مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته بازیگری در لهستان

رشته بازیگری در لهستان

با توجه به حضور پر رنگ لهستان در سینمای جهان رشته بازیگری در لهستان بسیار محبوب است. لهستان در طول تاریخ خود دارای کارگردانان مطرحی می باشد. لذا این کشور در تهیه فیلم های مطرح و مشهور دستی بر آتش دارد. به دنبال توسعه صنعت سینما در این کشور رشته بازیگری در لهستان نیز مورد توجه قرار گرفته است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. بدین ترتیب این آکادمی ها و موسسات سالانه تعداد مناسبی هنرجو را برای آموزش رشته بازیگری و رشته های دیگر مربوط به صنعت سینما همچون کارگردانی و غیره را می پذیرند.

زبان اصلی تحصیل در این کشور لهستانی است و زبان انگلیسی زبان دوم است لذا تحصیل بازیگری در لهستان اغلب به زبان لهستانی ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در خصوص رشته بازیگری و مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی راهنمای شما باشد.

تاریخچه سینما در لهستان

تاریخ فیلمبرداری لهستان همراه با اختراع پلوگرافی توسط کازیمیرز پروشینسکی آغاز شد. این یک نوع دستگاه سینمایی بود و یک سال قبل از اختراع فیلمبرداری توسط برادران لومیر اختراع شده بود. در این سال اولین فیلم لهستانی خلق شد. عنوان این فیلم “فرهنگ پروس” بود و داستان جنگ با لهستانی در لهستان تحت حاکمیت پروس را ارائه می داد. وقتی لهستان استقلال خود را بدست آورد، فیلمبرداری شروع به توسعه کرد. فیلم هایی که آن زمان تولید شده اند، بیشتر واقعیت های تاریخی لهستان را ارائه می دهند. در طول جنگ جهانی دوم، لهستان مورد حمله آلمان نازی قرار گرفت و صنعت سینمای لهستان متوقف شد. فقط عده ای بودند که از عملیات نظامی فیلم می گرفتند و عکس می گرفتند. این چیزها بعد از جنگ در فیلم های بعدی استفاده شد.

مدرسه ملی فیلم در لودز تأسیس شد. این رویداد به پیشرفت فیلمبرداری لهستان کمک کرد. فیلمبرداری لهستان به خوبی در حال پیشرفت بود. بسیاری از کارگردانان فیلم مانند آندره مونک در این صنعت ظهور کردند. در دهه های 1980 و 1990 در آن روزها دوران به اصطلاح سینمای محبوب وجود داشت. یژی ماچولسکی یکی از محبوب ترین کارگردانان فیلم لهستانی در آن روزها بود. در سال 2005 موسسه فیلم لهستان تاسیس شد که از تولید فیلم در لهستان پشتیبانی می کند و فیلم های خوبی مانند آیدا را تولید کرده اند.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های لهستانی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ لهستان

تحصیل رشته بازیگری در لهستان

مدارس و موسسات لهستان تابع مقررات فرآیند بولونیا هستند که آموزش در اتحادیه اروپا و کشورهای شریک را متحد می کند. با تشکر از ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپا) دانشجویان می توانند کاملا فعال باشند، مدرک شما در لهستان در سطح بین المللی شناخته شده می شود و می توانید در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهید. لهستان همچنین از شهریه پایین تر و زندگی دانشجویی ارزان تر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی برخوردار است. هزینه زندگی در لهستان بسیار کمتر از بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا است. لهستان در تقاطع جغرافیایی و فرهنگی اروپای شرقی و غربی است و مکانی مناسب برای تحصیل در قلب اروپا است.

لهستان در 21 دسامبر 2007 به منطقه شنگن پیوست. در نتیجه بدون ویزا می توانید در طول تحصیل به سایر کشورهای این حوزه سفر کنید. ورشو، شهری با بیش از 1.7 میلیون نفر جمعیت، پایتخت لهستان است و در قلب اروپا واقع شده است. این یک کلان شهر شلوغ با پیشنهادهای فرهنگی غنی و همچنین تاریخی فراموش نشدنی است. ورشو به عنوان مرکز اقتصادی و سیاسی لهستان، فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان و هنرجویان فراهم می کند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در لهستان در رشته بازیگری هستید می توانید موسسات زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام موسسه
1Aleksander Zelwerowicz National Academy of Dramatic Art in Warsaw
2Łódź Film School
3Kraków Schools of Art and Fashion Design
4AST National Academy of Theatre Arts in Kraków

تحصیل رشته بازیگری در مدرسه فیلم لودز لهستان

مدرسه فیلم در لودز، یکی از قدیمی ترین مدارس فیلم در جهان، در برنامه های خود تأکید ویژه ای بر کار عملی دارد. این مدرسه به کارگردانان، مدیران عکاسی، انیماتورها، عکاسان، فیلمنامه نویسان، تدوینگران، مدیران و بازیگران جهت تولید فیلم و تلویزیون آموزش می دهد. این مطالعات شامل کلاس های عملی کارگاه همراه با تاریخ، فرهنگ و تئوری هنر است که به پیشرفت کامل هنری کمک می کند. این مدرسه جدیدترین تجهیزات صوتی و نورپردازی از جمله دوربین های دیجیتال را در اختیار فیلمسازان قرار می دهند. کلاس های روزانه در تاسیسات استودیوی فیلم و تلویزیون و همچنین کلاس های رایانه ای پس از تولید و جلوه های ویژه برگزار می شود. مدرسه فیلم تمام وقت از اپراتورهای دوربین و ضبط کننده صدا استفاده می کن ، با تمام دانش و تجربه دانش آموزان در ساخت اولین فیلم های خود کمک می کند.

در موسسه فیلم لودز می توانید در یکی از 4 بخش اصلی زیر تحصیل کنید:

  • بخش کارگردانی فیلم و تلویزیون (کارگردانی، تدوین فیلم، فیلمنامه نویسی)
  • بخش عکاسی و تولید در تلویزیون (عکاسی، انیمیشن و جلوه های ویژه، تلویزیون)
  • گروه بازیگری
  • تولید سازمان هنری فیلم (سازمان تولید فیلم و تلویزیون).

بیشتر دوره ها مطالعات تمام وقت را دارند. با این حال، همچنین مطالعات پاره وقت یا تحصیلات تکمیلی تمام وقت در سازمان تولید فیلم بیشتر به دانشجویان لهستانی یا دانشجویان بین المللی از کشورهای اروپای شرقی یا مرکزی که پس از فارغ التحصیلی قصد دارند در لهستان به کار بپردازند ارائه می شوند. همچنین تحصیل دکترا در لهستان نیز در رشته های تخصصی فیلم، تلویزیون و تئاتر موجود است.

برنامه بازیگری در موسسه فیلم لودز در لهستان

دوره کارشناسی ارشد بازیگری 4.5 سال به طول می انجامد و بازیگران را برای کار در تئاتر، فیلم و تلویزیون آماده می کند. دانشجویان تکنیک های مدرن بازیگری را فرا می گیرند و در فرهنگ رسانه ای معاصر آموزش کاملی می بینند. این برنامه آموزشی شامل سخنرانی ها، سمینارها، مشاوره های فردی و کلاس های عملی است. این برنامه تأکید ویژه ای بر آموزش پایه این حرفه دارد تا دانشجویان بتوانند از منابع دانش خود استفاده کنند و تعامل احساسی و خلاقانه خود و بیش از همه شخصیت هنری خود را توسعه دهند. پس از فارغ التحصیلی دانشجویان نقش خود را در یک بازی و همچنین پایان نامه خود را ارائه می دهند و یک مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

  • کل برنامه درسی به زبان لهستانی است. برای ثبت نام داوطلبان باید حداقل زبان لهستانی را در سطح C1 بدانند.
  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان باید توسط کنسولگری لهستان در کشور محل اقامت متقاضی تایید شود.

رشته بازیگری در آکادمی ملی الکساندر زلوروویچ در لهستان

رشته بازیگری در آکادمی ملی الکساندر زلوروویچ در لهستان

طبق استانداردهای بین المللی، آکادمی ملی هنر نمایشی الکساندر زلوروویچ یک مدرسه تئاتر کوچک (4 دانشکده، تقریباً 400 دانشجو) است که در پایتخت واقع شده است. در عین حال، این تنها دانشگاه تئاتر ملی است که در زمینه فیلم و تلویزیون در ورشو نیز آموزش می دهد. بنابراین می توان گفت که این آکادمی تئاتر مرکزی در کشور است. به لطف حمایت دولت و روابط نزدیک با نهادهای برجسته فرهنگی ماموریت آموزشی در زمینه آموزش را در بازیگری، کارگردانی و عروسک گردانی را بر عهده گرفته است. نحوه عملکرد آکادمی را می توان در ابعاد داخلی مبتنی بر گروه های کوچک و همچنین کارهای هنری و تحقیقاتی و خارجی می باشد.

آکادمی ملی هنر نمایشی الکساندر زلوروویچ در ورشو عضو سازمان های تئاتر بین المللی اروپا، آکادمی های تئاتر اروپا (PLETA) و اتحاد جهانی آموزش تئاتر (WTEA) است. برای سال های زیادی، به طور فعال در برنامه های معروف به اراسموس و اراسموس پلاس شرکت کرده است. تحت نظر سازمان های فوق الذکر، آکادمی تئاتر در ورشو پروژه های چند جانبه بین المللی را انجام می دهد.

سینما در لهستان

اگرچه اولین فیلم لهستان به سال 1908 بر می گردد، اما تخریب عمده صنعت و بسیاری از استعدادهای آن در طول جنگ جهانی دوم به معنای آن بود که سال 1945 عملا سال صفر بود و احیای مجدد سینمای لهستان پس از جنگ به طور قابل توجهی توسط فیلم های ساخته شده بین سالهای 1949 و 1956 به سختگیری های رئالیسم سوسیالیستی پیوند می خورند. اما به دنبال ذوب فرهنگی اکتبر 1956، سینمای لهستان به سرعت به عنوان یکی از تازه ترین و مهیج ترین نیروهای در اروپا ظاهر شد، چندین سال قبل از موج های جدید فرانسه، انگلیس، چک و مجارستان، با فیلمسازانی مانند جرزی کاوالروویچ، آندره مونک، رومن پولانسکی و آندره وایدا به عنوان استعدادهای در سطح جهانی ظاهر شدند.

2 دهه بعد در اواخر دهه 1980، با وایدا و جانشینان کوچکترش آگنیسکا هالند، کریستوف کیشلوفسکی، ووچیچ مارچسکی و کریستوف زانوسی، ارائه تحقیقاتی در مورد روانشناسی و سیاست لهستان، در پس زمینه ای از زندگی واقعی، حتی مهمتر به نظر می رسید. اخیرا، صنعت سینما شاهد تجدید حیات گسترده سینمای لهستان بوده است و فیلم های برجسته ای همانند آیدا و تاریکی در دهه اخیر تولید شده اند.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی هنر (AST) لهستان

آکادمی هنرهای تئاتر استانیسلاو ویسپیانسکی در کراکوف (AST) در سال 1946 توسط جولیس استروا و در نتیجه ادغام 3 استودیوی فعال در کراکوف تأسیس شد:

  • استودیوی بازیگری در تئاتر استاری
  • استودیوی بازیگری در تئاتر Słowacki
  • استودیوی بازیگری ایوو گال

 این مدرسه در دوره اول وجود خود، تحت عنوان مدرسه دولتی دراماتیک، در دوره تحصیلات 3 ساله، بازیگران را آموزش داد. در سال 1948، این نام به مدرسه عالی بازیگری تغییر یافت و سپس دوره تحصیل به 4 سال افزایش یافت. در سال 1954 به مدرسه عالی تئاتر تغییر یافت و در سال 1955 لودویک سولسکی حامی آن شد. این آکادمی با نام فعلی استانیسلاو ویسپیانسکی در کراکوف، از 1 اکتبر 2017 آغاز به کار کرد. در حال حاضر، AST دانشجویان را به عنوان بخشی از مقطع کارشناسی ارشد در لهستان به صورت تمام وقت، که 9 ترم در رشته بازیگری و 10 ترم در رشته کارگردانی طول می کشد، آموزش می دهد. این آکادمی 5 بخش دارد:

  • بخش بازیگری در کراکوف
  • گروه کارگردانی درام در کراکوف
  • گروه بازیگری وروتسلاو
  • گروه نمایش عروسکی در شعبه وروتسلاو
  • گروه تئاتر رقص در شعبه بیتوم

شعبه AST در وروکلاو همچنین به عنوان بخشی از دانشکده کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان آموزش می دهد. جهت اعزام دانشجو به لهستان و شرایط آن می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *