دسته بندی نشده

رشته بازیگری در قطر

رشته بازیگری در قطر

اگر شما قصد تحصیل رشته بازیگری در قطر را دارید باید علاقمند به زبان و فرهنگ عرب باشید. البته که می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. کشور قطر در حال رشد شرایط آموزشی خود می باشد. این کشور یکی از مقاصد تحصیلی معتبر و محبوب در آسیا محسوب می شود. در دهه گذشته، این کشور عمیقاً به بالا بردن سیستم آموزشی خود برای مطابقت با استانداردهای جهانی تلاش کرده است. دولت قطر آموزش و پرورش را به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه این کشور می داند. قطر یک کشور مستقل در خاورمیانه است و به خاطر ثروت و شکوفایی مشهور است. دانشجویان بین المللی در این کشور ضمن داشتن اطلاعات در مورد فرهنگ عرب و دین اسلامی، از آب و هوایی خوب و جامعه ای مسالمت آمیز و ایمن برخوردار می شوند.

دانشجویان لازم نیست نگران وضعیت زبان در کشور باشند. اگرچه زبان عربی زبان رسمی قطر است، اما سیستم دانشگاه دولتی همچنین زمینه بسیاری از برنامه ها و دوره ها را برای ارائه به زبان انگلیسی فراهم می کند. بسیاری از موسسات بین المللی در قطر پردیس دارند و دانشجویان در آنجا اصولاً به زبان انگلیسی با بسیاری از اعضای دانشگاه بین المللی تحصیل می کنند. دانش آموزانی که از قبل به زبان عربی آگاهی دارند، از این مزیت استفاده می کنند که مهارت های خود را افزایش دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به قطر و اعزام دانشجو به کشور قطر به دانشجویان مشاوره ارائه می دهد. تحصیلات عالی در قطر با ساختار ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد، رئوس مطالب دوره و مدت زمان آن مانند ایالات متحده آمریکا است که سازگاری دانشجویان خارجی را آسان می کند.

تحصیل در قطر

دانشجویان می توانند در رشته بازیگری در مقاطع مختلف در کشور قطر تحصیل کنند. دوره های بازیگری در قطر در مورد تمرکز بر واحدهای عملی و یادگیری عمقی دانشجویان و تحقیقات مدرن بسیار تاکید دارد. دانشگاه های کشور قطر برخی از بهترین و درخشان ترین فارغ التحصیلان را به کشور قطر تحویل می دهند. در دوره های رشته بازیگری یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازیگران کم تجربه و حتی بعضاً باتجربه گوش نکردن به حرف های بازیگران همکارشان است. لذا در دوره های بیشتر به اداهه گویی توجه می شود. در بداهه دیگران مجبور به گوش دادن و توجه کردن می شوند. از طرفی قدرت بداهه پردازی قوت می گیرد. بداهه پردازی در بازیگری باعث می شود در لحظه فعالیت کنید.

مزایا تحصیل رشته بازیگری در قطر

در حالی که در این کشور در رشته بازیگری تحصیل می کنید فرصتی برای شما فراهم می شود تا خلاقیت و علاقه خود را به بیان دراماتیک کشف کنند. این فرصت دانش آموزان را قادر می سازد تا در گروهی کار کنند که علاقمند به آن هستند. می توانید در عین حال که به زبان انگلسی و یا عربی تحصیل می کنید مهارت های زبان انگلیسی و عربی خود را بهبود ببخشید. دانشجویان در ابتدای دوره تحصیلی می آموزند چگونه اعتماد به نفس را در حال سخنرانی در جمع ایجاد کنید و ارتباط موثر را ارتقا دهید. همچنین در ادامه سال تحصیلی می آموزید که زبان بدن و بیان صوتی و جسمی خود را کاوش کنید. شما به عنوان دانشجوی بازیگری می توانید در نوشتن فیلمنامه و یا تدوین و فیمبرداری نیز شرکت کنید.

برخی از مهارت هایی که شما به دنبال تحصیل و یادگیری آن می باشید درکلاس های بازیگری در قطر به عبارت زیر می باشد:

  • بازی های بداهه و گرم کردن
  • بداهه پردازی صحنه
  • توسعه شخصیت و تجزیه و تحلیل
  • گرم شدن صدا
  • گرم شدن جسمی
  • طرح کوتاه
  • فیلمنامه نویسی
  • طرح های کوتاه شخصیت
  • مونولوگ

دوره های بازیگری در قطر

یکی از دوره های کاربردی و مورد علاقه دانشجویان در قطر تحصیل در هنرهای تئاتر یک برنامه 2 ساله است که به 5 ترم تقسیم می شود. این برنامه برای آموزش تائتر و بازیگری در حوزه هنر و فرهنگی برگزار می شود. آموزش دانشجویان تئاتر هم به شکل تئوری و هم به صورت عملی صورت می گیرد. اما بیشتر تمارین و دروس عملی در این رشته وجود دارد. این برنامه از 4 بخش تخصصی تشکیل شده است: درام و انتقاد، طراحی و دکوراسیون، مدیریت تئاتر، بازیگری و کارگردانی. دروس مختلفی در این مقطع تدریس می شود از تاریخ تئاتر در جهان گرفته تا پروژه های عملی. در خصوص درس تاریخ تئاتر جهان این یک دوره مقدماتی است که هدف آن معرفی و ارائه یک مرور تاریخی از تئاتر جهان به دانشجویان است. در این کلاس مراحل توسعه تئاتر جهان را در طول تاریخ یاد می گیرید.

دوره های کوتاه مدت بازیگری فشرده به دلیل کوتاه مدت بودن و کاربردی تر بودن بیشتر مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. در نمودار زیر شاهد نرخ تحصیل در دانشگاه و موسسات آموزشی می باشید:

تحصیل بازیگری در قطر

دروس رشته بازیگری در قطر

یکی دیگر از کلاس های جذاب و تخصصی در این کشور تئاتر عربی است. این دوره دانشجویان را با تئاتر عربی آشنا می کند. موضوعات اصلی عبارتند از: فرهنگ و تئاتر عربی، اشکال سنتی نمایشی (قصه گویی، سخنرانی، بازی سایه، تئاتر حلقه و سرگرمی بداهه)، ظهور تئاتر عربی. تئاتر و روانشناسی نیز درس دیگر تئوری می باشد. هدف این دوره معرفی دانشجویان با رابطه تئاتر و روانشناسی است. دانشجویان برای درک موضوعات و شخصیت های یک اثر هنری، رویکردهای مختلف انتقادی مربوط به نظریه های روانکاوی را مطالعه می کنند. این امر از طریق انتخاب و تجزیه و تحلیل نمونه های مختلف مجموعه ها بدست می آید همانطور که در برخی نمایش ها ارائه شده است. مقدمه ای بر تئاتر از دورس اولیه در این رشته محسوب می شود که ویژگی های اصلی و اهمیت آن را تعریف می کند. بورس تحصیلی در قطر نیز در دسترس دانشجویان قرار دارد.

دروس و واحدهای اعتباری آن از مهم ترین مواردی است که یک دانشجو رشته بازیگری علاقه دارد تا در مورد آن بداند. در جدول زیر برخی از این دروس که در دانشگاه های قطر تدریس می شوند را مشاهده می کنید:

درسواحد
بداهه پردازی3 واحدی
نمایش نامه نویسی2 واحدی
فیلمنامه نویسی3 واحدی
تدوین2 واحدی
سبک های نمایشی2 واحدی
بازیگری تئاتر3 واحدی
بازیگری رادیو تلویزیون3 واحدی

دروس رشته بازیگری در قطر

ویزای تحصیلی قطر

تحصیل در قطر موجب می شود تا شما پس از فارغ التحصیلی در کشورهایی که تحصیلات معتبر ارائه می دهند بهتر پذیرفته شوید. مدیریت تولید نیز در برخی از آموزشگاه ها تئریس می شود. این دوره در نظر گرفته شده است تا دانشجویان مدیریت تولید را از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل مولفه ها و ویژگی های مختلف آن، شناسایی و جنبه های مختلف آن را بررسی کنند. همه دانشجویان رشته بازیگری لازم است که در یک موسسه تخصصی فرهنگی یا هنری شرکت کنند. این دوره کارآموزی ممکن است به دانشجویان کمک کند تا مهارت های عملی خود را افزایش دهند و با آنچه در بخش نظری آموخته اند هماهنگ با گرایش های فردی دانشجویان بیشتر پیش بروند. جلسات آموزشی متناسب با نهادهای مرتبط با فرهنگ، هنر و تئاتر تنظیم می شود. اگر در خصوص ویزای تحصیلی قطر سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *