مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته اقتصاد در تاجیکستان

رشته اقتصاد در تاجیکستان

رشته اقتصاد در تاجیکستان در دانشگاه های خوب و معتبری که همگی دارای استادانی متخصص و با تجربه دارند ارائه می شود. کشور تاجیکستان کشوری است آسیایی و در خاورمیانه واقع شده است. در این کشور رشته اقتصاد جایگاه مهمی دارد و دانشجویان بسیاری علاقمند به تحصیل در این رشته هستند. اقتصاد علمی است که مسائل عرضه و تقاضا برای کالاها و خدمات، تأثیرات شرایط اقتصادی ، بازارها را پوشش می دهد. یک مدرک لیسانس در رشته اقتصاد در خصوص اقتصاد خرد و اقتصاد کلان نحوه حسابرسی، همراه با مالیه عمومی، تئوری تجارت بین الملل و مدیریت مالی را ارائه می دهد. در تاجیکستان وظایف یک اقتصاددان تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های اقتصادی، تهیه مدل ها و گزارش های ریاضی، ارائه مشاوره اقتصادی و همچنین برآورد تأثیرات اقتصادی، همچنین پیش بینی شرایط اقتصادی است.

اگر به این موارد علاقمند می باشید می توانید به تحصیل این رشته در تاجیکستان فکر کنید. شما می توانید در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا تحصیل کنید. مدرک لیسانس در اقتصاد امکان دستیابی به موقعیت های مختلف در زمینه اقتصاد از جمله تحلیلگر مالی، اقتصاددان، تحلیلگر داده، آمار شناس، همچنین تحلیل گر ریسک مالی و حسابدار را فراهم می کند. تحصیلات تکمیلی اقتصاد در سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین در شرکت ها و مشاغل، مقامات دولتی و موسسات آموزشی مورد تقاضا است. در واقع شما در هر مقطعی که تحصیل کنید می توانید شغلی مناسب در این کشور داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور تاجیکستان شما را یاری می کند.

مزایای تحصیل در تاجیکستان

بیشتر دانش آموزانی که راهی این کشور می شوند یک ماجراجویی فراموش نشدنی را کشف می کنند. برای کسانی که جایگاهی برای حیات وحش و مناظر شگفت انگیز دارند، این کشور بهترین مقصد علمی برای شماست. دانشگاه ها در این کشور فرصتی برای یادگیری زبان های باستانی و کاوش در تاریخ منطقه فراهم می کنند. موقعیت این کشور بین چین و ازبکستان می باشد و فرصت سفر به مناطق زیبا و زیبا از آسیای میانه را برای دانشجویان فراهم می کند، جایی که می توانید دره های فوق العاده زیبا را ببینید. بیشتر موسسات دانشگاهی در اینجا به دانشجویان این فرصت را می دهند تا در حین کار درآمد کسب کنند. این ویژگی مهم و بارز آموزش عالی تاجیکستان است. هنگامی که در اینجا تحصیل می کنید، این فرصت را خواهید داشت که برای پیشرفت مهارت های خود به کار صنعتی بپردازید و همچنین درآمد کسب کنید.

در جدول زیر شاهد رتبه های دانشگاه های کشور تاجیکستان در این کشور و آسیا و جهان هستید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در آسیارتبه در جهان
Tajik National University130378229
Tajik State Medical University234339004
N.R.U. Moscow Power Engineering Institute in Dushanbe334399018
Tajik Technical University435229169
Russian-Tajik Slavonic University539289962

تحصیل رشته اقتصاد در تاجیکستان

رشته اقتصاد اصول اساسی لازم برای رمزگشایی نمودارهایی را که با اقتصاد مرتبط هستند و همچنین ابزارهای توسعه یک استراتژی تجاری و اقتصادی موفق را به شما آموزش می دهد. اما، چگونه می توانید بفهمید که تحصیل در رشته اقتصاد برای شما مناسب است. اقتصاد مطالعه چگونگی مدیریت و استفاده منابع توسط افراد، گروه ها و کشورها است. دانشجویانی که تحصیل در رشته اقتصاد را انتخاب می کنند، نه تنها مهارت های لازم برای درک بازارهای پیچیده را کسب می کنند، بلکه مهارت های تحلیلی و حل مسئله و همچنین تبحر کسب و کار لازم برای موفقیت در دنیای حرفه ای را کسب می کنند. در واقع، اقتصاد می تواند برای متخصصان در همه صنایع، نه فقط در تجارت، مفید باشد.

اقتصاد اصول اولیه را به شما می آموزد و همچنین ابزارهای مشخصی برای تجزیه و تحلیل به شما می دهد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل متصل یک رویکرد آماری برای اندازه گیری تقاضای مصرف کننده برای ویژگی های خاص محصول است. این ابزار به شما امکان می دهد از ویژگی های پیچیده و غافلگیرکننده در مقابل مبادلات قیمت که مصرف کنندگان هر روز انجام می دهند، بهره مند شوید. تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان یکی از بهترین تصمیماتی است که می گیرید. این دانشگاه ها به عنوان شروعی عالی برای مسیر شغلی شما محسوب می شوند و همچنین بهترین مسیری را که برای پیشرفت در خط تحصیل لازم دارید به شما ارائه می دهند. دانشگاه ها، کالج ها، در کشور از استانداردهای تعیین شده آموزش رسمی با استانداردهای بالا و شناخته شده در محافل دانشگاهی برخوردار هستند.

در نمودار زیر می بینید که به چه طریق دانشجویان بین المللی در کشور تاجیکستان در دانشگاه های دولتی و خصوصی و یا کالج ها و موسسات تخصصی تحصیل می کنند:

 تحصیل دانشجویان بین المللی در تاجیکستان

دانشگاه های رشته اقتصاد در تاجیکستان

متخصصان آموزش و پرورش در تاجیکستان به دلیل افزایش تقاضا برای متخصصان این رشته، تمهیداتی اندیشیده اند و ظرفیت ها را افزایش داده اند. همچنین تکمیل مدرک اقتصاد را توصیه می کنند. شغل اقتصاددان به مهارت های تحلیلی و حل مساله قوی نیاز دارد و فضای کار پایدار و حقوق رقابتی را فراهم می کند. دانشکده اقتصاد و دارایی بزرگترین دانشکده است و در ساختار دانشگاه ها جایگاه بالایی کسب کرده است. در حال حاضر، بیش از 900 دانشجو در گروه تمام وقت دانشکده در 6 تخصص کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. همچنین در دانشکده 8 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 3 دانشجوی دکترای تخصص (PhD) کارهای تحقیقاتی انجام می دهند. دانشکده فعالیت های خود را در چهار زمینه دانشگاهی، آموزشی، پژوهشی و نوآوری انجام می دهد.

دانشکده از روش های تعاملی تدریس در کلاس استفاده می کند و در این راستا چندین سمینار آموزشی برای کارکنان دانشگاه و سایر موسسات آموزش عالی کشور برگزار کرده است. کارشناسی اقتصاد در موسسه پلی تکنیک خوجند از دانشگاه فنی تاجیکستان نیز تدریس می شود. دانشگاه دولتی خوجند یک دانشگاه معتبر با چهارچوب های تحصیلی عالی است. دانشگاه دولتی کولیاب ابوعبداللهی رودکی و دانشگاه دولتی تربیتی تاجیکستان و دانشگاه ملی تاجیکستان همگی در دوشنبه رشته اقتصاد را تدریس می کنند. اما براساس شرایط دانشجویان شهریه های متفاوتی را می پردازند. همچنین هزینه های تحصیل در تاجیکستان از بسیاری از کشورهای دیگر ارزان تر می باشد. در این کشور دانشجویان بین المللی بسیاری از اروپا و آسیا در حال تحصیل هستند و بسیاری از آنان نیز در خوابگاه هایی که دانشگاه ها تدارک دیده اند اقامت دارند.

دانشگاه های رشته اقتصاد در تاجیکستان

موسسه پلی تکنیک خوجند از دانشگاه فنی تاجیکستان

تحصیل در تاجیکستان به زبان انگلیسی در این موسسه در دسترس است. این موسسه از کلیه امکانات مادی لازم برای آماده سازی افراد خبره برخوردار است. بیش از 30 آزمایشگاه، 15 آزمایشگاه ویژه و، دستگاه نمایشی، 15 کلاس کامپیوتر در موسسه وجود دارد. این دانشگاه بیش از 900 رایانه مدرن و متصل به اینترنت دارد. سالن بدن سازی موسسه بهترین در این منطقه محسوب می شود. تعداد کتاب ها در 4 کتابخانه موسسه به 70 هزار نسخه می رسد. این موسسه عضو انجمن بین المللی مبادله دانش آموزان در رشته های فنی و کشاورزی است، همچنین عضو انجمن بین المللی دبیرستان ها و عضو کمیته اجرایی فدراسیون دبیرستان های خاص کشورهای اسلامی است. این موسسه قراردادهای طولانی مدت در مورد همکاری با دبیرستان های فدراسیون روسیه منعقد کرده است که این فرصت را به شما می دهد که از متخصصان و اساتید برای سخنرانی دعوت کند.

دروس رشته اقتصاد در تاجیکستان دروسی هستند که برای شما جالب است. در لیست زیر دروس رشته اقتصاد را مشاهده می کنید:

  • روش های کمی پیشرفته
  • تحلیل اقتصاد کلان
  • تجزیه و تحلیل اقتصاد خرد
  • اقتصادسنجی کاربردی
  • اقتصاد نوآوری
  • سمینار تئوری و عمل اقتصادی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر اقامت تاجیکستان از طریق تحصیل شما را یاری می کند. لذا می توانید با مشاوران متخصص این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *