مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته باستان شناسی در آمریکا

رشته باستان شناسی در آمریکا

اگرچه فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی در آمریکا دارای حقوق و مزایای بسیاری خوبی در بازار کار هستند اما هزینه تحصیل در این کشور بالا است. درک اینکه چرا بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی برای تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند، سخت نیست. ایالات متحده به دلیل استانداردهای آموزشی در سطح جهانی مشهور است و مدارک تحصیلی در این کشور از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار است. شما هزاران موسسه و مدرک را انتخاب خواهید کرد، و همچنین فرصتی برای گسترش افق های فرهنگی خود با تجربه زندگی پردیس آمریکایی خواهید داشت.

همچنین می ‌توانید با مشارکت در انواع باشگاه ‌ها و سازمان های پیشنهادی، از جمله ورزش، رزومه خود را تقویت کنید. این کشور همچنین دارای 50 ایالت است. بنابراین، اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، اما به مقصدی کمتر واضح توجه دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آمریکا، حقوق ماهیانه این رشته و هزینه تحصیل در این کشور توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش آمده است.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آمریکا

این کشور دارای یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی در جهان با حدود 4000 موسسه است. در حالی که انگلیسی زبان اصلی در ایالات متحده است، شما باید به اصطلاحات آکادمیک متفاوت عادت کنید. دانشگاه ها به طور کلی به عنوان کالج شناخته می شوند که 2 نوع اصلی وجود دارد:

انواع دانشگاه های آمریکاکالج های دولتی، موسسات بزرگ و با بودجه دولتی که شهریه کمتری دارند اما دانشجویان بیشتری دارند. دانشجویان بین المللی هزینه های بیشتری را پرداخت خواهند کرد. کالج های خصوصی، دانشگاه های کوچکتر که از طریق کمک های مالی خصوصی، شهریه ها و کمک های مالی تامین می شوند. برخلاف کالج ‌های دولتی، شهریه‌ های بالاتر اما دانشجویان کمتری دارند. دانشجویان خارج از کشور همان هزینه هایی را پرداخت می کنند که ساکنان ایالت هستند.

در جدول زیر 10 دانشگاه برتر که رشته باستان شناسی در آمریکا را ارائه می دهند، آمده است:

نام دانشگاهرتبه در آمریکا
دانشگاه بوستون42
دانشگاه بریگام یانگ – پروو79
دانشگاه براون14
کالج برین ماور30
دانشگاه کسلتون26
کالج چارلستون9
کالج ووستر71
دانشگاه کلمبیا2
دانشگاه کرنل17
CUNY – کالج هانتر18

مشاغل و حقوق مربوط به رابطه با رشته باستان شناسی در آمریکا

باستان شناسان روش های تعامل مردم گذشته با دنیای خود را مطالعه می کنند. باستان شناسان تحقیقات میدانی از مکان های تاریخی و ماقبل تاریخ را انجام می دهند که تقریبا در هر نقطه از جهان می تواند انجام شود. کار آن ها اطلاعاتی در مورد گذشته ارائه می دهد و برای تلاش های حفظ ضروری است.

باستان شناسان تدارکات پروژه ها را در سایت ها مدیریت می کنند و بر مجموعه آثار باستانی نظارت می کنند. آن ها مصنوعات را تجزیه و تحلیل می کنند، آزمایش ها را انجام می دهند، تحقیق می کنند و گزارش می نویسند. آن ها از انواع تکنیک های حفاری و استخراج استفاده می کنند، از ابزارهای دستی مانند ماله و کلنگ گرفته تا ماشین آلات سنگین مانند بولدوزر.

شواهد جمع آوری شده می تواند شامل سفال، استخوان حیوانات و انسان، جواهرات، ابزار باستانی و حتی دانه ها باشد. باستان ‌شناسان یافته‌ های خود را به آزمایشگاه‌ ها برمی ‌گردانند، جایی که اشیاء تمیز، تثبیت یا بازسازی می‌ شوند. باستان شناسان از روی این اشیاء یافت شده می توانند در مورد جنبه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افرادی که مدت ها پیش می زیسته اند به ما بگویند.

باستان شناسان با گرفتن عکس، اندازه گیری و نمونه خاک، داده ها را در یک سایت جمع آوری می کنند. طرح ها و نقشه ها را می سازند. باستان شناسان با نوشتن و سخنرانی، و با خدمت به عنوان متصدی موزه ها و مکان های تاریخی، اطلاعات را به اشتراک می گذارند. بسیاری به عنوان استاد در کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در آمریکا برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در آمریکا برای باستان شناسان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در آمریکا

تحصیل در ایالات متحده این کشور پرهزینه است، بنابراین هر تصمیمی برای تحصیل در اینجا نباید ساده گرفته شود. شهریه سالانه دوره کارشناسی می تواند از 5000$ تا 50000$ (دلار) متغیر باشد. سپس باید هزینه های زندگی را در نظر بگیرید. در دانشگاه ‌های سطح بالا تخمین زده می‌ شود که هزینه‌ ها و هزینه ‌های زندگی ترکیبی برای دانشجویان کارشناسی حدود 60000$ (دلار) در سال است، اما امکان تحصیل در ایالات متحده و پرداخت هزینه‌ های کمتر وجود دارد.

هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشگاه های دولتی کمتری نسبت به موسسات خصوصی دارند و هزینه ها بسته به نوع تحصیل و محل تحصیل شما متفاوت است. دانشگاه‌ های دولتی 2 مجموعه هزینه دریافت می ‌کنند. نرخ پایین ‌تری برای دانشجویان داخلی اعمال می‌شود در حالی که نرخ بالاتری برای همه دانشجویان خارج از ایالت اعمال می ‌شود. موسسات خصوصی بین دانشجویان خارج از کشور و دانشجویان داخلی تفاوتی قائل نمی شوند و نرخ یکسانی را برای همه دریافت می کنند. اگرچه هزینه ها نسبت به دانشگاه های دولتی بالاتر است.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

هر تبعه خارجی که قصد ورود به ایالات متحده را دارد به ویزا نیاز دارد. ویزای غیر مهاجرتی F-1 رایج ترین نوع برای کسانی است که مایل به تحصیل در آمریکا در کالج یا دانشگاه معتبر هستند. قبل از درخواست برای دوره، باید در دوره خود پذیرفته شده و تأیید شده باشید. سپس در سیستم اطلاعات دانشجویان و بازدید کنندگان تبادلی (SEVIS) ثبت نام خواهید کرد و برای این کار هزینه ای 350$ (دلار) وجود دارد. همچنین باید برای مصاحبه ویزا از سفارت این کشور در کشورتان وقت بگیرید.

شما باید موارد زیر را بیاورید:

  • گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای شما
  • اسناد مالی

از آنجایی که پروسه اخذ ویزا طول می کشد، بهتر است زودتر شروع کنید. ویزای F-1 را می توان 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره شما صادر کرد. با این حال، بیش از 30 روز قبل از تاریخ شروع دوره، اجازه ورود به ایالات متحده را نخواهید داشت. چنانچه برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتری دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *