مهاجرت تحصیلی قطر

رشته ایمنی شناسی در قطر

رشته ایمنی شناسی در قطر

تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر به صورت رزیدنتی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های قطری ارائه می شود. قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است. دانشگاه های این کشور درصدد ارائه رشته های متنوع برای پرورش متخصصین در این کشور هستند. رشته ایمنی شناسی نیز یکی دیگر از رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور است که به صورت تحقیقاتی در آزمایشگاه ها و بیمارستان های همکار با دانشگاه های قطری دنبال می شود. توجه داشته باشید با توجه به ظرفیت محدود پذیرش برای تحصیل در این کشور باید تمامی شرایط دانشگاه ها و همچنین ویزای تحصیلی را برآورد کنید. برای مهاجرت و اقامت می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر

سیستم ایمنی ترکیبی پیچیده از اندام ها، سلول ها و مواد شیمیایی است که از بدن شما در برابر باکتری ها، ویروس ها یا سایر مهاجمان مضر محافظت می کند. اختلالات سیستم ایمنی جدی است و باید توسط یک متخصص درمان شود. وقتی بیمار هستید یا یک واکنش آلرژیک دارید، سیستم ایمنی شما آنطور که باید کار نمی کند. چندین دهه پیش، اختلالات ایمنی نادر در نظر گرفته می شد. اکنون، از طریق بهبود آزمایشات و تشخیص، ایمونولوژیست ها می توانند بیماری ها را فورا پیدا کرده و درمان کنند. وقتی می دانید چه چیزی باعث بیماری شما شده است، می توانید سلامت خود را بازیابید و از آسیب بیشتر به بدن خود جلوگیری کنید.

برای تصمیم گیری در مورد بهترین روش درمانی، یک ایمونولوژیست باید بداند که چه چیزی باعث واکنش آلرژیک می شود. از شما توضیح مفصلی در مورد علائم و محرک های احتمالی آنها خواسته می شود. ایمونولوژیست یک سری آزمایشات را برای شناسایی آلرژن یا ماده ای که باعث واکنش شما می شود انجام می دهد. هر آزمایش حاوی مقادیر کمی از آلرژن‌های احتمالی است که ممکن است باعث ایجاد پاسخ ایمنی شود. تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر برای تبدیل شدن به یک ایمونولوژیست لازم است.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حمد بن خلیفه
3کالج ویل کرنر

با بررسی هزینه تحصیل و زندگی در قطر هزینه کلی مهاجرت به این کشور بررسی کنید.

تحقیقات رشته ایمنی در کالج ویل کرنر قطر

بخش تحقیقات رشته ایمنی در کالج ویل کرنر قطر پزشکی ویل کورنل آخرین پیشرفت ها را در مورد برنامه تحقیقاتی در حال رشد ما در اختیار شما قرار می دهد. هدف ایجاد یک برنامه تحقیقاتی پزشکی پیشرفته با تمرکز بر رفع فوری ترین نیازهای بهداشتی در قطر و منطقه است. چشم انداز انجام تحقیقات زیست پزشکی در سطوح پایه، ترجمه و جامعه است، با این انتظار که چنین رویکرد ترکیبی تأثیر چشمگیری در پرداختن به بیماری های پیچیده چند عاملی مانند آلرژی داشته باشد. تعالی و حرفه‌ای بودن برجسته‌ترین موضوعات کالج هستند و این کالج تلاش می کند در همه جنبه ‌های عملیات خود، علم تولید کند.

برنامه تحقیقاتی WCM-Q در حال حاضر به ایجاد تحقیقات زیست پزشکی و ظرفیت انسانی در قطر کمک می کند و در آینده نیز این کار را ادامه خواهد داد. کالج از یک رویکرد چند جانبه متمرکز بر استخدام دانشمندان استثنایی، ارائه برنامه ‌های آموزشی قوی، اطمینان از زیرساخت ‌های پیشرفته در آزمایشگاه‌ های اصلی و یک رویکرد مشارکتی برای تولید دانش پیشرفته استفاده می‌ کند. مهاجرت به قطر از طریق ازدواج را در اینجا بخوانید.

تحقیقات رشته ایمنی در کالج ویل کرنر قطر

کار در رشته ایمنی شناسی در قطر

پزشکانی که پزشکی عمومی یا سایر تخصص های پزشکی را انجام می دهند نیز می توانند ایمونولوژیست شوند و کار در رشته ایمنی شناسی در قطر را تجربه کنند. برای اختلالات خودایمنی، زمانی که سیستم ایمنی شما به درستی برای محافظت از بدن شما کار نمی کند، ممکن است چندین سیستم ارگان تحت تاثیر قرار گیرند. ممکن است به یک ایمونولوژیست مراجعه کنید، اما آنها احتمالاً با متخصصان دیگری مانند روماتولوژیست از نزدیک همکاری می کنند یا شما را به آنها ارجاع می دهند. ایمونولوژیست ها با انواع مشکلات پزشکی زیر کار می کنند:

  • بیماری های تنفسی (مربوط به ریه و تنفس)، از جمله آسم، سینوزیت و بیماری های ریوی شغلی
  • بیماری های چشمی مانند رینیت آلرژیک یا تب یونجه
  • بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت تماسی
  • واکنش های شدید به داروها، غذا، واکسن ها و نیش حشرات
  • اختلالات دستگاه گوارش

این متخصصان با کار در رشته ایمنی شناسی در قطر همچنین تحقیقاتی را روی سلول های بنیادی، مغز استخوان، پیوند اعضا و ژن درمانی انجام می دهند. میزان درآمد کار در قطر برای متخصصین ایمونولوژیست در نمودار زیر آمده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در قطر

تحقیق رشته ایمنی شناسی در دانشگاه قطر

محققان کالج پزشکی با تحقیق رشته ایمنی شناسی در دانشگاه قطر در شناسایی عملکردهای چندگانه جمعیت سلول های ایمنی در حالات مختلف بیماری، مانند ترشح آنتی بادی، تولید سیتوکین، عملکردهای سیتوتوکسیک و ظرفیت های کموتاکسی نقش دارند. به دلیل اهمیت فعال شدن سلول های ایمنی و نفوذ به بافت های بیمار، توصیف سلول های ایمنی و تعیین ایمنی در کنار روند اخیر در ایمونوتراپی ها تکامل یافته است. محققان CMED پلتفرم‌های مانیتورینگ ایمنی را ایجاد خواهند کرد که در خط مقدم مراکز بهداشتی پیشرفته غربی هستند تا بر فعال شدن سلول‌های ایمنی در طول پیشرفت بیماری نظارت کنند.

علاوه بر این، ایمونولوژیست ‌ها نشانگرهای زیستی مبتنی بر ایمنی جدید را شناسایی کرده و مداخلاتی را طراحی خواهند کرد که دیابت، سرطان، بیماری‌های عفونی، اختلالات خودایمنی و پیوند را هدف قرار می ‌دهند. عفونت هایی که در منطقه در حال گردش هستند توجه خاصی را می طلبد.

  • ظهور اخیر سویه‌ های میکروبیوتا مقاوم به دارو، علاوه بر درمان آنتی ‌بیوتیکی کلاسیک، استراتژی ‌های جایگزین را نیز الزامی می‌کند
  • محققان با عفونت‌ های مهمی مانند پاتوژن ‌های روده ‌ای که باعث اسهال می‌شوند (مانند کمپیلوباکتر)، باکتری ‌های سازنده زخم (مانند هلیکوپاکتر) و چندین عفونت تنفسی مقابله می ‌کنند.
  • گروه ‌های تحقیق رشته ایمنی شناسی در دانشگاه قطر به موضوعات مرجع بالینی، از جمله بیوفیلم ‌ها در محیط‌ های بیمارستانی، سپسیس، پای دیابتی و عدم تعادل میکروبیوتای روده توجه دارند.

شرایط کار ضمن تحصیل در قطر توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *