مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته اقتصاد در بلغارستان

رشته اقتصاد در بلغارستان

رشته اقتصاد در بلغارستان در برترین دانشگاه های این کشور تدریس می شود به طوری که سالانه دانشجویان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. کلیه کودکان بین 7 تا 16 سال لازم است که در مدرسه ثبت نام کنند. تحصیل در این کشور، در مدارس با بودجه دولتی رایگان است. اگرچه دانشجویان هزینه تحصیلات عالی، دانشگاه ها و دانشکده ها را پرداخت می کنند. جالب اینجاست که این کشور حتی به خردسالان نیز فناوری اطلاعات، علوم و ریاضیات را آموزش می دهد. میزان باسوادی این کشور با 98.6% بسیار بالا است.

اگرچه این کشور دوره های بی شماری را طی کرده است که در آن اقتصاد و زیرساخت های کلی آن آسیب دیده است. جایی که آموزش جزء اصلی زندگی نبود. اما، امروزه 42 موسسه آموزش عالی در کشور برقرار است و بیش از 215000 دانشجو در سراسر کشور ثبت نام می کنند. حدود 5% بودجه ملی کشور به آموزش و پرورش اختصاص دارد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی رشته اقتصاد در بلغارستان پرداخته و دانشگاه های اقتصاد این کشور را به شما عزیزان معرفی کرده است.

معرفی رشته اقتصاد در بلغارستان

در سال های پس از بحران مالی جهانی، تدریس علمی اقتصاد با عدم پذیرش اساسی روبرو شده است. بحران 2008 منجر به شکایت هایی شده است که مطالعات اقتصادی سنتی نمی تواند پویایی و خطرات پیچیده اقتصاد امروز را به درستی تعریف کند. در آن شرایط، دانشگاه های این کشور، در حال اصلاح دوره های خود بودند. طیف متنوعی از نظریه ها به منظور ارائه دیدگاه طولانی مدت دانشجویان به شرایط اقتصادی و کمک به آن ها در درک زمینه اقتصاد معاصر جهانی، اضافه می شود. از طریق ماژول های اضافی در برنامه های موجود، درجه اقتصادی در این کشور با جهانی پس از بحران سازگار است.

اگرچه این کشور، کشوری کوچک و در حال توسعه است و به همین ترتیب دارای اقتصاد در حال توسعه است. اما برنامه های درسی برنامه شامل رشته های گسترده ای از موضوعات مرتبط با پیچیدگی مسائل اقتصادی در اروپا و جهان است. بنابراین، افرادی که رشته اقتصاد در بلغارستان را می خوانند برای چالش های دنیای مدرن آماده خواهند بود. اگر تصمیم به تحصیل رشته اقتصاد در این کشور را دارید، طیف گسترده ای از مهارت های خاص و قابل تعویض را بدست خواهید آورد. به طوری که، همه از کارفرمایان بسیار استقبال می کنند.

برخی از مشاغل آینده شما عبارتند از:

  • اقتصاددان
  • حسابدار خبره
  • حسابدار دارایی عمومی مستند
  • تحلیلگر ریسک مالی
  • حسابدار خبره مجاز
  • تحلیلگر سرمایه گذاری
  • مشاور مدیریت
  • آمارگیر
  • خدمات سریع خدمات کشوری
  • مجری قانون
  • افسر دولت محلی
  • نقشه بردار مقدار

تحصیل رشته اقتصاد در بلغارستان

تحصیل رشته اقتصاد در بلغارستان

تحصیل رشته اقتصاد در بلغارستان به زبان انگلیسی یا بلغاری در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. به علاوه، دانشگاه های رایگان بلغارستان وجود دارد که هزینه های دانشجویی را کاهش می دهد.

حتی علاوه بر این رشته، دانشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی رشته های زیر را نیز انتخاب کنند:

مقطع کارشناسی اقتصاد در بلغارستان

علاوه بر مقطع کارشناسی دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا نیز تحصیل کنند. برخی از دانشگاه ها یا دانشکده های اقتصادی این کشور به زبان انگلیسی با دانشگاه های انگلیس، فرانسه، هلند و آمریکا همکاری می کنند. برخی از دانشگاه های این کشور که اقتصاد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند شامل دانشگاه صوفیه، دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی و دانشگاه جدید بلغارستان است.

دانشگاه های دیگر که رشته اقتصاد را در این کشور ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه اقتصاد وارنا
  • دانشگاه آمریکایی در بلغارستان
  • دانشکده مدیریت، تجارت و بازاریابی صوفیه
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت اروپا
  • دانشکده تجارت بین الملل
  • مدرسه عالی بیمه و دارایی

تحصیل اقتصاد در دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی بلغارستان

وقتی صحبت از تخصص در زمینه رشته اقتصاد در بلغارستان و رشته تجارت می شود، دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی را در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه به دانشجویان بلغاری و خارجی اجازه می دهد تا در مورد دنیای مالی، بازاریابی، روابط بین الملل و تجارت با تحول سریع دانش کسب کنند.

این کشور همچنین بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین، دانشجویان با مدرک دیپلم فارغ التحصیل می شوند که در همه جای اروپا شناخته شده است. دیپلم معتبر بین المللی همراه با مشارکت های دانشگاهی که دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی دارد و برنامه اراسموس دانشگاه را به یک موسسه عالی آموزش عالی تبدیل می کند که توانایی تبدیل شدن به یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا را دارد. به علاوه، این دانشگاه یکی از دانشگاه های ارزان در این کشور می باشد.

در جدول زیر برخی از شرایط شهریه را مشاهده می کنید:

شرایطتوضیحات
دانشجویان اتحادیه اروپاپرداخت شهریه به اندازه دانشجویان بلغاری
دانشجویان دارای تابعیت مضاعف ( یکی از آن ها بلغاری باشد)50% از شهریه را پرداخت می کنند.

دانشجویانی که کشورشان بخشی از اتحادیه اروپا است، شهریه را به اندازه دانشجویان بلغاری پرداخت می کنند. دانشجویانی که تابعیت مضاعف دارند به طوری که، یکی از آن ها بلغاری باشد، 50% شهریه را پرداخت می کنند. از این رو، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، این دانشگاه شهریه های مقرون به صرفه ای دارد که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند.

در جدول زیر می توانید شهریه این دانشگاه را مشاهده کنید:

شهریه مقاطع دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی در بلغارستان میزان شهریه به یورو
حداقل3000€
حداکثر4000€

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، شهریه این دانشگاه بین 3000€ تا 4000€ (یورو) است. که در مقایسه با کشورهای دیگر مقرون به صرفه است.

تحصیل Economy در دانشگاه جدید بلغارستان

دانشگاه جدید بلغارستان یکی از جوان ترین دانشگاه های این کشور است. این مزیت قابل توجهی را به همراه دارد. زیرا، کلیه مراکز دانشگاه کاملا مدرن هستند. کتاب های زیادی در کتابخانه دانشگاه موجود است که درباره تحقیقات به روز در زمینه های مختلف است. این دانشگاه، نیز یک موسسه آموزش عالی معتبر است. مدارک تحصیلی صادر شده در این دانشگاه در اروپا معتبر است. بنابراین، شما می توانید پس از تحصیل در بلغارستان در خارج از کشور تحصیل یا کار کنید. این دانشگاه، مانند دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی، دانشگاه های همکار زیادی دارد.

به عنوان مثال، می توان به در هلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و غیره اشاره کرد. به این ترتیب شما تجربه بین المللی بی قیمتی را جمع خواهید کرد و شاید فرصتی برای یادگیری یک زبان خارجی جدید داشته باشید. موقعیت این دانشگاه نیز عالی است. این دانشگاه در صوفیه، پایتخت این کشور واقع شده است. پایتخت این کشور بسیاری از رویدادهای بین المللی، فعالیت های اوقات فراغت، یک فرودگاه بزرگ بین المللی و حتی کوه ویتوشا را که دانشجویان برای اسکی به آنجا می روند، به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند علاقه مندان به تحصیل رشته اقتصاد در بلغارستان را راهنمایی نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *