مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته بازیگری در سوئیس

رشته بازیگری در سوئیس

مطالعه رشته بازیگری در سوئیس برای هر جوانی یک رویای جالب و جذاب است. البته سوئیس نیز کشوری رویایی و فوق العاده است. سوئیس از لحاظ معیارهای زندگی و امنیت در رتبه بهترین کشورهای جهان قرار می گیرد. این کشور دانشگاه های بسیار خوب و معتبری دارد. همین موضوع موجب جذب بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به این کشور خوش آب و هوا می شود. رشته بازیگری نیز از رشته های معروف و پرتقاضا در این کشور محسوب می شود. شما می توانید به زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل بپردازید. به شرط آنکه مدرک زبانی اعم از تافل و آیلتس را با نمره مورد قبول دانشگاه ها اخذ کنید و بتوانید با نمرات خوب نظر دانشگاه ها را جلب کنید. شما می توانید سوابق کاری خود اعم از نمایش ها و تئاتر ها و در واقع رزومه کاری خود را ضمیمه مدارک هویتی خود کنید.

تحصیل در سوئیس

در این کشور علاوه بر دانشگاه های خوب و معتبر موسسات بازیگری دانشجویان بین المللی را می پذیرند. شما می توانید در حالی که در این رشته تحصیل می کنید به صورت محدود و پاره وقت کار کنید و درآمد کسب کنید. آنچه که شما را بیش از دیگر دانشجویان پیشرفته خواهد کرد قرار گرفتن در محیط بین المللی کاری در سوئیس است. این تجربیات موجب می شوند که شما رزومه کاری درخشان تری داشته باشید. البته که مدت و ساعات کاری شما در طول تحصیل پاره وقت و محدود خواهد بود. اما در واقع می توانید خارج از شغل خود به مشاغل مربوط به رشته بازیگری نیز مشغول شوید و تجربه بازیگری و کارگردانی و نویسندگی و اموری از این قبیل را در سوئیس را به دست بیاورید.

بررسی رشته بازیگری در سوئیس

شما در تحصیل آکادمیک در دانشگاه های کشور سوئیس هم به صورت تئوری و هم به صورت نظری و عملی این رشته و در واقع این حرفه هنری را می آموزید. در دانشگاه های این کشور در خصوص کارگردانی و نویسندگی و تاکتیک های بیان و بدن و تاریخ هنر و بازیگری و تئاتر یاد خواهید گرفت. تدریس از طریق سخنرانی و مباحث در کلاس ها و آموزش های عملی و گروهی انجام می شود. آنچه که برای استادان اهمیت دارد خلاقیت و نگرش جدید در کنار استفاده از مهارت ها و دانش و استعداد با یک گروه قوی است. در واقع در کشور سوئیس کار گروهی و تیمی بسیار اهمیت دارد. شما در این کشور می آموزید تا چگونه جلوی دوربین بروید در حالی که اعتماد به نفس دارید و خبری از استرس در وجودتان دیده نمی شود.

مزایای تحصیل رشته بازیگری در این کشور عبارت است از:

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • امکان اخذ قبولی و پذیرش از بهترن دانشگاه های جهان
  • فرصت بهره بردن از دوره های تخصصی بازیگری
  • آموختن و آشنایی با هنر اروپایی ها
  • یادگیری زبان های دیگر
  • حرفه ای شدن در امر بازیگری و بیان
  • دسترسی به فعالیت های مرتبط با بازیگری

بررسی رشته بازیگری در سوئیس

دروس تخصص بازیگری در سوئیس

در سوئیس چندین موسسه و کالج تخصصی وجود دارند که آموزش های کاربردی را برای دانشجویان و هنرجویان ارائه می دهند. با توجه به فضای بین المللی و چهارزبانه بودن این کشور دانشجویان می توانند از فرصت های خوبی در جهت نشان دادن استعداد و ایده های خود در جهت نشان دادن دیگر فرهنگ ها و یا زبان ها استفاده کنند. به عبارتی این کشورجنبه و ظرفیت آن را دارد که بتوانید به چند زبان دیگر نیز کارهای خود را ارائه دهید. غیر معمول نیست که فیلم های رسانه ای در سوئیس برای دانشجویان بین المللی فرصت های خوبی را برای یک محیط مطالعه رقابتی فراهم می کنند. انستیتوی فیلم و انیمیشن دیجیتال SAE و Ecole De Cinema دو کالج محبوب فیلم رسانه ای هستند.

در لیست زیر برخی از دروس مهم این رشته در که در دانشگاه های سوئیس ندریس می شوند را مشاهده می کنید:

  • فن بیان
  • زبان بدن
  • ایده پردازی
  • نوشتن نمایش نامه
  • نوشتن فیلمنامه
  • تدوین
  • فیلم برداری
  • صدابرداری
  • مدیریت صحنه
  • کارگردانی تئاتر
  • مستندسازی
  • هنرهای نمایشی
  • آشنایی با رسانه
  • آشنایی با سینما

دانشگاه های تحصیل رشته بازیگری در سوئیس

یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته بازیگری دانشگاه علمی کاربردی و هنرهای سوئیس می باشد. این دانشگاه غربی در 7 منطقه غربی سوئیس یعنی برن، فرایبورگ، ژنو، والس، ژورا، نوشاتل و وود گسترش یافته است. این دانشگاه همچنین برای تحصیلات تکمیلی و فعالیت های تحقیقاتی بسیار مناسب است. این دانشگاه در سال1998 تاسیس شد و از آن زمان به دانشگاهی تبدیل شده است که به دلیل نوآوری، ایده، مهارت، دانش و خلاقیت شناخته می شود. این مرکز شامل 6 دانشکده هنر و طراحی، بازرگانی، مدیریت و خدمات، مهندسی و معماری، موسیقی و هنرهای نمایشی، علوم بهداشتی و مددکاری اجتماعی است. دانشگاه ژنو در سال 1559 تاسیس شد و از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور سوئیس می باشد.

در نمودار زیر تحصیلات بازیگران در سوئیس را نشان می دهیم:

تحصیلات بازیگران در سوئیس

دانشگاه نوشاتل از دیگر دانشگاه های این کشور می باشد که در شهر نوشاتل واقع شده است. این دانشگاه از 4 دانشکده تشکیل شده است و در سال 1838 با نام Academy of Neuchatel ایجاد شد. دانشگاه نوشاتل در سوئیس در زمینه ارائه آموزش های فرهنگی هنری سرآمد است و دانشجویان رضایت بالایی نسبت به این موضوع دارند. دانشگاه زوریخ جدا از اینکه یک موسسه تحقیقاتی است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور سوئیس نیز هست. این دانشگاه بورسیه های تحصیلی شایسته ای را برای دانشجویان واجد شرایط ارائه می دهد. دانشگاه بازل قدیمی ترین دانشگاه سوئیس است، زیرا حدود 550 سال پیش تاسیس شده است. این دانشگاه، به طور مرتب در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد.

در جدول زیر هزینه تحصیل دانشگاه های سوئیس را ذکر کرده ایم:

نام دانشگاههزینه تحصیل به فرانک
دانشگاه علمی کاربردی هنرهای سوئیس500CHF
دانشگاه ژنو500CHF
دانشگاه نوشاتل790CHF
دانشگاه زوریخ1000CHF
دانشگاه بازل850CHF

فرصت های شغلی در سوئیس

در ابتدا به عنوان یک دانشجو برای مدیریت هزینه تحصیل در سوئیس و زندگی به شما پیشنهاد می شود تا به صورت پاره وقت به کار مشغول شوید. امتیازی که تحصیل در دانشگاه های این کشور در رشته بازیگری دارد این است که فرصت کار در زمینه رشته بازیگری برای شما فراهم است. اولین فرصت های شما برای کار در این حوزه شرکت در تئاترها و تحقیقات و یا نمایش های دانشجوی در دانشگاه می باشد. همچنین اکثر دانشجویان در دروسی که برای امتحان نیاز به ارائه کارهای عملی مانند پایان نامه در کارهای یکدیگر بازی و همکاری می کنند. فرصت نشان دادن استعداد و آنچه که آموخته اید در این زمینه برای شما فراهم است. لطفا برای مشورت با مشاوران با تجربه و متخصص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *