مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته ایمنی شناسی در نروژ

رشته ایمنی شناسی در نروژ

رشته ایمنی شناسی در نروژ به صورت تخصصی و دوره های پژوهشی در دانشگاه های معتبر ارائه می شود. نروژ از کشورهای پیشرفته حوزه اسکاندیناوی است. رشته های پزشکی از رشته های مهم است و در دانشگاه های نروژ نیز به صورت جدی دنبال می شود. توجه داشته باشید که اکثر دوره ها به زبان نروژی ارائه می شوند و دانشجویان بایستی این زبان را بدانند. رشته ایمنی شناسی در نروژ که به بحث ایمنی و سیستم دفاعی بدن می پردازد در نروژ به صورت تحصیلات تکمیلی دنبال می شود. لازم به ذکر است پروسه اخذ ویزای کشورهای اسکاندیناوی سخت است و لذا حتما از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ

تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ مطالعه سیستم ایمنی، جنبه های سلولی و هومورال ایمنی و پاسخ های ایمنی است. ایمونولوژی شاخه ای از زیست شناسی است که با مطالعه سیستم ایمنی، اجزای سیستم ایمنی، فرآیندهای بیولوژیکی آن، عملکرد فیزیولوژیکی سیستم ایمنی، انواع، اختلالات آن و بسیاری موارد دیگر مرتبط است. سیستم ایمنی به عنوان سیستم دفاعی بدن با محافظت از سلول ‌ها، بافت ‌ها و اندام‌ های بدن در برابر عفونت ‌های مهاجم از طریق خطوط مختلف دفاعی عمل می‌کند. به طور کلی، سیستم ایمنی با شناسایی و از بین بردن آنتی ژن های خارجی از جمله میکروارگانیسم های مضر و سایر میکروب های بیماری زا عمل می کند.

تحت شرایط خاصی، زمانی که سیستم ایمنی بدن ما ضعیف است یا از کار می افتد، این امر منجر به بیماری های عفونی مختلفی مانند آلرژی، تب، آنفولانزا می شود و همچنین ممکن است منجر به بیماری وحشتناکی مانند سرطان ایدز و غیره شود. لذا رشته ایمنی شناسی اهمیت بسیاری دارد و به صورت جدی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه اسلو
2دانشگاه برگن
3دانشگاه علوم طبیعی نروژ
4دانشگاه علم و صنعت نروژ

رشته ایمنی شناسی در دانشگاه علوم و صنعت نروژ

رشته ایمنی شناسی در دانشگاه علوم و صنعت نروژ شامل ساختار سیستم ایمنی و سازماندهی مولکول های محلول و ایمنی ذاتی آنتی بادی های ایمنی تطبیقی ​​و لنفوسیت های اختصاصی آنتی بادی و پردازش آنتی ژن شناسایی آنتی ژن و توسعه سلول های عاملی تنظیم ایمنی پاسخ ایمنی به میکروارگانیسم ها واکسن ها کار آزمایشگاهی، تکنیک های ایمونوسیتاسیون و پیش آگلوتیناسیون تست های کمی جداسازی سلولی آنتی ژن تمایز سلولی برای ایمونوگلوبولین است.

نتیجه یادگیری رشته ایمنی شناسی در دانشگاه علوم و صنعت نروژ:

  • نتیجه یادگیری – دانش: پس از اتمام دوره، دانش جویان به دانش پایه در مورد سیستم ایمنی دست یافته اند و می توانند مکانیسم های تنظیم اولیه پاسخ های ایمنی را توضیح دهند.
  • نتیجه یادگیری – مهارت ها: در کار آزمایشگاهی، دانشجو باید اصول اولیه آگلوتیناسیون، رسوب، آنتی ژن تمایز سلولی، جداسازی سلولی، تست های کمی ایمونوگلوبولین ها را توضیح دهد. دانشجویان باید بتوانند این تست ها را انجام دهند.
  • نتیجه یادگیری – شایستگی: دانشجویان باید یک صلاحیت کلی در مورد مقاومت بدن انسان در برابر مداخلات باکتری ها و ویروس ها کسب کنند.

بهترین شهرهای نروژ در مقاله لینک شده معرفی شده است.

رشته ایمنی شناسی در دانشگاه علوم و صنعت نروژ

دکترای ایمنی شناسی دانشگاه اسلو نروژ

محتوای دوره دکترای ایمنی شناسی دانشگاه اسلو نروژ درک پیشرفته ای از ایمونوگلوبولین ها، سیستم مکمل، ایمنی سلولی، دفاع ایمنی، نقص ایمنی در رابطه با بیماری های عفونی ویروسی و روش های ایمونولوژیکی را ارائه می دهد. فن آوری مولکولی در رابطه با ایمونولوژی، واکسن ها و سایر محصولات دارویی ارائه شده است.

  • نتیجه دوره: اطلاعات بیشتر در مورد ایمونولوژی، تکنیک های آزمایشگاهی ایمونولوژیک، جنبه های اصلی ایمنی بیماری های عفونی.
  • پذیرش در دوره: داوطلبان دکترا از دانشگاه اسلو باید برای کلاس ها درخواست دهند و برای امتحانات از طریق Studentweb ثبت نام کنند.

اگر یک دوره ظرفیت پذیرش محدودی داشته باشد، اولویت با داوطلبان دکترا خواهد بود که از یک برنامه آموزشی فردی پیروی می کنند که در آن دوره خاص گنجانده شده است. برخی از مدارس ملی محققین ممکن است قوانین خاصی برای رتبه بندی متقاضیان دوره های با ظرفیت پذیرش محدود داشته باشند. داوطلبان دکتری که در یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی پذیرفته شده اند باید در یک مهلت معین برای موقعیت به عنوان دانشجوی مدعو اقدام کنند.

  • پیش نیاز رسمی: مدرک کارشناسی ارشد 5 ساله در داروسازی یا موضوع مرتبط
  • دوره های همپوشانی: 10 واحد با FRM5820 همپوشانی دارند – ایمونولوژی

علاوه بر این، از هر دانشجوی دکترا انتظار می ‌رود که تعدادی مقاله مرتبط را بخواند و سپس یک جلسه اجباری به همراه سایر دانشجویان انجام شود.

درآمد متخصصین ایمونولوژی در نروژ

میزان درآمد رشته های پزشکی در نروژ در کنار سایر رشته های تخصصی بسیار بالاست. نروژ یکی از کشورهای با درآمد بالا با نرخ بیکاری کم در میان کشورهای اروپایی است. با داشتن تخصص و مدرک معادل معتبر در نروژ و همچنین تسلط به زبان نروژی یافتن کار در این کشور سخت نیست.

میزان درآمد متخصصین ایمونولوژی در نروژ در نمودار زیر آمده است:

فلوشیپ ایمونولوژی دانشگاه اسلو نروژ

گروه تحقیقاتی مکمل نروژی بر سیستم ایمنی ذاتی با مکمل و سیستم گیرنده شبه عوارض در التهاب عفونی و استریل به عنوان حوزه های اصلی تحقیقاتی تمرکز دارد. گروه تحقیقاتی فلوشیپ ایمونولوژی دانشگاه اسلو نروژ متشکل از یک گروه 12 نفره در اسلو است که با یک گروه 13 نفره در بودو، نروژ در یک محیط دانشگاهی قوی شامل محققانی با پیشینه ایمونولوژی، زیست شناسی، پیوند، قلب و عروق، بیهوشی و پزشکی مراقبت های ویژه کار می کنند. این گروه همکاری گسترده ای با سایر آزمایشگاه ها و گروه های بالینی در بیمارستان دانشگاه اسلو، دانشگاه اسلو و همچنین همکاری های بین المللی دارد که نامزد به طور فعال در پروژه از آنها استفاده خواهد کرد.

فلوشیپ دکتری تحقیقاتی ایمونولوژی با تمرکز بر سیستم مکمل در ایسکمی است. یک موقعیت 3 ساله دکتری پژوهشی فلوشیپ در گروه ایمونولوژی در گروه تحقیقات مکمل نروژی به سرپرستی پروفسور تام ایریک مولنس در دسترس است. برای کسب اقامت نروژ و یا سایر کشورهای اروپایی می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره و راهنمایی بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *