مهاجرت تحصیلی قطر

رشته اقتصاد در قطر

رشته اقتصاد در قطر

یکی از رشته هایی که در کشور قطر دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در آن هستید رشته اقتصاد در قطر می باشد. برای تحصیل در قطر باید به زبان عربی علاقمند باشید و یا کمی از آن بدانید. درست است که می توانید در دانشگاه های معتبر به زبان انگلیسی تحصیل کنید اما دقت داشته باشید که برای امور روزمره و کار در حین تحصیل به این زبان نیاز دارید. زبان عربی زبان سختی است و یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا است که می توانید در کشورهای دیگر نیز از آن استفاده کنید. رشته اقتصاد در این کشور که کشوری با شاخص های رفاه بالا است جایگاه ویژه ای دارد و از طریق دولت بسیار حمایت می شود.

فرصت های شغلی خوبی نیز در رشته اقتصاد در قطر وجود دارد. یکی از علل تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور شرایط خوب زندگی و شرایط عالی تحصیلی است. تحصیل رشته اقتصاد در این کشور در چند دانشگاه معتبر که در جهان نیز رتبه های خوبی دارند صورت می گیرد. شما می توانید در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته اقتصاد تحصیل کنید. یکی دیگر از مزایا تحصیل رشته اقتصاد در قطر امکان کار حین تحصیل است. البته به صورت پاره وقت و محدود. پس از اتمام فارغ التحصیلی خود می توانید تحت شرایطی در این کشور مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به قطر شما را یاری خواهد کرد.

تحصیل رشته اقتصاد در قطر

مدرک لیسانس یکی از پرکاربردترین مدارک در رشته اقتصاد در قطر می باشد. این یک تحصیلات عالی و معتبر است که بسیاری از مهارت ها و آموزش ها را در خصوص اقتصاد به شما ارائه می دهد. مدت تحصیل در رشته اقتصاد 3-4 سال می باشد. مدت تحصیلات ارشد نیز 2 سال تخمین زده شده است. پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع لیسانس در قطر می توانید برای تحصیل در مقطع ارشد نیز درخواست دهید. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند شما را برای مطالعه یا بازدید از این کشور آسیای غربی تحریک کند. از آب و هوای گرم گرفته تا فعالیت های ورزشی، مردم می توانند از اوقات خوب در آسیا و در کشور لذت ببرند. حتی در برخی موارد دین اسلام و زبان عرب نیز از دلایل تحصیل در این کشور است.

تحصیل در قطر به زبان انگلیسی و عربی در دسترس است. در نمودار زیر شما شاهد تحصیل به زبان های مذکور در قطر می باشید:

گرایش جدید رشته اقتصاد در قطر

در رشته اقتصاد بین الملل (IECO) دانشجویان آموزش دقیق در زمینه تحلیل اقتصادی و روش های کمی می بینند. از طریق دوره های تخصصی و واحدهای تخصصی که دانشجویان آن را می گذرانند آموزش های عمیقی را دریافت می کنند. دوره هایی مانند تجارت بین الملل و توسعه اقتصادی جهانی دانشجویان می توانند بازارهای جهانی را پیش بینی و برای رکود آن تمهیداتی بیاندیشند. این توانایی برای شرکت ها و کشورها برای درک نیروهای اقتصادی فعال در جهان و تصمیم گیری های صحیح در برابر آنها ضروری است. از همه دانشجویان انتظار می رود که بر ابزارهای نظری و تجربی لازم برای انجام چنین تحلیلی تسلط داشته باشند. کشور قطر و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل منابع نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود در زمینه اقتصاد بیشتر مورد توجه هستند.

در قطر گرایش های مختلفی وجود دارد. در جدول زیر شاهد برخی گرایش ها و مقاطع تحصیلی آن ها در قطر هستید:

رشتهمقطع
امور مالی و اقتصادی اسلامیکارشناسی ارشد دکترا
اقتصاد اسلامیارشد
اقتصاد و بانکداریارشد
اقتصاد بین المللارشد
اقتصاد و تجارتارشد
آمارکارشناسی ارشد دکترا
حسابداریکارشناسی ارشد دکترا
مطالعات بازرگانی اسلامیکارشناسی ارشد دکترا
امنیت غذایی و اقتصاد انرژیارشد
حسابداری در اقتصادهای انتقالیارشد

رشته اقتصاد در قطر در مقطع لیسانس

با ادامه و سرعت سرمایه گذاری در این کشور و شکل گیری شرکت های جدید، تقاضا برای اقتصاددانان ماهر در بخشهای دولتی و خصوصی افزایش خواهد یافت. گرایش اقتصاد بین الملل مهارت های تحلیلی و کمی قوی دانش آموزان را در بازار کار و متقاضیان تحصیل در مدارس تحصیلات تکمیلی و حرفه ای متمایز می کند. این رشته در مقطع لیسانس و به زبان انگلیسی و به مدت 4 سال برگزار می شود. تعلیم و تربیت منحصر به فرد و رویکرد دانشجویی در این رشته به دانشجویان کمک می کند تا ارتباط در موضوع را ببینند و درک آنها را از جهان پیرامون بیشتر می کند. نه تنها اساتید اقتصاد زمینه های اساسی را بررسی می کنند و در مورد موضوعاتی که اکثر مباحث با آن دست و پنجه نرم می کنند، استرس ایجاد می کنند، بلکه به دانشجویان نکات و ترفندهای آزمون را نیز می دهند.

 برای مثال استادان دانشجویان را ترغیب می کنند با تحقیق و کار و نگارش مقاله و ارائه کنفرانس در خصوص موارد مهمی تحصیل کنند برخی از این موارد عبارت است از:

  • مسئله اقتصادی
  • بازارهای رقابتی
  • اقتصاد تجارت
  • شکست بازار
  • مداخله دولت
  • اندازه گیری عملکرد اقتصادی
  • تقاضای کل و عرضه کل
  • اهداف سیاست اقتصادی دولت
  • ابزار سیاست گذاری اقتصاد کلان

رشته اقتصاد در قطر در مقطع لیسانس

دانشگاه های قطر

کالج تجارت و اقتصاد در سال 1985 تاسیس شده است تا بتواند در یک کار یادگیری، محرک فکری و حمایتی مشارکتی، با کیفیت بالا و آموزش های کاربردی تجاری را ارائه دهد. با هدایت برنامه اصلاحات دانشگاه و متعهد بودن به برنامه های درسی نوآورانه و بهبود مستمر، این کالج به دنبال ارائه برنامه های تجاری در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلان است که تئوری را به عمل متصل می کند، تفکر انتقادی را ارتقا می بخشد و دانش آموزان را به یادگیری فعال و مشارکت می رساند. کالج تجارت و اقتصاد (CBE) برای تحصیل در قطر یک موسسه برتر آموزشی است که برنامه های کارشناسی، ارشد و آموزش اجرایی را ارائه می دهد. دانشکده تجارت و اقتصاد برنامه استراتژیک تحقیقاتی خود را در سال 2013 توسعه داد و در حال حاضر یکی از بهترین و به روز ترین رشته ها در خاورمیانه محسوب می شود.

معرفی دانشگاه های قطر برای تحصیل در این کشور یک گام مهم است. دانشگاه قطر نهاد ملی و اصلی آموزش عالی این کشور است که می توانید در آن رشته اقتصاد را بخوانید. CBE در سال 1985 تاسیس شد، به دلیل دقت دانشگاهی شناخته شده است. خلاقیت و نوآوری؛ فرصت های یادگیری عملی و خدماتی؛ زمینه ای محکم در اخلاق؛ و یک آموزش کاربردی است که دانش آموزان را برای تبدیل شدن به رهبران برجسته و شهروندان جهانی در دنیای کسب و کار همیشه در حال تغییر، پیچیده و سریع آماده می کند. این دانشگاه در رشته های حسابداری، مالی، اقتصادی، سیستم های اطلاعات مدیریت، مدیریت و بازاریابی مدرک کارشناسی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای تحصیلی قطر به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *