مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته بازیگری در قبرس

رشته بازیگری در قبرس

رشته بازیگری در قبرس در میان رشته های مورد توجه است، زیرا در این کشور مانند دیگر کشورهای جهان جوانان علاقه زیادی به تحصیل رشته بازیگری دارند. رشته بازیگری و تئاتر و سینما در قبرس در دانشگاه های دولتی و خصوصی و موسسات خصوصی در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد. این رشته برای افرادی با انگیزه و خلاقیت بالا طراحی شده است که می خواهند مهارت های حرفه ای خود را از طریق طیف وسیعی از دروس و فرصت های مختلف به چالش بکشند. فعالیت های دانشجویی در کارگاه های آموزشی در زمینه عملکرد عملی، روش تحقیق، نوشتن انتقادی، سمینارهای تئوری و همچنین پروژه های فردی و گروهی پشتیبانی می شود. در قبرس می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در این کشور زبان های ترکی و یونانی و انگلیسی رایج می باشد.

شما با تحصیل رشته بازیگری در قبرس می توانید با دانشجویان دیگر کشورها آشنا شوید زیرا که این کشور فضای بین المللی مناسبی برای تحصیل دارد. با توجه به آنکه قبرس در میان اروپا و آسیا قرار دارد دانشجویان مهاجر از سراسر جهان به قصد تحصیل رشته های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. آب و هوا و شرایط زندگی در کشور قبرس مناسب و متعادل است و دانشجویان بین المللی از هزینه های تحصیل و شهریه خود رضایت دارند. به طور کلی اگر قصد تحصیل رشته بازیگری در کشور زیبای قبرس را دارید می توانید با اخذ مدرک زبان انگلیسی اعم از تافل و آیلتس خود را برای تحصیل به زبان انگلیسی آماده کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی به قبرس شما را یاری می کند.

تحصیل در قبرس

در حالی که تحصیل در کشور قبرس در رشته های بازیگری و تئاتر و سینما را ادامه می دهید می توانید طیف وسیعی از مفاهیم بصری و سمعی، مهارت های عملکردی و طراحی خود را بهبود ببخشید. همچنین در زمینه، فناوری دیجیتال و انیمیشن و بدلکاری نیز می توانید مهارت هایی بیاموزید. در رشته بازیگری در تحصیلات آکادمیک در دانشگاه های کشور قبرس در خصوص تاریخ تئاتر و بنیاد های تئاتر و فرهنگ آن در قبرس و جهان خواهید آموخت. نشانه شناسی و فرهنگ بصری و همچنین ارتباط متقابل و خرده فرهنگ ها و تسلط بر زبان از مهم ترین مهارت هایی است که دانشجویان بین المللی باید در ابتدا آن ها را فرا بگیرند. دانشجویان با به چالش کشیدن مفاهیم متداول تئاتر سازی و بررسی دروس عملی و اجرای تئاتر دانش خود را تثبیت خواهند کرد.

دروسی که دانشجویان در طول تحصیل رشته بازیگری در قبرس می آموزند از مهم ترین موارد محسوب می شود. در جدول زیر شاهد دروس رشته بازیگری در قبرس می باشید:

سال تحصیلیدروس
سال 1بازیگری و صدا – تاریخچه و کارنامه تئاتر – مهارت های بدنی
سال 2فرآیندهای اجرای تئاتر – فیلمبرداری – پروژه فردی
سال 3مطالعات تحقیقی بازیگری – اجرای تئاتر گروهی – نمایش نامه نویسی

مدرسه درام رشته بازیگری در قبرس

در طول تحصیل دانشجویان تمارین خود را بیشتر به صورت عملی و تمارین بدن و صدا و بیان پیگیری می کنند. مدرسه درام ولادیمیروس کافکاریدیس یکی از مدارسی است که رشته بازیگری را به صورت تخصصی ارائه می دهد. این موسسه اولین مدرسه درام است که در سال 1992 در قبرس تأسیس شد. این دانشکده تحصیلات سطح بالایی را به جوانانی که مایلند حرفه بازیگری را دنبال کنند ارائه می دهد. هدف اصلی این مدرسه تولید بازیگران کاملاً حرفه ای و همچنین معنوی و اخلاقی کاملاً آموزش دیده است که بتوانند انتظارات و نیازهای تئاتر و همچنین تولیدات حرفه ای سینما و تلویزیون را افزایش دهند. دانش آموزان مدرسه درام ولادیمیروس کافکاریدس سال هاست که در سازمان هایی مانند سازمان تئاتر قبرس، سایر تئاترهای رایگان و همه کانال های تلویزیونی قبرس استخدام شده اند.

دانشجویان بالقوه از طریق کنکور پذیرفته می شوند. متقاضیان آزمون های ورودی باید یکی از مدارک زیر را داشته باشند:

  • گواهینامه لیسه
  • گواهی دبیرستان شش کلاسه
  • گواهی مدارس داخلی یا خارجی معادل آن، که توسط وزارت آموزش و فرهنگ قبرس به رسمیت شناخته شده است.

تحصیل در دانشگاه های رشته بازیگری در قبرس

تحصیل در دانشگاه های رشته بازیگری در قبرس

دانشگاه نیکوزیا در قبرس، که عضو اتحادیه اروپا می باشد واقع شده است، این دانشگاه متعهد به دسترسی فراگیر به آموزش عالی است، و یک سیستم دانشجویی با فرصت های برابر فراهم می کند که مرزهای آموزشی خود را از مرکز مدرن دانشگاه در نیکوزیا، به دورترین نقاط جهان گسترش می دهد. دانشگاه دیگری که برای تحصیل بازیگری معرفی می شود دانشگاه نزدیک شرق، در نیکوزیا، معرفی می شود. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی بین المللی می باشد که هرساله دانشجویان واجد شرایط را پذیرش می کند. این دانشگاه معتبر فرصت های تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس را برای بیش از 26 هزار دانشجو ارائه می دهد. محبوب ترین برنامه های تئاتر و رقص برای دانشجویان بین المللی در نیکوزیا واقع شده است. پذیرش از طریق کنکور صورت می گیرد.

هر سال 2 جلسه کنکور برگزار می شود، یکی در ژوئن و دیگری در سپتامبر. هر 2 جلسه آزمون قبل از کمیته ای متشکل از مدیر و مربیان مدرسه برگزار می شود. داوطلبان باید برای ارائه موارد زیر آماده شوند:

  • 2 مونولوگ (یکی از یک نمایش درام باستانی و دیگری از یک نمایش کلاسیک یا معاصر)،
  • 1 شعر،
  • 1 آهنگ (ترجیحاً یک آهنگ یونانی بدون موسیقی)
  • بداهه پردازی (تهیه یک موضوع اصلی بدون استفاده از هیچ چیز یا ابزار کلامی)

بررسی رشته بازیگری در کشور قبرس

یکی از اهداف اصلی آموزشی برنامه بازیگری ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا، ارائه دوره های چالش برانگیز از نظر فکری و خلاقیت است که رشد شخصی دانشجویان را برآورده می کند و بر اساس بورسیه تحصیلی قبرس، هنر و تحقیق بنیان گذاشته شده است. گروه تئاتر مطالعات گروهی خود را در سال تحصیلی 2005-2006 با تأسیس دانشکده هنرهای نمایشی آغاز کرد. هر 2 گروه و دانشکده اولین و تنها موسسه از نوع خود در قبرس هستند. این دپارتمان هدف آموزش هنرمندان واجد شرایط و فوق العاده با استعداد را برای رشته مربوطه دارد. درجات تئاتر و بازیگری راه هایی را کشف می کند که در آن هنرمندان می توانند هنگام اجرای صحنه، با استفاده از ابزارهای مختلف بیان خلاقانه، پیام ها یا احساسات مختلف را به طور موثر برقرار کنند.

در کشور قبرس اکثر دانشگاه های دولتی و خصوصی به دانشجویان واجد شرایط بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند. در نمودار زیر شاهد اختصاص بورسیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشید:

بورسیه در دانشگاه های قبرس

در پایان دوره، دانش آموزان باید بتوانند بازیگری را به عنوان یک واحد در بیان احساسات، در پرورش خلاقیت وی، در رشد تخیل، مهارت های ارتباطی و درک بدن، فضا و سایر موارد توصیف کنید. همچنین باید بتوانند جنبه های اساسی هنر تئاتر را لیست کرده و توصیف کنند و از تولید نمایش های تئاتر برای مخاطبان جوان استفاده کنند تا سطح کار آنها در دوره آموزش مقدماتی افزایش یابد. به عنوان یک حرفه ای نیز از مهارت های به دست آمده برای تهیه برنامه ها و تئاترهای حرفه ای استفاده کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف قبرس پاسخ می دهد لذا می توانید از اطلاعات به روز مشاوران این مجموعه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *