مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته ایمنی شناسی در پرتغال

رشته ایمنی شناسی در پرتغال

رشته ایمنی شناسی در پرتغال به صورت تحقیقاتی در دانشگاه های پرتغال دنبال میشود. ایمنی شناسی رشته ای تحقیقاتی در رابطه با سیستم ایمنی بدن است. دانشگاه های پرتغال دارای امکانات خوبی برای انجام تحقیقات در رشته های پزشکی است. همچنین این دانشگاه ها در همکاری با بیمارستان ها دوره ها متنوع بالینی زیادی را برگزار می کنند. لذا تمامی دانشجویان خارجی بایستی به زبان پرتغالی برای ان کار تسلط داشته باشند. جهت بررسی شرایط رشته ایمنی شناسی در پرتغال به این مقاله ارائه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا توجه کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال

دانشجویانی که می خواهند دکترای ایمونولوژی شوند باید ابتدا مدرک لیسانس خود را بگذرانند، ترجیحاً در علوم. رشته های پیش پزشکی شامل شیمی، شیمی آلی، فیزیک و زیست شناسی است. سپس آنها باید آزمون پذیرش کالج پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند. 2 سال اول دانشکده پزشکی هم در کلاس درس و هم در آزمایشگاه می گذرد و در مورد سیستم های بدن انسان، بیماری ها، فارماکولوژی، اخلاق پزشکی و مهارت هایی مانند نحوه انجام صحیح معاینه بیمار یاد می شود. در سال های بعد دانشجویان دوره‌های بالینی را تکمیل می‌کنند و فرصتی برای تشخیص و درمان بیماران تحت نظارت یک پزشک مجاز دارند.

سپس ایمونولوژیست ها باید یک دوره رزیدنتی، معمولاً در پزشکی داخلی یا اطفال را تکمیل کنند. در طول دوره رزیدنتی، آنها فرصتی برای تکمیل دوره ایمونولوژی دارند که بر اختلالات سیستم ایمنی تمرکز دارد، که شامل کار آزمایشگاهی فشرده و تحت نظارت برای یادگیری روش‌های تست ایمونولوژیک و تفسیر نتایج بالینی است. هنگامی که افراد تحصیلات و آموزش خود را به پایان رساندند، واجد شرایط دریافت مجوز می شوند.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پورتو
2دانشگاه لیسبون

دلایل تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال

هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان با دلایل گوناگونی تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال را برای آینده خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال مزیت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال امکان تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی می باشد. زیرا اغلب موسسات آموزشی در پرتغال تمامی دروس رشته ایمنی شناسی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

برخی از مهمترین دلایل تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال به شرح زیر می باشد:

دلایل تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال

کار ایمونووژیست ها در پرتغال

ایمونولوژیست یک پزشک متخصص است که در مدیریت مشکلات مربوط به سیستم ایمنی مانند آلرژی ها و بیماری های خود ایمنی آموزش دیده است. تعداد کمتری از ایمونولوژیست ‌ها محققینی هستند که دارای مدرک تحصیلی پیشرفته هستند (آنها پزشک نیستند)، که برای افزایش درک ما از نحوه عملکرد سیستم ایمنی، و ایجاد راه‌های بهتر برای تشخیص و ارائه درمان برای بسیاری از بیماری‌های ایمنی، تحقیقاتی را انجام می‌دهند. کار ایمونولوژیست ها در پرتغال در زمینه پزشکی وظیفه تشخیص و درمان بیماران انسانی مبتلا به اختلالات ایمنی را بر عهده دارند. پزشکان در سایر رشته های پزشکی در صورتی که مشکوک باشند که وضعیت پزشکی بیمارشان به سیستم ایمنی مربوط است، بیماران خود را به متخصص ایمنی ارجاع می دهند.

ایمونولوژی به عنوان مطالعه سیستم دفاعی ارگانیسم در سلامت و بیماری تعریف می شود. ارگانیسم ‌های مضر زیادی مانند ویروس ‌ها، باکتری ‌ها و انگل‌ ها وجود دارند که دائماً سعی می‌کنند به بدن دسترسی پیدا کنند و در صورت موفقیت می ‌توانند منجر به تعدادی از بیماری‌ های جدی شوند. ایمونولوژیست ها در بسیاری از زمینه های مختلف تحقیقات زیست پزشکی و همچنین در مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و نظارت بر محیط زیست کار می کنند.

میزان درآمد کار ایمونولوژیست ها در پرتغال در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهیانه متخصص ایمونولوژی در پرتغال

رشته ایمنی شناسی در دانشگاه لیسبون پرتغال

آلرژی و ایمونولوژی بالینی یک تخصص کامل در پرتغال از سال 1985 است و مرکز ایمونولوژی و رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیسبون پرتغال از آن زمان به آموزش متخصصان پرداخته است. در حال حاضر توسط پائولا لیریا پینتو هماهنگ می شود و تیمی با 12 متخصص، 7 دستیار، 3 تکنسین عملکرد ریه و 2 پرستار اختصاصی دارد. مرکز رشته ایمنی شناسی در دانشگاه لیسبون پرتغال همچنین مراقبت های سرپایی و بستری را به بیماران اطفال و بزرگسالان مبتلا به آلرژی تنفسی (آسم، رینوکونژونکتیویت)، حساسیت پوستی (درماتیت آتوپیک، کهیر و درماتیت تماسی)، آلرژی غذایی، حساسیت دارویی، آلرژی به سم پرده چشم، نقص ایمنی اولیه و اکتسابی و آنژیوادم ارثی را ارائه می دهد.

آنها در انجام روش‌ های تشخیصی و درمانی مانند تست ‌های عملکرد ریه (از کودکان پیش ‌دبستانی تا افراد بسیار مسن)، چالش ‌های تشخیصی غذا و دارو و پروتکل ‌های حساسیت ‌زدایی، ایمونوتراپی آلرژن خاص، درمان ‌های آنتی‌ بادی مونوکلونال برای آسم، کهیر و آتوپیک، درماتیت، گاماگلوبولین زیر جلدی یا درون وریدی مجرب هستند. دانشگاه متعهد به رویکرد چند رشته ای در فعالیت های بالینی و تحقیقاتی خود از طریق شبکه های بین رشته ای، برای توسعه نوآوری و بهبود نتایج سلامت است.

  • دانشگاه یکی از مراکز ملی آموزش در مقطع کارشناسی ارشد آلرژی و ایمونولوژی بالینی است که به طور دائم به طور متوسط ​​6 دستیار تخصصی تمام وقت دارد.
  • علاوه بر این، دوره های آموزشی را به دستیاران آلرژی و ایمونولوژی بالینی از مراکز دیگر یا دستیاران سایر تخصص ها ارائه می دهد.

تحقیقات رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیسبون پرتغال

تحقیقات رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیسبون پرتغال

دانشگاه همچنین در پروژه های آموزشی و تحقیقات بالینی پیش از فارغ التحصیلی همکاری می کند و برخی از اعضای تیم به طور منظم فعالیت های سخنرانی و تحقیقاتی را در دانشگاه توسعه می دهند. زمینه های تحقیقات رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیسبون پرتغال بصورت بالینی و مورد علاقه، آسم و آلرژی های تنفس، آسم شدید، آلرژی غذایی، حساسیت به دارو، آلرژی پوستی، آلرژی به سم، ایمونوتراپی اختصاصی، آنژیوادم ارثی، هم در کودکان و هم در بزرگسالان است. دانشگاه در چندین کارآزمایی بالینی فاز III و IV شرکت می کند و در واقع، چندین مطالعه مشاهده ‌ای در حال انجام دارد.

تعدادی از اعضای تیم دانشگاه معمولاً به عنوان داور مجلات ملی و بین المللی اختصاص داده شده به آلرژی شرکت می کنند. دانشگاه همچنین به طور منظم فعالیت های آموزشی با بیماران را از طریق تمرین بالینی روزانه خود ترویج می کند. کارکنان همچنین معمولاً در کمپین های افزایش آگاهی عمومی در مورد بیماری های آلرژیک که توسط انجمن آلرژی و ایمونولوژی بالینی پرتغال (SPAIC) ترویج می شود، شرکت می کنند. در سال ‌های گذشته، جلسات چند رشته ‌ای سالانه با تمرکز بر اشتراک ‌گذاری دانش و شیوه‌ های مربوط به مراقبت از بیماران آلرژیک، با هدف بهبود سلامت و رفاه بیماران آلرژیک برگزار شده است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مقالات مهم مهاجرتی از جمله اعزام دانجشو به پرتغال را مطالعه کنید.

سوالات متداول در باب رشته ایمنی شناسی در پرتغال

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ایمنی شناسی در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • بهترین دوره برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال کدام دوره است؟ طبق آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی در سال 2024 بهترین دوره برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال در دوره کارشناسی ارشد می باشد.
  • بهترین موسسه آموزشی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال کدام موسسه آموزشی می باشد؟ طبق تحقیقات صورت گرفته از دانشجویان بین المللی در سال 2024 بهترین موسسه آموزشی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در پرتغال دانشگاه لیسبون می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *