مهاجرت تحصیلی صربستان

رشته باستان شناسی در صربستان

کار در حوزه رشته باستان شناسی در صربستان

صربستان کشوری واقع در اروپا است و سالانه دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور به عنوان یک مکان افسانه ای با آثاری از میراث قرون وسطایی که حومه آن را پر کرده است. از معماری رومی تا بیزانسی که در بسیاری از شهرهای سلطنتی، صومعه‌ ها، قلعه ‌ها و استحکامات قرون وسطی وجود دارد، توهم دوران باستان را به وجود می ‌آورد.

جغرافیای غالب آن کوه ‌ها، دریاچه ‌ها، تپه ‌هایی که رودخانه ‌ها از آن عبور می‌ کنند و حتی کوه ‌های آلپ در غرب و جنوب غرب کشور همراه با آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری است. آب و هوای این کشور تحت تأثیر دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و خشکی های اوراسیا است. بنابراین، این کشور دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب است. دانشگاه های رشته باستان شناسی در صربستان، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور و ویزای تحصیلی در این نگارش توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان

این کشور آموزش عالی خود را به 2 نوع سیستم تقسیم کرده است:

اموزش عالی در صربستانتحصیلات آکادمیک در دانشگاه ها سازماندهی می شود و دارای یک سیستم 3 دوره ای است که شامل:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • تحصیلات دکترا (D.)

همه آن ها مطالعات 3 ساله هستند. تحصیلات کاربردی در این کشور در دانشگاه ها یا کالج های مطالعات کاربردی سازماندهی می شود. این سیستم دارای 2 دوره می باشد که شامل دوره های کارشناسی 3 ساله، مطالعات کاربردی تخصصی (1 ساله) و کارشناسی ارشد (2 ساله) می باشد.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان دانشگاه های زیر توصیه می شود:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه بلگراد1001-1200
دانشگاه نووی ساد1001-1200

صربی زبان رسمی آموزش در این کشور برای تمامی مقاطع تحصیلی است. اما، برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. امکان تحصیل به زبان های خارجی بسته به موسسات و دانشگاه ها دارد. به شدت توصیه می شود که حداقل یک سطح ابتدایی زبان صربی را مطالعه کنید. زیرا، گروه ها و فعالیت های تحصیلی بیشتر به زبان صربی هستند. درست است که اساتیدی هستند که مشاوره زبان های خارجی را سازماندهی می کنند، اما برای یک تجربه کامل فرهنگی، بهترین کار تحصیل به زبان صربی است. دوره های آماده سازی فشرده زبان صربی به مدت 1 سال یا 1 ترم وجود دارد که ممکن است به یادگیری زبان در مدت زمان کوتاهی کمک کند.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در صربستان

کار در حوزه رشته باستان شناسی در صربستان

باستان شناسان برای کشف چیزهای گم شده در زیر زمین در طول زمان تلاش می کنند و مشتاق هستند تا اکتشافات جدیدی در مورد گذشته انجام دهند. باستان شناسان نقش بسیار ارزشمندی را در کنار هم قرار دادن توسعه کشورها، مردم و فرهنگ ها ایفا می کنند. دانش و تجربه باستان شناسان به آن ها اجازه می دهد تا داده های مهمی را از آثار قدیمی جمع آوری کنند و همچنین گنج یابی در خرابه های باستانی را آسان تر کنند. رشته باستان شناسی در صربستان مطالعه افراد تاریخی و ما قبل تاریخ از طریق ابزار، آثار هنری، سایر مصنوعات و مکان هایی است که توسط فعالیت های انسانی ساخته یا تغییر یافته است.

برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در صربستان باید از سوابق تاریخی، مطالعات فرهنگی، عکس ها و سایر منابع همراه با مصنوعات برای اطلاع از اقدامات فرهنگی گذشته و رویدادهای تاریخی استفاده کنید. باستان شناسان حرفه ای پژوهشگرانی هستند که به طور رسمی آموزش دیده و معمولا دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند که پروژه های تحقیقاتی را طراحی می کنند. آثار باستانی و مکان هایی را که در آن کشف می شوند مطالعه می کنند و یافته های خود را به همکاران و عموم مردم منتقل می کنند.

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در صربستان

هزینه تحصیل و زندگی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. قیمت ها معمولا از 2000$ تا 5000$ (دلار) در سال است. زندگی در این کشور گران نیست. واحد پول رسمی آن ها دینار صربستان (RSD) است. 10000RSD (دینار صربستان) حدود 933$ (دلار) است. با این حال، اغلب می بینید که قیمت ها برای دانشجویان بین المللی به یورو است. اجاره 1 آپارتمان 1 خوابه بین 200$ تا 300$ (دلار) هزینه دارد. این به مساحت شهر و وسعت مکان بستگی دارد. غذا خوردن نیز مقرون به صرفه است.

در مورد مواد غذایی، بودجه ماهانه 130$ (دلار) کار خواهد کرد. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 4$ (دلار) و صرف یک وعده غذا در یک رستوران خوب می تواند تا 17$ (دلار) هزینه داشته باشد. خدمات آب و برق قطعا به فصل و مکانی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. در طول زمستان، به دلیل گرمایش، می توانید حدود 70$ (دلار) برای آب و برق بپردازید. با این حال، ساختمان هایی با امکانات دیگری مانند پارکینگ وجود دارد که می تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

ویزای تحصیلی صربستان

برای تحصیل در صربستان بسته به اینکه از کجا می آیید به ویزای دانشجویی یا مجوز این شکور نیاز دارید. اگر از ویزای این کشور معاف هستید، باید مدارک زیر را به افسران مهاجرت در بندر ورودی ارائه دهید:

  • پاسپورت شما که باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • بلیط رفت و برگشت یا رفت و برگشت
  • بیمه درمانی مسافرتی که مدت اقامت شما را پوشش می دهد

شما یک مهر توریستی در پاسپورت خود دریافت می کنید که به شما امکان می دهد تا 90 روز در این کشور بمانید. برای اقامت بیش از 90 روز، دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی نیاز دارند. برای درخواست به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه با اعتبار باقیمانده حداقل 6 ماه پس از تاریخ های سفر
  • گواهی پلیس با سابقه کیفری کشور محل سکونت او
  • گواهی پزشکی
  • بلیط رفت و برگشت
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم درخواست
  • گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در این کشور
  • گواهی تمکن مالی
  • هزینه ویزا و درخواست

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *