مهاجرت تحصیلی هند

رشته ایمنی شناسی در هند

رشته ایمنی شناسی در هند

رشته ایمنی شناسی در هند از لیسانس تا دوره های دکترا در دانشگاه و کالج ها ارائه می شود. ایمونولوژی در هند اخیرا به صورت جدی دنبال می شود. این رشته به دلیل اهمیت زیادی که دارد در برنامه های مختلفی چه در سطح پایه و چه در سطح پیشرفته ارائه می شود. دوره ها به زبان انگلیسی است و هر دانشگاه و کالج نسبت به برنامه و سیاست ها پذیرش شرایط مخصوص به خود را دارد. دوره های کارشناسی ایمنی شناسی در هند معمولا 3 ساله هستند و دوره های کارشناسی ارشد 2 ساله می باشند. چنانچه قصد مهاجرت و کسب اقامت کشورهای برتر دنیا را دارید می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند

اگرچه تحقیقات ایمونولوژیک منشأ اخیر در هند است، با این وجود به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منطقه انتخابی برای محققان جوان در این کشور است. جذابیت همیشگی ایمونولوژی در این واقعیت نهفته است که دریچه ای را برای تقریباً هر جنبه ای از تحقیقات بیولوژیکی و زیست پزشکی فراهم می کند. انعطاف پذیری لنفوسیت ها هنگام تغییر بین برنامه های سکون، تکثیر فعال و تمایز مختلف، جوهر بیولوژی سلولی و رویدادهای بیان ژنی را در بر می گیرد که “تصمیم گیری” سرنوشت سلول را هدایت می کند. تنوع ساختاری و عملکردی گیرنده‌های مرتبط با ایمنی باعث ایجاد سؤالاتی در زیست ‌شناسی تکاملی، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک و زیست‌شناسی ساختاری می ‌شود.

اگرچه دیر است، اما این جهان از فرصت های هیجان انگیز ارائه شده توسط تحقیقات ایمنی شناسی نیز به سرعت توسط محققان در هند به طور فزاینده ای شناسایی می شود و با در دسترس بودن منابع و نیروی انسانی تحصیلکرده، کشور آماده است تا به یک مشارکت کننده مهم در این زمینه تبدیل شود. لذا تحصیل رشته ایمنی شناسی در هند به صورت جدی در این کشور دنبال می شود.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های هند معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه علوم پزشکی تمام هند (AIMS)
2دانشگاه آمیتی
3کالج علوم پزشکی سرینیواس
4کالج پزشکی بارودا
5موسسه جواهر لعل تحصیلات تکمیلی و تحقیقات پزشکی (JIPMER)
6دانشگاه جین بنگلور
7دانشگاه مادراس

ایمنی شناسی مدرن در هند

ریشه ‌های ایمنی شناسی مدرن در هند به تازگی ایجاد شده است، که از طریق تبدیل گروه کوچکی از بیوشیمی ‌دانان در موسسه علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) در دهلی اتفاق افتاده است. این تبدیل نتیجه مستقیم مجموعه ای از دوره های ایمونولوژی بود که توسط سازمان بهداشت جهانی حمایت می شد و توسط تالوار در بخش بیوشیمی، اولین بار در سال 1968 برگزار شد. متعاقب آن قرار گرفتن در معرض کار متخصصان بین المللی برجسته در این زمینه، تعدادی از شرکت کنندگان را بر آن داشت تا وارد این حوزه نا آشنا اما هیجان انگیز شوند. برنامه های تحقیقاتی مبتنی بر موضوعات ایمونولوژی محور به زودی تحقق یافت. این مضامین شامل توسعه واکسن های ضد بارداری چند شکلی مجتمع سازگاری بافتی اصلی و بررسی پاسخ های ایمنی در بیماران مبتلا به جذام بود.

جهت بررسی هزینه زندگی در ژاپن مقاله را مطالعه کنید.

ایمنی شناسی مدرن در هند

انجمن ایمونولوژی هند

انجمن ایمونولوژی هند در سال 1971 تأسیس شد و در سال 1973 شروع به برگزاری جلسات سالانه کرد. اکنون حدود 1000 عضو ثبت نام شده دارد و اخیراً ابتکارات جدیدی را برای افزایش مشارکت فعال جامعه دانشجویی خود آغاز کرده است. برای ترویج تبادل نظر، یک پلتفرم غیررسمی به نام “تالار ایمونولوژی مولکولی” نیز در سال 1993 طراحی شد. عضویت در آن محدود به محققان فعالی است که سالی یک بار ملاقات می کنند. هدف این انجمن این است که به عنوان یک گروه بررسی همتا برای کار در حال انجام خدمت کند تا محققان بتوانند از این ورودی جمعی بهره ببرند. انجمن ایمونولوژی مولکولی کمک قابل توجهی به ارتقای کیفیت تلاش های تحقیقاتی هند در ایمونولوژی کرده است.

کار در رشته ایمنی شناسی در هند

ایمونولوژیست ها برای کار در رشته ایمنی شناسی در هند اصول و مکانیسم های سیستم ایمنی و پاسخ های ایمنی را در زمینه عفونت، بدخیمی و اختلالات ایمنی در انسان مطالعه، درک و بررسی می کنند. این موارد شامل آلرژی، سرطان، آسم، یا عفونت های ویروسی، باکتریایی و همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی با مواد خطرناک مانند آزبست یا آرسنیک است. برخی از ایمونولوژیست ها ممکن است در زمینه پزشکی آزمایشگاهی و کشف دارو نیز تخصص داشته باشند. ایمونولوژیست ها بر ساختار و عملکرد سیستم ایمنی در سطوح سلولی، مولکولی و ژنتیکی و چگونگی ارتباط آن با سلامت و بیماری تمرکز می کنند. ایمونولوژیست ها می توانند هم از زمینه بالینی و هم غیر بالینی باشند.

میزان درآمد متخصصین ایمنی شناسی در هند با توجه به منطقه و نوع کار تعیین می شود. میزان در نمودار زیر میزان درآمد متخصصین در رشته ایمنی شناسی در هند جهت کار در هند آمده است:

 

لیسانس ویروس شناسی و ایمونولوژی دانشگاه سرینیواس هند

لیسانس ویروس شناسی و ایمونولوژی دانشگاه سرینیواس در دانشکده علوم بهداشتی سرینیواس، زیر نظر دانشگاه سرینیواس، مانگالور ارائه می شود. این برنامه به طور خاص برای برآوردن و توسعه الزامات بخش بهداشت طراحی شده است که به متخصصان آموزش دیده در زمینه ویروس شناسی نیاز دارد. دانشجویان دانش نظری و آموزش عملی در زمینه ویروس ‌شناسی و ایمونولوژی دریافت خواهند کرد. جهانی شدن مداوم منجر به گسترش مداوم عفونت های ویروسی شده است و بنابراین تشخیص و درمان اهمیت بیشتری یافته است. این دوره برای ارائه دانش عمیق در مورد پاسخ ایمنی به عفونت های ویروسی، تشخیص، راهبردهای درمانی و اقدامات پیشگیرانه طراحی شده است.

اهداف:

  • برای تکامل یک ویروس شناس آموزش دیده و واجد شرایط که قادر به کار مستقل در زمینه ویروس شناسی و ایمونولوژی باشد.

ویژگی های خاص:

  • آزمایشگاه مرکزی تشخیصی و آزمایشگاه تشخیص مولکولی مجهز (معتبر توسط هیئت ملی اعتباربخشی آزمایشگاه‌های آزمایش و کالیبراسیون، DST، هند.) متصل به بیمارستان هسته سوم سرینیواس که قرار گرفتن در معرض گسترده را برای دانشجویان فراهم می‌کند.
  • رویه‌های کیفیت، رویه‌های عملیاتی استاندارد و ایمنی آزمایشگاهی که توسط تکنسین ‌ها و اعضای هیئت علمی کارکنان آموزش دیده مدیریت می‌شوند.
  • کارکنان آموزشی با مهارت بالا در کلاس های تئوری و عملی شرکت خواهند کرد.

اطلاعات تکیلی درباره اخذ ویزای تحصیلی هندوستان در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آورده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *