دلیل برتری در تدریس، دسترسی بالا و تحقیقات برنده جوایز مشهور است. با این که این کشور استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف از جمله ریاضیات، مردم شناسی، علوم سیاسی و پزشکی پرورش داده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاع رسانی درباره رشته باستان شناسی در فرانسه این نگارش را آماده کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در فرانسه

سال تحصیلی این کشور از سپتامبر یا اکتبر تا پایان ژوئن ادامه دارد و شامل 2 ترم، 1 استراحت 2 هفته ای در کریسمس و 1 تعطیلات تابستانی حداقل 2 ماهه است. برای تحصیل رشته باستان شناسی در فرانسه می توانید هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را انتخاب کنید. طول هر کدام از دوره ها در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترابین 3 تا 4 سال

مدارک کارشناسی در این کشور که به مدرک مجوز معروف هستند، 3 سال طول می کشد و با مدرک کارشناسی انگلستان مطابقت دارد. آن ها در طیف وسیعی از موضوعات، از ارتباطات جهانی و اقتصاد بین ‌الملل گرفته تا تاریخ هنر و جامعه ‌شناسی در دسترس هستند. مگر اینکه مدرک لیسانس فرانسوی (استاندارد A-level) را داشته باشید. باید برای جزئیات در مورد شرایط ورود و نحوه درخواست با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در فرانسه می توانید دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

لیست دانشگاهرتبه
مدرسه عالی عادی49
دانشگاه مونپلیه142
دانشگاه اکس مارسی233
دانشگاه پیر و ماری کوری299
دانشگاه نیس-سوفیا آنتیپولیس310
دانشگاه اورلئان418
دانشگاه پل ساباتیر – تولوز III424
دانشگاه پواتیه534
دانشگاه ریمز شامپاین آردن541
دانشگاه بوردو550

کار در حوزه رشته باستان شناسی در فرانسه

رشته باستان شناسی در فرانسه مطالعه علمی گذشته انسان از طریق بررسی مصنوعات (بقایای فیزیکی فرهنگ مادی)، سازه ها، استفاده از حیوانات و گیاهان و بقایای انسان است. هدف آن آگاهی بیشتر در مورد فرهنگ و رفتار بشر گذشته است. یکی از زیرشاخه های رشته باستان شناسی، باستان شناسی زیر آب است. باستان شناسی زیر آب این مطالعات را در محیطی تخصصی انجام می دهد که شامل چالش ها و پاداش های متعددی برای محققان باستان شناسی است.

اکثر باستان شناسان زیر آب در مطالعه باستان شناسی دریایی تخصص دارند. کار در حوزه رشته باستان شناسی در فرانسه برای کسانی که باستان شناسی زیر آب را انتخاب کرده اند، مطالعه ساخت و بهره برداری از انواع کشتی های آبی ما قبل تاریخ و تاریخی است. برای این متخصصان، کشتی های غرق شده در مرکز تحقیقات هستند، که بسیاری از آن ها ممکن است در زیر آب پیدا شوند.

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در فرانسه اگر علاقه به کار در رشته های پر درآمد دارید، پیشنهاد می کنیم. مقاله 10 شغل پر درآمد در فرانسه را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در فرانسه

در دانشگاه های دولتی، متوسط ​​شهریه سالانه برای اتباع اتحادیه اروپا، اعضای EEA (منطقه اقتصادی اروپا)، به علاوه آندورا و سوئیس، عبارتند از:

  • 170€ (یورو) برای مدرک کارشناسی
  • 243€ (یورو) برای مقاطع کارشناسی ارشد
  • 380€ (یورو) برای مدرک دکترا

دولت همچنین موافقت کرده است که 2 سوم هزینه را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که متقاضی تحصیل برای اولین مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود هستند، بپردازد. حداکثر هزینه ثبت نامی که انتظار می رود پرداخت کنید عبارت است از:

هزینه ثبت نامی در فرانسه در سطح دکترا، دولت این کشور بیشتر هزینه ها را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پرداخت می کند. زیرا، شما مشمول نرخ های جدید شهریه متفاوت نیستید. بنابراین،این مبلغ 380€ (یورو) تعیین شده است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی، Grandes Écoles و دروس برای موضوعات خاص بالاتر از این است. به عنوان مثال، متوسط ​​شهریه برای دانشجویان مهندسی در دانشگاه های دولتی حدود 601€ (یورو) در سال بود. Grandes Écoles تمایل دارند هزینه های خود را تعیین کنند. بنابراین برای دریافت ارقام خاص مستقیما با آن ها تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در فرانسه

اگر از اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل در فرانسه نیازی به ویزا ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پاسپورت معتبر یا مدرک شناسایی مسافرتی و مدرک رسمی قبولی در دوره دانشگاهی خود، و همچنین بیمه درمانی جامع و مدرکی دال بر توانایی شما برای حمایت مالی است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، از جمله دانشجویان بریتانیا (به دنبال برگزیت)، برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارند. ویزاهای کوتاه مدت شنگن و ویزاهای امتحانات ورودی در دسترس هستند. اما اگر بیش از 6 ماه در فرانسه تحصیل می کنید، باید برای ویزای VLS-TS درخواست دهید که مدت زمان آن تا 100 سال است.

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در فرانسه

نحوه درخواست تحصیل در فرانسه

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، همانطور که دانشجویان فرانسوی انجام می دهند، مستقیما برای کارشناسی ارشد به مؤسسه درخواست می دهید. اکثر دانشگاه ها مهلتی را تا پایان ژانویه در سالی که می خواهید دوره خود را شروع کنید تعیین می کنند. آماده باشید تا رونوشت مدارک گذشته خود و مدرک مهارت زبان خود را در صورت لزوم، و همچنین یک CV و نامه پوششی ارائه دهید. همچنین ممکن است به مصاحبه دعوت شوید یا مجبور شوید در یک امتحان ورودی شرکت کنید. Grandes Écoles اغلب مهلت‌ ها و آزمون ‌های پذیرش خود را تعیین می ‌کنند.

بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر باید مستقیما با آن ها تماس بگیرید. با توجه به وضعیت نخبگان و پذیرش کلاس های کوچکتر، روند درخواست برای یک Grandes Écoles رقابتی تر از یک موسسه استاندارد است. اگر برای مدرک مجوز درخواست می دهید، از پلتفرم آنلاین ملی Parcoursup (به زبان فرانسوی) برای ثبت نام استفاده خواهید کرد. ثبت نام برای دوره هایی که از پاییز شروع می شوند معمولا در ماه مارس بسته می شود. در مورد اینکه چگونه شرایط شما می تواند بر روند درخواست در این کشور تأثیر بگذارد با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *