مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته ایمنی شناسی در مجارستان

رشته ایمنی شناسی در مجارستان

رشته ایمنی شناسی در مجارستان به صورت دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها ارائه می شود. مجارستان از کشورهای با کیفیت در قلب اروپاست. به صورت کلی فعالیت پژوهشی موفق در تحقیق بسیار به فداکاری و پول بستگی دارد. در مجارستان، هرگز کمبودی در مورد اول وجود نداشته، اما کمبود دائمی در دومی وجود دارد. وضعیت از سال 1986 به تدریج تغییر کرده است و اکنون مجارستان یک سیستم کمک هزینه دارد که کم و بیش شبیه به آنچه در کشورهای جامعه اروپا وجود دارد است.

مجارستان اخیراً واجد شرایط دریافت کمک‌ های بلاعوض جامعه اروپا شده‌ است که ممکن است آغاز دوره جدیدی از تحقیقات رقابتی در مجارستان باشد. دوره ها اغلب به زبان مجاری و البته نیز به زبان انگلیسی در مقاطع دکترا ارائه می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در مجارستان

اولین محل برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در مجارستان مؤسسه ملی هماتولوژی و انتقال خون بود، جایی که در سال 1963، بخش ایمونوشیمی توسط یانوس گرگلی تأسیس شد. پیشینه علمی این مؤسسه نسبتاً مجهز به تحقیقات ایمونولوژیک کمک کرد. چند سال بعد، بر اساس برنامه پیوند کلیه، موسسه یک مرکز تحقیقاتی به روز برای تحقیقات سلولی و ژنتیکی افتتاح کرد. دانشکده پزشکی دانشگاه سابق دبرسن نیز دارای سنت قوی در تحقیقات ایمنی شناسی است. پزشکان جوانی که در «ایمونولوژی کلاسیک» در مؤسسه آسیب شناسی تجربی آموزش دیده بودند، این فرصت را داشتند که ایمونولوژی بالینی مدرن را در کلینیک های پزشکی بیاموزند. از سوی دیگر، ایمونولوژی در بین زیست شناسان رایج شد و قابل توجه است که درصد نسبتاً بالایی از زیست شناسان جوان مجارستانی اکنون در گروه های تحقیقاتی ایمونولوژی کار می کنند.

اخیراً مراکز بیشتری برای تحقیقات ایمونولوژیک از جمله موسسات ملی، مراکز تحقیقاتی آکادمی علوم مجارستان و دانشکده های پزشکی افتتاح شده است. وظایف پیش بینی شده توسط اعضای هیئت اول شامل ارتباطات در سطوح مختلف بود:

  • سازماندهی همکاری ملی و بین المللی بین ایمونولوژیست ها.
  • کمک به جنبه های سازمانی، دانشگاهی، بالینی و آموزشی ایمونولوژی.
  • تعامل با سازمان های بین المللی از جمله کشورهای اروپای مرکزی شرقی.

تعامل و ارتباطات شخصی نه تنها ایمونولوژیست ها، بلکه جوامع علمی و پزشکی را نیز به هم مرتبط می کند. مانند بسیاری از تلاش‌های انسانی دیگر، علم زمانی بهترین نتیجه را دارد که در محیطی امن انجام شود که رقابت تشویق شود. هدف برنامه های تحصیل رشته ایمنی شناسی در مجارستان فراهم کردن محیطی که در آن دانشمندان و پزشکان بتوانند آزادانه همکاری کنند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های مجارستان

حدود 15 سال پیش بود که به ابتکار انجمن آلرژی و ایمونولوژی بالینی مجارستان، تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های مجارستان برای پزشکان در قالب آموزش منظم ایمونولوژیک دوره کارشناسی ارشد معرفی شد. امروزه دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه ایمونولوژی پایه و بالینی برای پزشکان در موسسه ملی هماتولوژی و ایمونولوژی و در گروه سوم پزشکی دانشگاه دبرسن برگزار می شود. کرسی ایمونولوژی در دانشکده تحصیلات تکمیلی پزشکی در موسسه ملی هماتولوژی، انتقال خون و ایمونولوژی بوداپست تأسیس شد. دانشگاه های پزشکی در برنامه تمپوس شرکت کردند و از این طریق ارتباطات بین المللی تقویت شده است. همزمان با پیشرفت چشمگیر در تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد، دانشگاه ها از سال 1993 اقدام به برگزاری دوره های دکتری کردند. رشته های بسیاری در رشته ایمونولوژی پایه و کاربردی پذیرفته و اعلام شد.

گروه ایمونولوژی دانشگاه Eotvo¨s Lorand در بوداپست و دانشکده ‌های پزشکی دانشگاه ‌های بوداپست دبرسن، سگد و پچ که اخیراً سازماندهی شده‌اند و همچنین دانشگاه علوم دامپزشکی سابق بوداپست، همگی آموزش سطح بالای دکترا در ایمونولوژی ارائه می‌دهند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های مجارستان در جدول زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه سگد
2دانشگاه دبرسن
3دانشگاه اتووس لوراند
4دانشگاه پچ

گروه رشته ایمنی شناسی دانشگاه دبرسن مجارستان

گروه رشته ایمنی شناسی دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن بزرگترین دانشکده پزشکی مجارستان است، هم از نظر تعداد بیماران و هم از نظر ظرفیت تحقیقاتی. گروه رشته ایمنی شناسی دانشگاه دبرسن مجارستان در سال 2000 تأسیس شد و متعهد به تحقیقات پایه و همچنین برنامه های تحقیق و توسعه در زمینه ایمونولوژی پایه و کاربردی شد. تیم تحقیقاتی دانشمندان این دپارتمان در ایالات متحده آمریکا، سوئد و آلمان آموزش دیده اند و امروزه تخصص های متنوعی را در زمینه ایمونولوژی مولکولی و سلولی ارائه می دهند. این دپارتمان دارای پیشینه قوی در زمینه های مختلف ایمونولوژی از جمله ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​با تاکید ویژه بر بحث متقابل و تنظیم توسط سلول های دندریتیک (DC) عملکرد لنفوسیت های B و T، تکمیل شده با تحقیقات سلول های بنیادی به عنوان نقاط کانونی است.

بین 1 ژوئن 2000 تا 31 ژانویه 2015 تحت رهبری پروفسور Eva Rajnavolgyi، دپارتمان مهارت های مهمی را در مطالعه اثرات لیپیدها و متابولیت های مختلف (هیستامین، رتینوئیک اسید، پپتیدهای تعدیل کننده ایمنی) بر روی عملکرد و حالت ایجاد کرده است. عملکرد سیگنال‌های خطر مختلف که توسط حسگرهای غشایی و درون سلولی شناسایی شده و در تنظیم عملکردی زیر مجموعه‌های مختلف DC نقش دارند. مطالعه عملکردهای متنوع و چندگانه DC تمرکز اصلی فعالیت های تحقیقاتی این گروه بوده است. این سلول های کمیاب اما همه کاره نقش مهمی در تنظیم فرآیندهای ایمنی و همچنین در هماهنگی عملکردی سلول های واسطه ایمنی ذاتی و اکتسابی ایفا می کنند.

مشکلات زندگی در اسکاتلند را در اینجا بخوانید.

درآمد متخصصین ایمونولوژی در مجارستان

میزان درآمد متخصصین رشته ایمتی شناسی در مجارستان مانند سایر رشته های پزشکی بسیار مناسب است. جهت بررسی حقوق کار در مجارستان در رشته ایمنی شناسی به نمودار زیر توجه کنید:

درآمد ماهانه ایمنی شناسی در مجارستان

تاریخچه تحصیل ایمونولوژی در مجارستان

تاریخچه تحصیل ایمونولوژی در مجارستان در مراکز ایمونولوژی مرتبط با دانشگاه ها یا موسسات ملی آغاز شد که نقش پیشگامی در آموزش تدریجی و تحصیلات تکمیلی ایفا کرده اند. اولین گروه ایمونولوژی در دانشگاه Eotvo¨s Lorand در بوداپست در سال 1973 تأسیس شد. تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل و کارشناسی ارشد آموزش دیدند و دوره های پیشرفته بین المللی توسط این بخش سازماندهی شد. ایمونولوژی بخشی از برنامه درسی دانشجویان پزشکی در دانشگاه های پزشکی بود، اگرچه تا سال 1991 نه به عنوان یک درس مستقل، بلکه در یکی از دروس اصلی مانند میکروبیولوژی، آسیب شناسی تجربی، فیزیولوژی یا بیوشیمی گنجانده شده بود.

ایمونولوژی پایه به عنوان یک موضوع مستقل برای دانشجویان پزشکی در سال 1991 در دپارتمان بیوتکنولوژی و ایمونولوژی دانشکده پزشکی در پچ و سپس دپارتمان زیست شناسی، دانشگاه پزشکی سملوایز، بوداپست، و موسسه جراحی تجربی، آلبرت سنت معرفی شد. اخیراً گروه ایمونولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه دبرسن تأسیس شده است. سال ‌ها قبل از ورود ایمونولوژی به برنامه درسی دانشکده‌ های پزشکی دانشگاه، دوره ‌های ایمونولوژی توسط دانشگاه علوم دامپزشکی بوداپست ارائه می ‌شد.

شرایط اعزام دانشجو به مجارستان را به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *