مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

رشته ایمنی شناسی در آذربایجان یکی از رشته های پزشکی و درباره سیستم ایمنی بدن است. در دانشگاه های پزشکی این کشور دوره های مختلف ارائه می شود. به طور اساسی، سیستم ایمنی دارای دو خط دفاعی است ایمنی ذاتی و ایمنی تطبیقی. ایمنی ذاتی اولین مکانیسم ایمونولوژیک و غیر اختصاصی (مستقل از آنتی ژن) برای مبارزه با یک پاتوژن مزاحم است. این یک پاسخ ایمنی سریع است که در عرض چند دقیقه یا چند ساعت پس از پرخاشگری رخ می دهد و حافظه ایمونولوژیک ندارد.

از سوی دیگر، ایمنی تطبیقی ​​وابسته به آنتی ژن و آنتی ژن خاص است. دارای ظرفیت حافظه است که میزبان را قادر می سازد تا پس از مواجهه بعدی با آنتی ژن، پاسخ ایمنی سریعتر و کارآمدتری را ایجاد کند. برای بررسی تحصیل و دوره های برتر رشته ایمنی شناسی در کشورهای مختلف می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

شرایط تحصیلی دقیق برای ایمونولوژیست در هر کشور متفاوت است. متخصصین ایمونولوژیست در آذربایجان قبل از شروع فعالیت خود تحت برنامه های آموزشی زیر قرار می گیرند:

  • 6 سال تحصیل پزشکی عمومی
  • 3 سال دستیاری داخلی
  • دوره های تخصصی حداقل 1 سال

اکثر متخصصین ایمنی شناسی یا ایمونولوژیست به طور متوسط ​​9 سال طول می کشند تا تحصیلات تکمیلی و آموزش تخصصی خود را تکمیل کنند. این آموزش با برنامه فلوشیپ به پایان می رسد که طی آن تجربه درمان انواع خاصی از شرایط آلرژیک و ایمنی را به دست خواهند آورد. فراموش نکنید که دوره های پزشکی ارائه شده در آذربایجان به زبان های آذری، روسی و هچنین برخی از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده جهت تحصیل رشته ایمنی شناسی در آذربایجان معرفی شده اند:

دانشگاه های ایمنی شناسی در آذربایجان

کار در رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

ایمنی شناس جهت کار در رشته ایمنی شناسی در آذربایجان طیف وسیعی از آزمایش ها و روش ها را برای شناسایی و درمان شرایط ایمنی انجام می دهند. ایمونولوژیست بالینی مستقیماً با بیماران کار می کند. در طول ویزیت اولیه، متخصص ایمنی شناسی سابقه پزشکی فرد را بررسی می کند. آنها ممکن است سوالاتی در مورد یک فرد بپرسند:

  • علائم فعلی
  • داروهای فعلی
  • درمان های قبلی و اثرات آنها
  • سابقه پزشکی خانوادگی
  • قرار گرفتن در معرض سموم محیطی

پس از جمع ‌آوری اطلاعات زمینه کافی، متخصص ایمنی شناسی ممکن است یک یا چند آزمایش را برای کمک به تشخیص بیماری زمینه ‌ای ایمنی توصیه کند. آنها ممکن است استفاده کنند:

  • تست پچ، که می تواند به شناسایی مواد خاصی که باعث واکنش های آلرژیک پوستی می شود کمک کند.
  • تست های پوستی برای شناسایی حساسیت های فوری خاص به محرک های محیطی و غذایی.
  • آزمایش آنتی بادی برای اندازه گیری سطح آنتی بادی های موجود در خون. ایمونولوژیست ها از این تست ها برای تشخیص شرایط نقص ایمنی و آلرژی استفاده می کنند.
  • آزمایش‌های سلول T، که تعداد سلول‌های ایمنی تخصصی به نام سلول‌های T را در خون اندازه‌گیری می‌کنند. متخصص ایمونولوژیست نیز از این آزمایش برای ارزیابی فعالیت سلول های T فرد استفاده می کند.

اخذ ویزای کار در کشور آذربایجان را در اینجا بررسی کنید.

درمان بیماری های رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

هنگامی که متخصص ایمنی شناسی بیماری زمینه ‌ای را تشخیص داد، می ‌تواند بهترین اقدام را برنامه‌ ریزی کند. درمان بیماری های ایمنی شناسی در آذربایجان و ایمنی متفاوت است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آنتی هیستامین ها، کورتیکواستروئیدهای موضعی و ضد احتقان های بدون نسخه برای آلرژی های محیطی جزئی
  • کرم ها و پمادهای کورتیکواستروئیدی برای واکنش های آلرژیک پوستی
  • تزریق اپی نفرین برای واکنش های آلرژیک شدید سیستمیک
  • جایگزینی ایمونوگلوبولین یا پیوند سلول های بنیادی برای بیماری های نقص ایمنی اولیه
  • متخصص آلرژی همچنین می‌تواند به افراد در مورد وضعیت خود آموزش دهد و نکات ارزشمندی درباره سبک زندگی و رژیم غذایی ارائه دهد تا به آنها در مدیریت علائم کمک کند.

افرادی که در حال حاضر برای شرایط آلرژیک یا ایمونولوژیک تحت درمان قرار می‌گیرند، می‌توانند انتظار داشته باشند که برای قرار ملاقات‌های منظم به متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست خود مراجعه کنند. در یک ویزیت متخصص ایمونولوژیست ممکن است آزمایش‌های اضافی را برای ارزیابی وضعیت فرد انجام دهد. آنها همچنین از آنها در مورد علائم جدید یا بدتر یا عوارض جانبی مرتبط با دارو می پرسند. کار علوم آزمایشگاهی در آذربایجان نیز جهت درمان بیماری های ایمنی شناسی در آذربایجان انجام می شود.

درمان بیماری های رشته ایمنی شناسی در آذربایجان

آزمایشگاه مرکزی تحقیقاتی آذربایجان

تأسیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات آذربایجان با تأسیس آزمایشگاه مشکلات مطالعه هموفیلی در آذربایجان در سال 1971 مرتبط است. متخصصان آزمایشگاه به سرپرستی پروفسور H.M.Abdullayev مشکلات واقعی علت و پاتوژنز هموفیلی را بررسی کردند و روش های پیشگیری و درمان جدیدی را توسعه دادند. با همت استاد محمد جواد زاده در سال 1356 برای بررسی وضعیت متابولیسم در بیماری های کلیوی آزمایشگاه مشکلات جدید در بخش نفرولوژی جراحی و اورولوژی تاسیس شد. در سال 1983 آزمایشگاه تحقیقات علمی مرکزی ASATID به نام A.Aliyev (CSRL) ایجاد شد. CSRL از 3 بخش تشکیل شده است:

  • ایمونولوژی
  • بیوشیمی
  • سیتوژنتیک

در سال 1993 گروه ژنتیک پزشکی و ایمونولوژی بر اساس CSRL تأسیس شد. اولین مدیر آزمایشگاه مرکزی تحقیقات علمی M.J.Fattayev بود. با در نظر گرفتن نیاز به ارتقای دستیاران آزمایشگاهی، دوره های ارتقای موضوعی دستیاران آزمایشگاه در زمینه “بیوشیمی بالینی” در داخل آزمایشگاه برگزار شد. تحقیقات علمی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات علمی عمدتاً معطوف به مسائل بیوشیمی و ایمونولوژی است. طی سال های 1987-1992 در بخش فارماکولوژی دانشگاه پزشکی دولتی به نام نریمانوف تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی به عنوان دستیار ارشد آزمایشگاه در آزمایشگاه همان دانشگاه مشغول به کار شد. وی در سال 1998 از پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع کرده بود و در سال 1999 به سمت پژوهشگر ارشد CSRL انتخاب شد و از سال 2009 مدیر آزمایشگاه مرکزی تحقیقات علمی به نام A.Aliyev است. برای کسب اقامت پس از تحصیل در آذربایجان موارد ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *