مهاجرت تحصیلی عمان

رشته باستان شناسی در عمان

رشته باستان شناسی در عمان

رشته باستان شناسی در عمان برای دانشجویان ایرانی که نزدیک به ایران است، گزینه بسیار عالی است و فارغ التحصیلان می توانند بلافاصله وارد کار شوند. این کشور ممکن است کوچک باشد، اما این ایالت در شبه جزیره عربستان یک نیروگاه است که بر دریا حکومت می کند. این کشور در 50 سال گذشته شاهد توسعه عظیمی بوده است و یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان عرب محسوب می شود. این کشور با زیرساخت های عالی، فرهنگ غنی و جمعیتی دوستانه مشخص شده است که ماجراجویی تحصیلی شما را در خارج از کشور افزایش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره رشته باستان شناسی در عمان صحبت کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در عمان

سیستم آموزش عالی این کشور نسبتا جوان است. زیرا، اولین دانشگاه دولتی در این کشور، دانشگاه سلطان قابوس در سال 1986 تأسیس شد. قبل از تأسیس SQU، دولت تعدادی از دانشجویان را برای ادامه تحصیلات عالی به کشورهای عربی همسایه مانند امارات، کویت فرستاد. همچنین به برخی از دانشجویان بورسیه تحصیلی برای تحصیل در انگلستان و آمریکا اعطاء شد.

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته باستان شناسب در عمان را دارند باید بدانند که این کشور توسط یک سلطنت مطلقه اداره می شود که به شدت به سنت اسلامی پایبند است. ممکن است لازم باشد با هنجارهای جنسیتی و آداب مذهبی غیرمنتظره سازگار شوید، با این حال، این نیز یک تجربه فوق العاده چشم باز خواهد بود. مردم عمان به مردمی متواضع و مهمان نواز معروف هستند، بنابراین به آنها و فرهنگ محلی احترام بیشتری بگذارید.

وزارت آموزش عالی این کشور 6 دانشکده علوم کاربردی را اداره می کند. این ها قبلا کالج های آموزشی بودند. اما در سال 2005 فرمان سلطنتی صادر شد تا آن ها را تغییر دهند تا بتوانند بازار کار فعلی را در زمینه هایی مانند مدیریت بازرگانی بین المللی، ارتباطات، طراحی، مهندسی و فناوری اطلاعات تغییر دهند. آن ها در عبری، نیزوا، صلاله، صحار، سور و رستاق قرار دارند. کالج علمی کاربردی رستاق تنها دانشگاهی است که هنوز مدرک تحصیلی ارائه می دهد. این وزارتخانه همچنین دارای بخشی است که کالج ها و دانشگاه های خصوصی را تحریم می کند.

کار در حوزه باستان شناسی در عمان

این کشور در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار دارد. اگرچه بقایای ما قبل تاریخ آن از برخی جهات با عمان تعریف شده خاص تر متفاوت است که تقریبا با استان های مرکزی کنونی این کشور مطابقت دارد. در شمال، شبه جزیره عمان خاص تر است و به تنگه هرمز می ریزد. رشته باستان شناسی در عمان ظفار جدا از مرکز و شمال عمان توسعه می یابد. باستان شناسان تحقیقاتی را برای بازسازی سوابق زندگی و فرهنگ گذشته بشر از بقایای انسانی، مصنوعات، ویژگی های معماری و سازه های بازیابی شده از طریق حفاری، بازیابی زیر آب یا سایر ابزارهای کشف انجام می دهند.

تاریخ بشر دارای 3 دوره یا دوره اصلی است که عبارتند از:

3 دوره اصلی باستان شناسیهمه مردم در این دوره ها فرهنگ، مذهب، زندگی اجتماعی خاص خود را دارند و همچنین در طول اعصار شاهد پیشرفت بوده اند. این افراد مصنوعات و چیزهایی را که زمانی از آن ها استفاده می کردند، به جا گذاشتند. با مطالعه این آثار یا اشیاء می توان فرهنگ های گذشته، روش انجام دین، زندگی اجتماعی و سطح زندگی را به خوبی درک کرد.

این نوع مطالعه یک مطالعه علمی است و به آن باستان شناسی می گویند. این موضوع تحت موضوع گسترده تری به نام انسان شناسی قرار می گیرد که در آن تمام فرهنگ بشری به تفصیل مورد مطالعه قرار می گیرد. رشته باستان شناسی در عمان موضوعات بسیاری مانند جغرافیا، تاریخ، جامعه شناسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مطالعات هنر، مطالعات دینی و فناوری را پوشش می دهد. تاریخ، داستان زندگی انسان هاست و برای درک این داستان ها تمرین باستان شناسی مهم است.

حقوق ماهیانه کار برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در عمانبرای پیدا کردن کار می توانید از موسسات معتبر کاریابی در عمان کمک بگیرید.

هزینه زندگی در عمان

مهاجران هزینه اقامت عمان را معقول‌ تر از بسیاری از کشورهای همسایه می‌دانند و درآمد عموما معاف از مالیات است. قیمت ‌ها در پایتخت بالاترین قیمت است و براساس نظرسنجی هزینه زندگی مرسر در سال جاری، مسقط در بین 209 شهر در رتبه 108 قرار دارد که گران‌ تر از آتن و گلاسکو اما ارزان ‌تر از جاکارتا و بارسلونا است. بسته های مهاجرتی در این کشور برای کارگران بسیار ماهر غربی هنوز سخاوتمندانه به نظر می رسد و تمایل به ارائه حقوق خوب، مسکن، ماشین، پاداش، پرواز به خانه و بیمه پزشکی دارند. اما، برخی چیزها بیش از حد خوب هستند که درست باشند.

به همان اندازه که این قراردادها جامع به نظر می رسند، همیشه هزینه های پیش بینی نشده ای وجود دارد. مراقب هزینه های اضافی مواردی مانند بررسی های سلامت مربوط به ویزا باشید. هزینه تحصیل یک هزینه اضافی بزرگ است. یکی دیگر از مواردی که در گذشته اخیر مشکل بزرگی بوده و می تواند برای مهاجران هنگام کار در عمان مشکل مالی باشد، عدم امنیت شغلی نسبی است. در حالی که به این موضوع پرداخته می شود، راه حل آسانی نیست و می تواند بیشتر از بسته های شغلی و هزینه زندگی برای مهاجران نگران کننده باشد.

هزینه اجاره خانه در این کشور در نمودار زیر آمده است:

پارامترهزینه به ریال عمان
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهربین 175OMR تا 400OMR
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهربین 350OMR تا 600OMR
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهربین 125OMR تا 300OMR
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهربین 255OMR تا 500OMR

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در عمان

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در عمان

اگر برای تحصیل در این کشور پذیرفته شوید، واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی خواهید بود. توجه داشته باشید که صدور ویزا کاملا در اختیار مقامات صادر کننده ویزا (پلیس سلطنتی عمان) است. مدارک زیر برای درخواست ویزای دانشجویی باید ارسال شود:

  • 6 عکس شخصی
  • کپی پاسپورت شما
  • کپی از پاسپورت والدین
  • آدرس خارج از عمان و اطلاعات تماس
  • بررسی پزشکی ویزا از بیمارستان مجاز در کشور شما

علاوه بر مهاجرت تحصیلی امکان مهاجرت به عمان از طریق تولد وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *