مهاجرت تحصیلی امارات

رشته باستان شناسی در امارات

رشته باستان شناسی در امارات

تحصیل رشته باستان شناسی در امارات در دانشگاه های معتبر این کشور امکان پذیر بوده و دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند اقامت را کسب کنند. این کشور، کشوری در غرب آسیا است. این کشور مرزهای دریایی در خلیج فارس با قطر و ایران را دارد. ابوظبی پایتخت این کشور است، در حالی که دبی، پرجمعیت ترین شهر، یک مرکز بین المللی است.

این کشور یک سلطنت انتخابی است که از فدراسیونی متشکل از ابوظبی (پایتخت)، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین است. هر یک از امیرنشین توسط یک شیخ اداره شده به طوری که با هم شورای عالی فدرال تشکیل می دهند. یکی از آن ها رئیس جمهور این کشور است. برای تحصیل رشته باستان شناسی در امارات و آشنایی با این کشور پیشنهاد ما این است که این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

تحصیل رشته باستان شناسی در امارات

در کنار دانشگاه‌ های سنتی، کالج‌ های فناوری عالی برخی از موسسات آموزشی مورد تقاضا در کشور هستند. حدود 17 پردیس دانشکده فناوری عالی در سراسر این کشور وجود دارد. دوره های ارائه شده در اینجا عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر و اطلاعات
  • آموزش
  • مهندسی و فناوری
  • ارتباطات کاربردی
  • علوم بهداشتی
  • مطالعات بازرگانی

تمامی این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. MBA از این کشور یکی از مقبول ترین دوره ها در سراسر جهان است. وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی وزارت آموزش عالی در این کشور است. این وزارتخانه با صدور مجوز و اعتبار سنجی مؤسسات آموزش عالی سروکار دارد.

شش دانشگاه از این کشور براساس رتبه بندی QS World در سال 2022 در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. علاوه بر این، 7 دانشگاه این کشور در برترین دانشگاه های منطقه عربی قرار دارند. 3 دانشگاه از میان آن ها در بین 400 دانشگاه برتر قرار دارند. دانشگاه این کشور قدیمی ترین دانشگاه است که در رتبه 329 جهان و رتبه دوم در رتبه بندی دانشگاه های این کشور قرار دارد. این دانشگاه در سال 1976 توسط شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، پس از استقلال این کشور در سال 1971 تأسیس شد. دیگر دانشگاه های برتر که در اینجا ذکر می شوند عبارتند از:

دانشگاه های باستان شناسی در امارات

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در امارات

باستان شناسان مصنوعات گذشته دور و نزدیک را مطالعه می کنند تا تصویری از نحوه زندگی مردم در فرهنگ ها و جوامع قبلی ایجاد کنند. بسیاری از افراد در این حرفه نیز در حفاظت از مکان های باستان شناسی نقش دارند. اگرچه، تصور رایج از باستان شناس شامل فردی خاکی پوش در یک مکان عجیب و غریب است که شن و ماسه ظروف باستانی را با یک مسواک تمیز می کند، باستان شناسان واقعی کمترین زمان ممکن را در این زمینه صرف می کنند. از آنجایی که کار میدانی هم گران و هم برای سایت مخرب است، اکثر مطالعات باستان شناسی در آزمایشگاه انجام می شود.

در آزمایشگاه، باستان شناسان داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، گزارش می نویسند و یافته ها را برای عموم تفسیر می کنند. کنجکاوی طبیعی یک باستان شناس در مورد گذشته و اسرار آن، این حرفه را به حرفه ای جذاب تبدیل کرده است. با این حال، کار می تواند کند و دقیق باشد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا هزاران تبر سنگی ریز و تقریبا یکسان مورد بررسی قرار گیرد. برخی از باستان شناسان تحت حمایت یک موسسه تحقیقاتی بزرگ مانند یک دانشگاه یا یک موزه کار می کنند. با این حال، افراد بیشتری در این زمینه توسط شرکت‌ های بخش خصوصی استخدام می ‌شوند که به دولت و توسعه ‌دهندگان خصوصی در پیروی از قوانین فدرال با هدف حفاظت از مکان‌های باستان ‌شناسی کمک می ‌کنند.

حقوق ماهیانه کار در امارات برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در امارات برای باستان شناسان

هزینه تحصیلا در امارات

هزینه تحصیل در امارات برای موسسات آموزش عالی بسیار بالا است. شهریه در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به درهم
کمترین27000AED
بیشترین128000AED

با تبدیل ضعیف، مقدار بین 7350$ تا 34000$ (دلار) کاهش می یابد. هزینه برنامه های کارشناسی ارشد بین 15000$ تا 20400$ (دلار) باشد. برای آشنایی با هزینه های می توانید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در امارات را مطالعه کنید.

کار حین تحصیل رشته باستان شناسی در امارات

دانشجویان بین المللی اجازه دارند در مشاغل پاره وقت در دبی و این کشور به طور کلی کار کنند. درآمد حاصل از مشاغل پاره وقت می تواند به هزینه های زندگی روزمره در این کشور کمک کند. دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز کار از وزارت کار در این کشور مورد نیاز هستند. دانشجویان بین المللی اجازه دارند 15 ساعت در هفته یا 60 ساعت در ماه در این کشور کار کنند. اگر دانشجوی بین المللی بخواهد در این کشور تحصیل کند و در کنار آن کار کند، نیازی به حمایت مالی در این کشور نیست.

کار حین تحصیل رشته باستان شناسی در امارات

کار پس از تحصیل در امارات

دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند پس از پایان تحصیلات در کشور بمانند و به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند. ویزای دانشجویی برای تبدیل به ویزای کار برای واجد شرایط بودن برای کار در این کشور مورد نیاز است. ویزا در آن صورت باید توسط کارفرما حمایت شود و درخواست نیز توسط کارفرمایان انجام می شود. ماهیت شغل باید تمام وقت باشد و اگر متقاضی قصد دارد برای مدت طولانی تری در این کشور بماند، مجوز اقامت نیز لازم است. قبل از درخواست و تعهد به یک شغل، باید به درستی تحقیق کرد و تنها پس از درک تمام شرایط و ضوابط آن کار، ادامه داد.

سال گذشته 50000 دانشجوی هندی در این کشور تحصیل می کردند. این کشور یکی از مقاصد مورد علاقه برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی بوده است. دانشجویان بین المللی درصد زیادی از دانشجویان را در دبی و همچنین سایر نقاط این کشور تشکیل می دهند. اگرچه هزینه تحصیل در دبی بالا است، اما رقابت در دانشگاه های این کشور کمتر است و فرصت های تحصیلی پس از تحصیل در این کشور مجلل، چند دلیل برای دانشجویان بین المللی برای رفتن به این کشور است. شما هم اگر تمایل به تحصیل در این کشور دارید، برای مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *