مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته اقتصاد در مجارستان

رشته اقتصاد در مجارستان

تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان به افراد این امکان را می دهد که به آسانی به این کشور مهاجرت و آموزشی سطح بالا از دانشگاه ها دریافت کنند. مهاجرت تحصیلی به مجارستان تنها یکی از راه های مهاجرتی این کشور بوده اما به عنوان بهترین و راحت ترین روش در نظر گرفته می شود. دانشجویان با تحصیل در رشته اقتصاد در این کشور مهارت هایی می آموزند تا در نهایت با توجه با دانسته های خود، وضعیت اقتصادی یک شرکت را تحلیل نموده و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه دهند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به بررسی زوایای گوناگون تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان پرداخته ایم.

آشنایی با کشور مجارستان

مجارستان کشوری است که در اروپای مرکزی و در همسایگی کشورهایی از جمله اسلوواکی، اوکراین، رومانی، صربستان و اتریش قرار گرقته است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور بوداپست بوده و از سایر شهرهای مهم آن نیز می توان به دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور اشارع نمود. اقتصاد مجارستان از جایگاه متوسطی برخودار می باشد. اما استانداردهای زندگی در آن بالاست. سطح رضایت شهروندان آن از زندگی مطلوب است.

بخش عمده محصولات صادراتی مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی، غلات و ماشین های صنعتی به خود اختصاص داده است. همچنین مجارستان از راه گردشگری، سود قابل توجهی را در سال کسب می نماید. در سال 2008، به دلیل وجود بدهی های فراوان، اقتصاد این کشور با دشواری هایی مواجه شد و هم چنین ارزش پول مجارستان هم زمان با شروع بحران اقتصادی جهانی پایین آمد اما به تدریج به وضعیت متعادلی بازگشت.

پارامترشرح
واحد پولHUF (فورینت مجارستان)
جمعیت9.7 میلیون نفر
نوع حکومتجمهوری پارلمانی
مساحت93030 کیلومتر مربع

دانشگاه های اقتصاد در مجارستان

به دلایل گوناگونی از جمله پایین بودن هزینه تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و هم چنین کیفیت بسیار بالای آمورزش، تحصیل در مجارستان را می توان گزینه ای ایده آل در نظر گرفت. تحصیل در این کشور علاوه بر زبان مجاری، به انگلیسی و آلمانی نیز امکان پذیر می باشد. این خود یکی دیگر از نقاط مثبت مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

این رشته در مقاطع گوناگون و دانشگاه های متعدد به دانشجویان ارائه می گردد. از معتبرترین مراکز برای تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان، می توان به مدرسه بین المللی تجارت (Budapest Business School) اشاره کرد. هدف اصلی این مرکز آموزشی، آموزش اقتصاد دانان با توانایی مدیریت روابط اقتصادی بین المللی در حداقل 2 زبان و پرورش افرادی با توانایی استفاده از مهارت های اقتصادی کاربردی و علم خود می باشد.

در جدول زیر شاهد رتبه جهانی این دانشگاه می باشید:

دانشگاهرتبه جهانی
McDaniel College Budapest14069
Corvinus University of Budapest801 الی 1000
Budapest Metropolitan University5191
Budapest Business School1325

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در مجارستان

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در مجارستان

کشور مجارستان، علاوه بر تمرکز بر افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه ها و مراکز آموزشی خود، اقدام به ارائه رشته های متنوع در گرایشات گوناگون کرده است که از این طریق امکان حضور دانشجویان بین المللی بیشتری در کشور خود را فراهم کرده است. از گرایشات پرتقاضا می توان به مواری از جمله اقتصاد، اقتصاد تجارت بین الملل، اقتصاد کاربردی، مدیریت تجارت و اقتصاد و تحلیل اقتصادی اشاره نمود. گرایشات مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در این کشور شامل مواردی از جمله اقتصاد و تجارت بین الملل، اقتصاد منطقه ای و محیطی، تحلیل اقتصاد و اقتصاد مقایسه ای و اقتصاد سلامت می باشد.عموما دوره هایی 2 ساله را در بر می گیرند. این رشته در مقطع دکتری نیز در گرایش اقتصاد در دوره ای 4 ساله ارائه می گردد.

دروس اصلی رشته اقتصاد در این کشور عبارتند از:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • اصول حسابداری
  • تاریخ اقتصاد
  • اندیشه های اقتصادی
  • روابط اقتصادی بین الملل
  • تحلیل آماری
  • نمودارهای آماری
  • زبان های بین الملل

فرصت های شغلی رشته اقتصاد در مجارستان

دانشجویان رشته اقتصاد در مجارستان می توانند با انجام کار پاره وقت و هم زمان با تحصیل خود، اقدام به کسب درآمد و سابقه کاری نمایند. هم چنین پس از فارغ التحصیلی، افراد می توانند به اشتغال بپردازند. همچنین موفق به تمدید اقامت خود خواهند شد. بدین ترتیب ویزای کاری این کشور را به دست خواهند آورد. از فرصت های کاری رایج برای متخصصین این حوزه، می توان به تحلیل گر داده اشاره نمود. همچنین افراد می توانند وارد حوزه تدریس شوند. با بهره مندی از یک رزومه تحصیلی مناسب، از جایگاه مناسبی در دانشگاه های این کشور برخوردار گردند. از سایر موقعیت های کاری برای متخصصین حوزه اقتصاد در مجارستان، می توان به مواردی از جمله اقتصاددان، تحلیلگر تجارت، مشاور اقتصادی و محقق در حوزه اقتصاد اشاره کرد. میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاددان در مجارستان 4000000HUF (فورینت مجارستان) اعلام شده است.

نرخ بیکاری در مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

همان طور که ذکر شد، مهاجرت تحصیلی به مجارستان در حال حاضر بهترین راه مهاجرت به این کشور محسوب می شود. به این منظور افراد باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور، جهت اخذ ویزای تحصیلی مبادرت ورزند. مدارک مورد نیاز برای این پروسه شامل مواردی از جمله:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • عکس پاسپورتی، گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان

قابل ذکر است که در صورت عدم در اختیار داشتن مدرک زبان، امکان اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای شرکت در دوره های زبان در مجارستان فراهم می باشد. زبان تحصیل در این کشور مجاری بوده است. اما دوره هایی نیز به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شوند. در صورت نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *