مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته ایمنی شناسی در موناکو

رشته ایمنی شناسی در موناکو

رشته ایمنی شناسی در موناکو به صورت دانشگاهی تدریس نمی شود و فقط به طور خصوصی دنبال می شود. موناکو دارای مراکز خدماتی و درمانی است. افراد دارای تخصص و مسلط به زبان فرانسوی می توانند در این بخش ها مشغول به کار شوند. همانطور که می دانید موناکو کشوری کوچک در جنوب فرانسه است و دانشگاه های بسیار کمی دارد لذا این کشور از محدودیت زیادی برای ارائه برنامه های علمی و آموزشی رنج می برد. البته این کشور به دلیل تشابهات زیاد با فرانسه دانشجویان زیادی در این کشور به کشور همسایه مراجعه می کنند و دوره هی ا علمی را در این کشور می گذرانند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند مسیرهای ممکن مهاجرت برای هموطنان عزیز را شرح دهند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در موناکو

تحصیل رشته ایمنی شناسی در موناکو علم مطالعه سیستم ایمنی می باشد. طی میلیون‌ها سال، سیستم ایمنی برای حفظ موانع بین خود و غیر خود تکامل یافته است. از طریق یک سیستم پیچیده از مسیرها، مولکول ها و سلول های موجود در هر بافت بدن، سیستم ایمنی از ما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند. با این حال، سیستم ایمنی نامنظم در بسیاری از بیماری‌ ها مانند دیابت، لوپوس، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید و آترواسکلروز نیز نقش دارد. با درک سیستم ایمنی می توانیم واکسیناسیون را بهبود بخشیم، خودایمنی را کنترل کنیم و از بیماری های عفونی و سرطان پیشگیری یا معکوس کنیم.

تحصیل رشته ایمنی شنساسی شامل کشف مکانیسم ‌ها و مسیرهای جدید سیستم ایمنی برای غنی ‌سازی سلامت انسان از طریق مبارزه و پیشگیری از بیماری ‌ها، افزایش واکسیناسیون و کنترل خودایمنی است. در جدول زیر تحصیل رشته ایمنی شناسی در موناکو در دانشگاه های فرانسوی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پاریس
2دانشگاه سوربن
3دانشگاه پاریس ساکلای
4دانشگاه لورین
5دانشگاه استراسبورگ
6دانشگاه ایکس-مارسی
7دانشگاه مونتپلیه

بررسی رشته ایمنی شناسی در موناکو

سیستم ایمنی به مکانیسم ‌های مختلفی متکی است که برای دفاع از میزبان در برابر عفونت و شناسایی و حذف سلول ‌های ناهنجار یا آسیب ‌دیده کار می‌ کنند. اختلال در سیستم ایمنی می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها، از جمله اختلالات خود ایمنی، آلرژی و سرطان شود. همچنین، سیستم ایمنی برای توسعه واکسن و پیوند سلول‌ها، بافت ‌ها و اندام ‌ها اهمیت حیاتی دارد. قدردانی ما که به سرعت در حال گسترش است از نقش حیاتی سیستم ایمنی در فرآیندهای بیولوژیکی متنوع توسط ابزارهای تحقیقاتی جدید بهینه شده برای تجزیه و تحلیل سلول های زنده تقویت شده است. میکروسکوپ خودکار Agilent BioTek Lionheart FX و خواندن چند حالته تصویربرداری سلولی Agilent BioTek Cytation طیف وسیعی از سنجش های ایمونولوژی را فعال و خودکار می کنند. این سنجش ها تجزیه و تحلیل کمی دقیق را در زمان واقعی ارائه می دهند.

از جمله بخش های مهم این رشته:

بخششرح
سنجش فاگوسیتوزماکروفاژها و سایر فاگوسیت ها سلول های تخصصی هستند که مواد خارجی یا سلول های نابجا را از طریق فاگوسیتوز مصرف و هضم می کنند. ذرات زیستی یا پروب های حساس به pH ابزار مفیدی برای مطالعه فاگوسیتوز هستند.
فعال سازی و تکثیر سلول Tفعال شدن سلول T یک مرحله اولیه ضروری از یک پاسخ ایمنی هدفمند است. فعال سازی مستقیم و غیرمستقیم سلول های T در شرایط آزمایشگاهی باعث افزایش تکثیر سلولی و تشکیل توده های سلولی می شود.
سمیت سلولی با واسطه سلولسمیت سلولی با واسطه سلول های ایمنی نقش اساسی در دفاع از میزبان در برابر پاتوژن های داخل سلولی ایفا می کند.
NETosisنوتروفیل ها نقش کلیدی در دفاع بدن در برابر عفونت ها دارند. به عنوان بخشی از سیستم ایمنی ذاتی، آنها از استراتژی های متعددی برای تخریب و کشتن میکروب ها استفاده می کنند.

کار در رشته ایمنی شناسی در موناکو

کار در رشته ایمنی شناسی در موناکو

ایمونولوژی به طور گسترده در رشته های متعددی از جمله پزشکی، در زمینه های پیوند اعضا، باکتری شناسی، انکولوژی، ویروس شناسی، انگل شناسی، بیماری های روماتیسمی، اختلالات روانپزشکی و پوست استفاده می شود. ایمونولوژی پیوند عمدتاً به فرآیند پیوند از اهداکننده به گیرنده می پردازد، به طوری که بدن گیرنده عضو را پس نزند. تکنیک های ایمونولوژی یک روش تجربی برای مطالعه ساختار و عملکرد سیستم ایمنی است. تکنیک های مختلفی وجود دارد که شامل:

  • الایزا
  • ELISPOT
  • جداسازی سلول های ایمن
  • ایمونو-هیستو شیمی
  • تولید آنتی بادی
  • ایمونو بلات و رسوب

کار در رشته ایمنی شناسی در موناکو شامل این موارد نیز می شود. میزان درآمد کار در موناکو برای متخصصین ایمنولوژی بالاست. با کار در رشته ایمنی شناسی در موناکو می توانید حقوق ارائه شده در نمودار زیر را انتظار داشته باشید:

حقوق رشته ایمنی شناسی در موناکو

سیستم ایمنی بدن در موناکو

سیستم ایمنی بدن در موناکو از انواع مختلفی از سلول ها و اندام ها تشکیل شده است که از بدن ما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند. پاتوژن ها به عنوان هر چیزی که به بدن ما تعلق ندارد، از انگل گرفته تا قارچ، باکتری، ویروس و هاپتن تعریف می شود. هاپتن ها مولکول هایی هستند که ممکن است در تماس با پروتئین باعث پاسخ ایمنی شوند. تمام این سلول ‌ها و مولکول ‌ها در تمام بافت‌های بدن و همچنین اندام‌ های لنفاوی پخش می‌شوند که باعث حذف یا پیشگیری از بیماری‌ های عفونی میکروبی، کاهش رشد تومورها و شروع روند ترمیم بافت‌های آسیب ‌دیده می ‌شود.

بافت ‌ها و اندام ‌های سیستم ایمنی به‌عنوان نیروهای امنیتی عمل می‌کنند که در آن سلول ‌ها به‌عنوان محافظ امنیتی عمل می‌کنند در حالی که مولکول‌ها به عنوان اسلحه و گلوله عمل می‌کنند و از سیستم ارتباطی برای محافظت از شما استفاده می‌کنند. ما انسان ها دو نوع سیستم ایمنی داریم و بر اساس قدرت مقاومت آن در برابر عوامل عفونی طبقه بندی می شویم.

  • سیستم ایمنی ذاتی
  • سیستم ایمنی تطبیقی
  • سیستم ایمنی ذاتی و سازگار

سیستم ایمنی ذاتی از سلول ها و پروتئین هایی تشکیل شده است که همیشه وجود دارند و آماده مبارزه با میکروب ها در ناحیه عفونت هستند. عناصر اصلی سیستم ایمنی ذاتی عبارتند از:

  • سلول های دندریتی
  • لکوسیت های فاگوسیتیک
  • سلول کشنده طبیعی
  • موانع فیزیکی اپیتلیال
  • پروتئین های پلاسما در گردش
  • سیستم ایمنی تطبیقی

اطلاعات تکمیلی درباره اعزام دانشجو به موناکو در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *