مهاجرت تحصیلی چین

رشته اقتصاد در چین

رشته اقتصاد در چین

 تحصیل در رشته اقتصاد در چین موجب پیشرفت دانشجویان و تعامل آن ها با اقتصاد قوی کشور چین می شود. اقتصادی قوی در چین پابرجاست. در سال های اخیر چین از طرق مختلف همچنان اقتصاد خود را گسترش می دهد. در این کشور اقتصاد و اقتصاددانان جایگاه خوبی دارند و می توانند از طریق دانش خود که در دانشگاه ها می آموزند خود را به روز تر و ماهر تر کنند. واضح است که فرصت های شغلی بسیار خوبی در این کشور برای این رشته وجود دارد. چین دانشگاه و کالج های بسیاری دارد که لیسانس، فوق لیسانس و مدرک دکتری ارائه می دهند. در حال حاضر چین میزبان بیش از 300000 دانشجوی بین المللی است. اکثر دانشجویان خارجی از کشورهای آسیایی، روسیه، ایالات متحده و فرانسه هستند.

بسیاری از دانشجوها برای کسب تجربه های فرهنگی و زبانی در چین تحصیل اقتصاد در این کشور را انتخاب می کنند. در این کشور دانشجویان در مقطع کارشناسی و ارشد تحصیل می کنند. در واقع در دانشگاه های چین دانشجویان بیشتر در این مقاطع دیده می شوند. علاوه بر این، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار کمتر از اروپا، ایالات متحده یا حتی اکثر کشورهای آسیایی است. چین دارای برنامه های کارشناسی ارشد بسیار خوبی در رشته هایی مانند مهندسی، علوم اقتصاد و مدیریت بازرگانی و همچنین برنامه های منحصر به فرد در زمینه هایی مانند زبان چینی و هنرهای رزمی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور چین و اخذ ویزای تحصیلی شما را یاری می کند.

تحصیل در چین

واحد پول چینی Renminbi نامیده می شود که به اختصار RMB گفته می شود. واحدهای RMB در یوان هستند که بعضی اوقات به آنها جیائو و فن نیز گفته می شود. استفاده از ارز در چین ممنوع است، اما بانک ها و بسیاری از هتل ها خدمات صرافی ارائه می دهند. زبان رسمی در چین ماندارین استاندارد است که بر اساس گویش ماندارین است که در پکن صحبت می شود. با این حال ، تنها 70% از مردم ماندارین را به عنوان اولین زبان خود صحبت می کنند و بسیاری از گویش های منطقه ای متمایز در سراسر کشور وجود دارد. برای تحصیل در این کشور می توانید به زبان چینی تحصیل کنید و همچنین می توانید به زبان انگلیسی در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی رشته هایی را ارائه می دهند تحصیل کنید.

اقتصاد چین در سال های اخیر نرخ صعودی داشته است و این روند را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

نرخ رشد اقتصاد در چین

جمهوری خلق چین در مناطق شرقی و مرکزی آسیا واقع شده است، و دارای مرزهای اقیانوس آرام و 14 کشور دیگر از جمله هند، ویتنام و کره شمالی است. چین با بیش از 1.3 میلیارد شهروند پرجمعیت ترین کشور جهان است. این چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت زمین است و جغرافیای متنوع آن شامل جنگل ها، سواحل، کوه ها، بیابان ها و 7600 جزیره است. چین مدرن 5000 سال تاریخ را با تکنولوژی پیشرفته و شهرهای شلوغ ترکیب می کند. علاوه بر صنایع بزرگ مانند الکترونیک، چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان کشاورزی در جهان است. از آنجا که چین کشور بسیار بزرگی است، آب و هوا در مناطق مختلف از سواحل آفتابی گرفته تا کوه های خنک به طور قابل توجهی متفاوت است.

تحصیل رشته اقتصاد در چین

از آنجایی که در کشور چین اقتصاد جایگاه ویژه ای دارد و بسیار به اقتصاددانان خوب نیاز دارد لذا در دانشگاه ها نیز به بهترین شکل ممکن رشته اقتصاد را تدریس می کنند. تحصیل به زبان انگلیسی در چین در رشته اقتصاد در خصوص تاثیر اقتصاد بر تولید و فروش و مدیریت آن ها می آموزند. این علم درباره نحوه مصرف و نحوه تولید و رسیدن به سود می باشد. علم اقتصاد همچنین اقتصاد خرد و کلان را ارتباط و در هم تنیدگی این دو مورد را بررسی می کند. اقتصاد علمی است که می تواند کالا را در مسیر ارائه خدمات قرار دهد تا سود و تعالی اقتصاد به بهترین شکل خود را در جامعه تزریق کند. اقتصاد سالم و رقابت سالمی که منجر به پیشرفت و بین المللی شدن کشور شود در دروس رشته اقتصاد در کشور چین قرار دارد.

در چین بسیاری از دروس و مهارت های کاربردی در خصوص اقتصاد اعم از تجزیه تحلیل و مبانی اقتصاد به دانشجویان ارائه می شود. در لیست زیر برخی از توانایی هایی که دانشجوی اقتصاد در چین آن ها را کسب می کند را مشاهده می کنید:

  • توسعه مهارت های فنی حرفه ای خاص
  • توانایی ایجاد کار مستقل
  • توانایی استفاده از دانش و مقابله با مشکلات پیچیده
  • پردازش اطلاعات محدود و تخصصی
  • توسعه راه حل های نوآورانه در شرایط گسترده چند رشته ای
  • توسعه مهارت های کمی و ریاضی
  • استفاده از مهارت ها با استفاده از نرم افزار

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در چین

تحصیل در مقاطع مختلف چین در رشته اقتصاد می توان بهترین روش های بین المللی را دنبال کرد که شامل تخصص های دارایی، مالیه، سرمایه گذاری و اقتصاد شرکت می باشد. دانشجویان همچنین می توانند کارشناسی ارشد و کارآموزی را انجام دهند و در شرکت های مرتبط و هماهنگ با دانشگاه کارورزی خود را شروع کنند. فرصت های شغلی عالی را در بسیاری از زمینه ها، نه تنها در اقتصاد به معنای محدود، بلکه در امور مالی و مدیریت و در بخش های مختلف فعالیت اقتصادی، از جمله بانکداری، دولت و موسسات بین المللی، مشاوره ای در اقتصاد و اقتصاد مالی برای دانشجویان فارغ التحصیل در این کشور وجود دارد. مبالغ شهریه برای دوره های کارشناسی و ارشد در چین بسته به مدرسه و یا دانشگاه و کالج انتخابی شما و همچنین محل زندگی بسیار متفاوت است.

هزینه هایی که برای یک دانشجوی بین المللی در چین وجود دارد از مهم ترین سوالات اوست که در زیر به آن اشاره کرده ایم:

هزینه تحصیل در چین

در کشور چین سال تحصیلی بر اساس 2 ترم پاییز و بهار است. ترم پاییز از سپتامبر شروع می شود و در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه پایان می یابد و ترم بهار از فوریه تا ژوئن ادامه دارد. فرصت های شغلی زیادی برای افراد با مدرک پیشرفته برای تدریس در چین وجود دارد. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد غیر چینی نیز مورد توجه شرکت های سراسر جهان که با چین تجارت می کنند، خواهند بود. دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند باید ویزای تحصیلی چین را اخذ کنند بدین منظور نیز باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر در چین را داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به شما مشاوره می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *