مهاجرت تحصیلی کویت

رشته ایمنی شناسی در کویت

رشته ایمنی شناسی در کویت

رشته ایمنی شناسی در کویت به عنوان یکی از تخصص های مهم پزشکی  دنبال می شود. دانشگاه های پزشکی کویت دارای امکانات و تجهیزات خوبی هستند. این دانشگاه ها امکان تحقیق و پژوهش در رشته های متنوع و مهم پزشکی را برای دانشجویان بومی و حتی خارجی پدید آورده است. کویت دارای دانشگاه های معتبری است و در صدد افزایش دوره های پزشکی و پیشرفت در این رشته هاست. با داشتن پذیرش از دانشگاه های کویتی می توانید در این کشور تحصیل کنید و مدرک معتبر را بدست آورید. چنانچه قصد مهاجرت را دارید می توانید شرایط را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید و برای انواع رشته ها مشاوره دریافت کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در کویت

ایمونولوژی که به عنوان تلاشی برای درک و مداخله در حالات مختلف بیماری آغاز شد، علمی است که بر مطالعه ساختار و عملکرد سیستم ایمنی تمرکز دارد. جدا از مطالعه اساسی که بر عملکرد سیستم ایمنی تمرکز می کند، ایمونولوژیست ها همچنین نحوه تأثیر اختلالات خود سیستم ایمنی بدن (با حمله به سلول های سالم) را در ایمونولوژی بالینی مطالعه می کنند. از آنجایی که اصطلاح ایمونولوژی در اوایل دهه 1900 ابداع شد، تعدادی از زیرشاخه ها به این رشته اضافه شده اند که بر زمینه های خاص مورد علاقه تمرکز می کنند.

رشته های فرعی تحصیل رشته ایمنی شناسی در کویت شامل:

  • ایمونولوژی مولکولی
  • ایمونولوژی سلولی
  • ایمونولوژی هومورال
  • ایمونوژنتیک

برخی از جدیدترین اخبار در این رشته عبارتند از:

  • نشان داده شده است که یک جهش ژنتیکی مرتبط با پیشگیری از عفونت HIV منجر به مرگ زودرس می شود.
  • در موش ها، تغییر در رژیم غذایی بر تعامل بین سلول های T و باکتری ها تأثیر می گذارد.
  • یک لنفوسیت هیبریدی سرکش در بیماران مبتلا به دیابت نوع I شناسایی شده است. این نوع جدید سلول با خودایمنی مرتبط است.
  • باکتری های همزیست (مثلاً در روده) نشان داده شده است که به حیوانات کمک می کند تا بیماری های خاص را تحمل کنند.
  • نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض باکتری ها از رحم مادر شروع می شود. نشان داده شده است که این به جنین کمک می کند تا سیستم ایمنی خود را در مراحل اولیه رشد دهد.

جهت تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های کویت به جدول زیر توجه کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه کویت
2موسسه تخصص پزشکی کویت

تحصیلات تکمیلی رشته ایمنی شناسی در کویت

تحصیلات تکمیلی رشته ایمنی شناسی در کویت آموزش های پیشرفته ای را در زمینه تحقیقات ایمنی شناسی ارائه می دهد. دانشجویان در عملکردها و تعاملات همه اجزای سیستم ایمنی، از جمله عفونت ‌هایی مانند کریپتوکوکوس نئوفرمانس، سودوموناس آئروژینوزا، بیماری لایم و مالاریا و بیماری ‌هایی مانند دیابت، پایه و اساس کسب می‌کنند. دانشجویان در گروه تحقیقاتی ایمونولوژی  شرکت می کنند. این گروه منعکس کننده تنوع و بین رشته ای بودن این رشته است و دانشجویان در این برنامه را با اعضای گروه های علوم و بالینی مرتبط می کند. موضوعات اصلی توسعه و فیزیولوژی سلول های سیستم ایمنی و مکانیسم های ایمنی در بیماری و فرآیند التهابی است.

  • دوره ها: موضوعات ممکن است شامل ایمونولوژی سلولی یا التهاب و سایر دوره های مرتبط با پیشنهاد پژوهشی دانشجو باشد.
  • پایان نامه: دانشجویان ملزم به ارائه و دفاع از پایان نامه پژوهشی اصلی خواهند بود.
  • سمینار: دانشجویان به طور منظم در مجموعه سمینارهای برنامه فارغ التحصیل شرکت خواهند کرد.
  • پروپوزال تحقیق: دانشجویان باید از پروپوزال پژوهشی مکتوب به کمیته نظارت خود دفاع کنند.

تحصیلات تکمیلی رشته ایمنی شناسی در کویت

کار در رشته ایمنی شناسی در کویت

کار در رشته ایمنی شناسی در کویت شامل کار علوم آزمایشگاهی و کار در بیمارستان ها و مراکز درمانی است. تست های ایمونولوژیک برای اهداف آزمایش شرایط مختلف و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واکنش ها و مکانیسم های مختلف درگیر استفاده می شود. به این ترتیب، آنها برای انواع مختلف آزمایشات معمول در بیمارستان ها و همچنین برای اهداف آموزشی در آزمایشگاه ها استفاده می شوند. در بیشتر موارد، این آزمایش ‌ها از سیستم ایمنی بدن برای شناسایی مولکول ‌هایی مانند هورمون‌ ها، رنگدانه ‌ها و همچنین ویروس ‌ها در میان سایر موارد بهره می‌برند.

میزان حقوق ماهیانه کار در کویت به خصوص در رشته های پزشکی بسیار بالاست. با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و مجوز کار در کویت می توانید در این کشور کار کنید و از درآمد بالایی بهره مند شوید.  میزان درآمد کار در رشته ایمنی شناسی در کویت در نمودار زیر آمده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در کویت لیست مشاغل مورد نیاز کویت در مقاله لینک شده بررسی شده است.

دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی موسسه DDI کویت

دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی موسسه DDI کویت تغییرات سیستم ایمنی-متابولیک در بافت چربی ناشی از عدم تعادل در رژیم غذایی پرچرب و همچنین تعامل آنها با سطوح بالای آدیپوکین های گردش خون (به صورت جداگانه یا تعاملی) را مطالعه می کند. اینها ممکن است نقش کلیدی در القا، حفظ یا ترویج التهاب داشته باشند که منجر به اختلال در هموستاز گلوکز و حساسیت به انسولین می شود. هدف اصلی تحقیق در دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی موسسه DDI کویت مطالعه مکانیسم‌ های ایمنی متابولیک برای هدف قرار دادن التهاب متابولیک مرتبط با اختلال در تنظیم هموستاز گلوکز و حساسیت به انسولین است.

تحقیق پروژه های فعلی به سوالات کلیدی زیر می پردازد:

  • عوامل خطر ایمنی متابولیک و مسیرهای سیگنالینگ برای التهاب، مقاومت به انسولین و عوارض مرتبط چیست؟
  • چگونه واسطه‌های التهابی با اجزای رژیم غذایی پرچرب تعامل می‌کنند و باعث التهاب/مقاومت به انسولین می‌شوند؟
  • چگونه ژن ها تحت تأثیر مواد مغذی یا آدیپوکین های مختلف روشن و خاموش می شوند (اصلاحات اپی ژنتیکی)؟
  • ژن های هدف مسیرهای سیگنال التهابی کدامند؟
  • تنظیم کننده های رونویسی برای بازسازی بافت چربی چیست؟
  • روده چگونه بر التهاب متابولیک تأثیر می گذارد؟

هدف ایجاد نقشه ای از تعاملات بین اجزای غذایی پرچرب، آدیپوکین ها، گیرنده ها و فاکتورهای رونویسی و تعیین نقش این عوامل (به صورت جداگانه یا تعاملی) در بافت ها و انواع سلول های مرتبط با T2D انسان است. هدف بلند مدت توسعه درمان ‌های جدید (داروشناسی، ورزش، تغذیه و پروبیوتیک‌ها یا میکروبیوم) است که این مسیرها را قطع می‌کند و در نتیجه سلامت متابولیک را ارتقا می ‌دهد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کویت را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *