مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته بازیگری در سوئد

رشته بازیگری در سوئد

مهاجرت و تحصیل در رشته بازیگری در سوئد انتخابی جالب و رویا گونه ای برای جوانان محسوب می شود زیرا سوئد کشوری مدرن و پیشرفته است. سوئد از کشورهای مرفه و ثروتمند محسوب می شود به همین دلیل شرایط رفاهی خوبی برای زندگی در این کشور وجود دارد. رشته بازیگری در کشور سوئد مانند دیگر کشورها در دانشگاه های معتبر هنری تدریس می شود. همچنین در موسسات تخصصی و آکادمی های بازیگری نیز دوره های کاربردی و فشرده و کوتاه مدت وجود دارد. زبان تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان باید برای تحصیل مدرک زبان انگلیسی اعم از تافل و آیلتس را داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور سوئد و تحصیل در این کشور به شما مشاوره ارائه می دهد.

بررسی تحصیل در سوئد

در دوره تحصیل رشته بازیگری در سوئد در دنیای بازیگری و نمایش عمیق تر فرو می روید. پس از ایجاد پایه ای محکم برای صدا و بدن در سال ها و ترم های بعدی با تمرینات پیشرفته تر خود را برای حرفه بازیگری آماده می کنید. تمارین با استفاده از ترکیبی از روش بداهه گویی انجام می شود و استادان نقاط قوت شما را بیرون می کشند و شما را به مکان هایی سوق می دهند که شما را شگفت زده خواهد کرد. فارغ از اینکه می خواهید بازیگری را به صورت مداوم، آماتور یا حرفه ای دنبال کنید، این دوره برای توسعه مهارت ها نیز ارزشمند خواهد بود. این رشته چیزهای زیادی درباره نحوه ارتباط شما با مردم می آموزد. بازیگری این امکان را برای شما فراهم می کند که نقاط ضعف خود را تقویت کنید و استعدادهایی را که مدتی در خواب بوده اند را دوباره کشف کنید.

سطحی که دانشجویان سوئدی و دانشجویان بین المللی در رشته بازیگری در آن تحصیل می کنند عموما تا مقطع لیسانس می باشد. در نمودار زیر میزان تحصیل رشته بازیگری در مقاطع و سطوح مختلف را مشاهده می کنید:

تحصیل رشته بازیگری در سوئد

دروس رشته بازیگری در سوئد

دوره های کاربردی که برای تمارین می باشند نیز در این کشور وجود دارد. این دوره برای دانشجویانی که دوره مقدماتی را به پایان رسانده اند یا دانشجویانی که قبلاً تجربه نمایشی و تعهد زیادی برای ادامه کار در حال انجام دارند، مناسب است. هدف این دوره این است که دانش آموزان به صورت تخصصی از بدن و صدای خود به عنوان ابزارهای کاربردی هدفمند استفاده کند. دانشجویان در این دوره لذت کار در یک گروه و پر قدرت را تجربه می کنند و این تجربه ناشی از کشف چیزهای جدید در مورد خود و دیگران می باشد. موضوعات تحت پوشش شامل بررسی استفاده از صدا و بدن در بازیگری و توسعه بازیگوشی و سرگرمی در اجرا از طریق بداهه پردازی و ایجاد اعتماد به نفس برای عملکرد و تمرین صحنه ای از یک نمایش یا فیلم می باشد.

مراحل دوره و اینکه چه مواردی در دوره های بازیگری در سوئد تدریس می شود برای شما مهم می باشد. در جدول زیر سعی شده است به این موارد بیشتر پرداخته شود.

پارامترشرح
آرامشتمرکز بر روی تمرینات آرامش بخش برای تنفس، صحبت کردن و حرکت روی صحنه
صدابه ما امکان می دهد صدا و لحن واقعی خود را پیدا کنیم، آکوردهای صوتی و کشش های سر گردن، فک و سینه را آزاد می کند.
کار روی صحنهکار روی یک دیالوگ از یک فیلم یا یک نمایشنامه و ارائه آن
آماده سازی و ساختن یک شخصیتیادگرفتن تکنیک های مختلف برای رسیدن به رفتار جسمی خاص و اضافه کردن حالت عاطفی

تحصیل بازیگری در دانشگاه سوئد

در همه دوره های بازیگری تمارین مداوم ارائه می شوند که در آن شما می توانید مهارت های خود را بیشتر توسعه دهید. همچنین می توان این دوره را دوباره گذراند زیرا دوره ها هرگز با یکدیگر یکسان نیستند. اما اگر به دوره های آکادمیک علاقمندید باید به دوره های دانشگاهی و دانشگاه های هنری توجه کنید. گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد است که دارای 37000 دانشجو است، دانشگاه گوتنبرگ نیز یکی از بزرگترین شهرهای شمال اروپا است. این دانشگاه پردیس هایی در سراسر شهر دارد و آکادمی موسیقی و نمایش دقیقاً در مرکز آن واقع شده است. آکادمی موسیقی و نمایش دوره های موسیقی، اپرا، موسیقی، نمایش و تئاتر را در همه سطوح ارائه می دهد. در این دانشگاه بورس تحصیلی سوئد مختلفی به دانشجویان تعلق می گیرد که می توانید آن را براساس شرایط خود کسب کنید و از هزینه های تحصیل خود بکاهید.

در خصوص اسکان و مسکن نیز شما به عنوان دانشجوی اراسموس و نوردپلاس از طریق دانشگاه گوتنبرگ، آکادمی موسیقی و نمایش درخواست مسکن می دهید. شما باید در یک برنامه تحصیلی در UiA ثبت نام کنید. درخواست از طریق  سیستم درخواست آنلاین EASY صورت می گیرد و ممکن است آزمون ورودی داشته باشید. این دانشگاه گوتنبرگ، آکادمی موسیقی و نمایش است که انتخاب می کند چه تعداد دانشجو می تواند قبول کند. بنابراین تعداد صندلی ها می تواند سال به سال متفاوت باشد. در طول سال اول روش بازیگری مبتنی بر عمل و 3 دوره اول بازیگری فیلم و همچنین یک دوره با طراحی به عنوان یک روش را می گذرانید. دوره تدوین نیز در یکی از تئاترهایی که آموزش با آنها همکاری می کند برگزار می شود.

 کارشناسی ارشد رشته بازیگری در سوئد

 کارشناسی ارشد رشته بازیگری در سوئد

برنامه کارشناسی ارشد در بازیگری فضای هنری را ایجاد می کند که آنچه را که از قبل به عنوان راهی برای دستیابی به دانش عمیق و گسترش یافته شناخته می شود، به چالش می کشد. بازیگری زمینه هنری به منظور توسعه روش های جدید کار در ارتباط با مخاطب، ایده های جدید در مورد نقش بازیگر در جامعه را در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد قرار می دهد. تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد موجب آموزش رابطه انتقادی با ادامه پیشرفت بازیگری در هنرهای نمایشی، فیلم و رسانه می شود. توسعه تکنیکی شخصی و پایدار توسط هنرمند در ترکیب با نیازهای جامعه و همچنین احترام به فعالیت هنری برای برنامه ضروری است. این برنامه از نوع مقدماتی تحقیق است و دوره ها و کارگاه های آموزشی مشترک با تئوری و سمینارها را جایگزین می کند.

 در این مقطع پیچیدگی بازیگری را در ترکیب با عملکرد خود به چالش می کشید و بررسی کنید. هر ترم موضوع خاص خود را دارد که مانند یک موضوع مشترک اجرا می شود:

  • ترم 1: بازیگر خلاق – صدای خود بازیگر
  • ترم 2: بدنه سیاسی – جهان خارج و شکل گیری نظریه
  • ترم 3: بازیگر دیجیتال – روش ها در دنیای رسانه ای در حال تغییر
  • ترم 4: بازیگر خلاق و مخاطب

مشاوران زبده و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در خصوص اقامت تحصیلی سوئد پاسخ می دهند و به شما مشاوره های موثری در جهت مهاجرت به سوئد و اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *