مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته باستان شناسی در جمهوری چک

رشته باستان شناسی در جمهوری چک

تحصیل رشته باستان شناسی در جمهوری چک یک انتخاب مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی بوده و به علاوه مدارک این کشور در سراسر جهان معتبر است. این کشور در واقع مکانی با تاریخ منحصر به فرد و جالب، پر از شگفتی ها و سنت های فرهنگی است. دانشجویان از همه جا به این کشور می ‌آیند تا از زادگاه فرانتس کافکا دیدن کنند یا معماری شگفت ‌انگیز گوتیک و رومانسک آن را ببینند. علاوه بر این، مکان فوق العاده ای برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی است.

این کشور با بیش از 60 موسسه آموزش عالی، 1000 مدرک تحصیلی انگلیسی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، به راحتی می توان درک کرد که چرا هزاران دانشجوی بین المللی برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های چک انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل رشته باستان شناسی در جمهوری چک پاسخ داده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در جمهوری چک

تحصیل باستان شناسی در جمهوری چک امکان کسب دانش و مهارت های حیاتی را فراهم می کند که برای کار به عنوان یک باستان شناس ضروری است. این مطالعه به گونه‌ ای طراحی شده است که دانشجویان بتوانند بر مبانی روش ‌شناسی و تئوری این رشته تسلط پیدا کنند و بینشی از توسعه ما قبل تاریخ، تاریخی اولیه و قرون وسطی شامل فرهنگ مادی، جایی که تمرکز بر اروپای مرکزی است، بدست آورند. سطح بالای مطالعه توسط طیف گسترده ای از دوره ها و دوره های تخصصی باستان شناسی با همپوشانی بین رشته ای گسترده تضمین می شود. آموزش حرفه ای با پیشنهاد گسترده دوره های فنی و عملی ارائه می شود.

دانشگاه های این کشور پیشینه فناوری عالی، با تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و ادغام بالا با صنعت با فرصت های تمرینی فراوان ارائه می دهند. به‌ علاوه، مربیان شما می‌ توانند در صورت نیاز به شما کمک کنند. در حالی که در دانشگاه این کشور تحصیل می کنید، می توانید از یک زندگی اجتماعی پر رونق خارج از کلاس های خود لذت ببرید. با تعداد زیادی موزه برای بازدید و رستوران ‌های فوق ‌العاده برای امتحان، می ‌توانید خود را در فرهنگ هیجان‌ انگیز این کشور غرق کنید و به تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد بپردازید.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در جمهوری چک دانشگاه های زیر توصیه می شود:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه چارلز329
دانشگاه ماساریک414
دانشگاه بوهمای غربی635
دانشگاه فنی چک در پراگ678
دانشگاه مندل در برنو776
دانشگاه علوم زیستی چک در پراگ854

کار در حوزه رشته باستان شناسی در جمهوری چک

کار در حوزه رشته باستان شناسی در جمهوری چک

برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در جمهوری چک، فارغ التحصیلان از نظر تئوری، روش شناسی و عملی به عنوان باستان شناس در مؤسسات مراقبت از آثار تاریخی، مؤسسات حافظه و مدیریت دولتی آماده خواهند شد. دانش عملی ژئودزی، فناوری اطلاعات و اصول حفاظت از آثار تاریخی می تواند توسط فارغ التحصیلان در بسیاری از مشاغل دیگر خارج از باستان شناسی استفاده شود. فارغ التحصیلان به طور کلی در تمام موقعیت هایی که خواستار کسب، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده ها هستند، استخدام می شوند. بخش عمده ای از فارغ التحصیلان قرار است تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند که در آن دانش خود را از باستان شناسی و رشته های مرتبط تعمیق می بخشند.

یک فردی که کار در حوزه رشته باستان شناسی در جمهوری چک را انتخاب می کند، به مطالعه جوامع بشری گذشته پرداخته و مصنوعات، معماری و نمونه های زیستی به جا مانده را بررسی می کند. اگر از تاریخ و تحقیق لذت می برید، طبیعتی کنجکاو دارید و در تحصیلات عالی هستید، ممکن است دوست داشته باشید باستان شناس شوید. باستان شناسی یک رشته 2 طرفه است و هم یک رشته علمی و هم یک رشته انسانی محسوب می شود. بخشی از این حوزه به تحلیل فرهنگ و آداب و رسوم تمدن های گذشته اختصاص دارد، در حالی که بخش دیگر بر ماهیت فیزیکی چنین جوامعی از جمله ابزار، ساختمان ها و شواهد فسیلی تمرکز دارد. بیشتر باستان شناسان تنها مقدار کمی از وقت خود را در یک سایت باستان شناسی صرف می کنند.

حقوق ماهیانه کار در چک برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای باستان شناسان

هزینه تحصیل در جمهوری چک

تا زمانی که در مقطعی که به زبان چک تدریس می شود ثبت نام کنید، برای تحصیل در چک می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنید. اگر برنامه انتخابی شما به زبان انگلیسی ارائه می شود، شهریه شما بین 0€ تا 18500€ (یورو) در هر سال تحصیلی خواهد بود. هزینه های دیگری نیز وجود دارد، مانند هزینه های پذیرش یا هزینه های اداری، اما این هزینه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در این کشور، دانشگاه های خصوصی هزینه های خود را تعیین خواهند کرد. به طور کلی، این نوع موسسه آموزش عالی گران تر است.

ویزای تحصیلی جمهوری چک

دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید به سفارت این کشور در کشور خود مراجعه کرده و برای ویزای تحصیلی در چک اقدام کنند. لطفا توجه داشته باشید که کل این پروسه نیاز به کارهای اداری دارد و می تواند تا 60 روز طول بکشد. سمقررات مربوط به اخذ ویزا هر از چند گاهی تغییر می کند. بنابراین، اطلاعات ذکر شده در اینجا فقط باید به عنوان دستورالعمل در نظر گرفته شود. شما باید همیشه با سفارت این کشور مشورت کنید یا وب سایت وزارت کشور این کشور را برای آخرین اطلاعات در مورد شرایط ویزا بررسی کنید.

2 نوع ویزا وجود دارد که در نمودار زیر آمده است:

2 نوع ویزا در جمهوری چکدانشجویانی که برای مدتی بیش از 1 سال وارد می شوند باید برای مقاصد تحصیلی برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند. مدارک زیر عمدتا برای دریافت ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت مورد نیاز است:

  • فرم درخواست
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • پاسپورت معتبر و عکس پاسپورت
  • اثبات منابع مالی برای اقامت (مثلا به صورت صورت حساب بانکی یا تأییدیه ذینفع بودن کمک هزینه)
  • تایید اقامت تضمین شده
  • بیمه سلامت بین المللی معتبر
  • چکیده از دفتر ثبت سوابق کیفری

چنانچه سوالی درباره تحصیل در این کشور دارید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید سوالات خود را با مشاوران ما مطرح کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *