مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته ایمنی شناسی در سوئد

رشته ایمنی شناسی در سوئد

موسسه کارولینسکا بهترین موسسه آموزش عالی برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی در سوئد و اروپا است. این موسسه یک دانشگاه پزشکی پژوهشی است. این موسسه که در منطقه شهری استکهلم – پایتخت سوئد – واقع شده است. موسسه کارولینسکا همواره در میان بهترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارد و در سال 2023 در رتبه ششم پزشکی در سراسر جهان قرار گرفت. این موسسه در سال 1810 در سمت غربی استکهلم تاسیس شد و سومین دانشگاه پزشکی سوئد پس از دانشگاه اوپسالا (تاسیس در 1477) و دانشگاه لوند (تاسیس در 1666) است. موسسه کارولینسکا یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی سوئد می باشد که سی درصد آموزش پزشکی و بیش از چهل درصد از کل تحقیقات علمی پزشکی و علوم زیستی انجام شده در سوئد را به خود اختصاص داده است.

بیمارستان دانشگاه کارولینسکا با این دانشگاه به عنوان یک بیمارستان تحقیقاتی و آموزشی مرتبط است. آن ها با هم یک مرکز علمی سلامت آکادمیک را تشکیل می دهند. در حالی که بیش تر برنامه های پزشکی در این موسسه به زبان سوئدی تدریس می شوند، بخش عمده ای از پروژه های دکترا به زبان انگلیسی انجام می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در سوئد تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در سوئد کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد “زیست شناسی – ایمنی شناسی و میکروب شناسی” در دانشگاه اوپسالای سوئد چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق ایمنی شناسان در سوئد چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در سوئد

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای ایمنی شناسی در سوئد را بر اساس گزارش وب سایت usnews معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)
موسسه کارولینسکا71.1
دانشگاه لوند34.5
دانشگاه اوپسالا23.8
دانشگاه گوتنبرگ20.7
دانشگاه اومئو15.9

در جدول زیر نیز 12 دانشگاه برتر برای ایمنی شناسی در سوئد را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در سوئدرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
موسسه کارولینسکااستکهلم1114
دانشگاه لوندلوند21352
دانشگاه گوتنبرگگوتنبرگ33199
دانشگاه اوپسالااوپسالا439121
دانشگاه اومئواومئو586228
دانشگاه لینشوپینگلینشوپینگ6109285
دانشگاه استکهلماستکهلم7141391
دانشگاه علوم کشاورزی سوئداوپسالا8156432
دانشگاه مالمومالمو9187530
دانشگاه اوربرواوربرو10225642
موسسه سلطنتی فناوری KTHاستکهلم11287913
دانشگاه فناوری چارمرزگوتنبرگ123651269

بهترین دانشگاه ها برای رشته ایمنی شناسی در سوئد

 ایمنی شناسی و میکروب شناسی در دانشگاه اوپسالا سوئد

برنامه کارشناسی ارشد “زیست شناسی – ایمنی شناسی و میکروب شناسی” دانشگاه اوپسالای سوئد بر چگونگی کشف و حذف باکتری های بیماری زا، ویروس ها و انگل های سیستم ایمنی توسط سیستم ایمنی تمرکز دارد. این برنامه تخصص برای کسانی است که می خواهند ایمنی شناس یا میکروب شناس شوند و با سوالات مرتبط با زیست شناسی عفونت کار کنند. آن ها مکانیسم ها را در هر دو سطح سلولی و مولکولی بررسی خواهند کرد. به عنوان مثال، وقتی سیستم ایمنی بیش از حد واکنش نشان می دهد و آلرژی یا خودایمنی ایجاد می شود، چه اتفاقی می افتد؟

هسته اصلی این تخصص، سیستم ایمنی و نحوه همکاری اجزای مختلف این سیستم دفاعی پیچیده برای شناسایی و حذف ارگانیسم‌ های عفونی است. یک سوال کلیدی در این زمینه این است که سیستم ایمنی انسان و سایر گونه های جانوری چگونه با عفونت های باکتریایی، ویروسی و انگلی مقابله می کند و چگونه این میکروارگانیسم ها سعی در گریختن و فرار از سیستم های دفاعی دارند. عواملی که بر انتقال بیماری توسط ناقلان حیوانی و باکتریایی تأثیر می‌گذارند نیز مورد بحث قرار می‌گیرند.

این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
آگوست 2023قبل از ژانویه 2023

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول در سوئدتحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. دروس برنامه عبارتند از:

  • سیستماتیکس بنیادی و مولکولی
  • اکولوژی
  • فرآیندهای تکاملی
  • لیمنولوژی
  • سم شناسی
  • روندهای زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 14445EUR (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در اوپسالا که دانشگاه اوپسالا در آن واقع است نیز 727-1152EUR (یورو) در ماه می باشد.

حقوق متخصصان رشته ایمنی شناسی در سوئد

فارغ التحصیلان ایمنی شناسی که علاقه مند به کار در سوئد هستند باید بدانند که در حال حاضر فردی که به عنوان ایمنی شناس در  سوئد کار می کند معمولاً حدود 86300SEK (کرون سوئد) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ایمنی شناسان در این کشور اروپایی بین 45700SEK (کم ترین) تا 131000SEK (بیش ترین) (کرون سوئد) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه ایمنی شناسان در سوئد را نشان می دهد:

حقوق سالانه ایمنی شناسی در سوئد

مطابق نمودار فوق، حقوق ایمنی شناسان در سوئد از 549000SEK (کرون سوئد) در سال (حداقل حقوق) تا 1570000SEK (کرون سوئد) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق ایمنی شناسان در سوئد بر اثر عواملی متغیر است و همه ایمنی شناسان حقوق یکسانی دریافت نمی کنند. نمودار زیر تاثیر عامل سطح تجربه بر میزان حقوق ایمنی شناسان در سوئد را نمایش می دهد:

تاثیر تجربه در درامد درسوئد

نمودار فوق نشان می دهد که سطح تجربه تاثیر زیادی بر روی حقوق ایمنی شناسان دارد. به عنوان مثال، یک ایمنی شناس با کم تر از 2 سال تجربه تقریبا 631000SEK (کرون سوئد) در سال حقوق می گیرد در صورتی که ایمنی شناسی با 2 تا 5 سال تجربه در حدود 774000SEK (کرون سوئد) در سال درآمد دارد، یعنی 23% بیش تر از ایمنی شناسی با کم تر از 2 سال تجربه. همچنین، یک ایمنی شناس با 5 تا 10 سال تجربه حقوقی معادل 1100000SEK (کرون سوئد) در سال دریافت می کند، یعنی 42% بیش تر از ایمنی شناسی با 2 تا 5 سال تجربه. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ایمنی شناسی در سوئد هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در سوئد از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *