مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته اقتصاد در ایتالیا

رشته اقتصاد در ایتالیا

مهاجرت از طریق تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا به دلیل وجود استادان برجسته و دانشگاه های برتر سالانه دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده است. این کشور مطمئنا جذابیت های زیادی برای گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. برای مثال، می توان به منظره های متنوع، یک میراث فرهنگی و تاریخی عظیم آن اشاره کرد. از جمله مکان های نمادی و تاریخی این کشور کولوسئوم رم و برج پیزا می باشند.

گذشته از میراث به یاد ماندنی تمدن روم، این کشور دارای سابقه طولانی در رهبری و نوآوری است. این کشور در اصلاحات اخیر آموزش عالی نقش مهمی داشته است. این اصلاحات به عنوان «روند بولونیا» در جهان شناخته می شود. این کشور یکی از 4 کشوری است که منطقه آموزش عالی اروپا را ایجاد کرده است. این امر با امضای بیانیه سوربن در سال 1998 شکل گرفت که قرار بود اولین گام در اصلاح آموزش عالی باشد. امروزه، روند بولونیا در سراسر اروپا در حال اجرا می باشد. در ادامه مقاطع مختلف تحصیلی که رشته اقتصاد در ایتالیا را ارائه می دهند، توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیح داده شده است.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایتالیا

طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی رشه اقتصاد در ایتالیا 3 سال است. این دوره، به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه شده و مناسب افرادی که واجد شرایط سمت های مدیریتی یا مشاور گرا در یک محیط بین المللی هستند، می باشد. این دوره توانایی های مدیریت یکپارچه مناطق مختلف عملیاتی را به دانشجویان ارائه می دهد. بنابراین، آن ها را در پرداختن به موضوعات بازار بین المللی و توسعه مهارت های قوی هم در زمینه های اقتصادی و هم در بازاریابی، مدیریت مالی و استراتژیک شرکت ها توسعه خواهد داد. این برنامه، یک برنامه بین المللی برای دانشجویان بومی و بین المللی است. علاوه بر این، برنامه های تبادل مانند اراسموس و اراسموس موندوس، خارج از کشور به شدت تشویق و پشتیبانی می شوند.

دانشگاه هایی که مقطع کارشناسی این رشته را تدریس می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه سیه نا

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه سیه نا ایتالیا

علاقه مندان به تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایتالیا می توانند دانشگاه سیه نا را انتخاب کنند. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های این کشور می باشد که دانشجویان بسیاری برای تحصیل در ایتالیا از این دانشگاه پذیرش می گیرند. هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به کشور مبدا محاسبه می شود.

در نمودار زیر هزینه تحصیل در دانشگاه سیه نا را مشاهده می کنید:

هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه سیه نا به یورو

به طور کلی، هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا بسته به شهر و دانشگاه متفاوت است. این برنامه فرصت های زیادی را برای گذراندن دوره هایی در سایر دانشگاه های اروپا از طریق برنامه اراسموس فراهم می کند. در حال حاضر، این دوره به دانشگاه لیوبلیانا (واقع در کشور اسلوونی) امکان دسترسی را می دهد و سایر برنامه ها در مرحله نهایی شدن هستند. علاقه مندان بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی می توانند تحصیل خود را ادامه داده و مقطع کارشناسی ارشد را شروع کنند. دانشجویان دارای مدرک کارشناسی در سایر علوم اجتماعی نیز اگر توانایی های خوبی در اقتصاد داشته باشند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را مطالعه کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایتالیا

مدرک کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در ایتالیا، ابزارهای نظری و تجربی پیشرفته ای برای تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی ارائه می دهد. فارغ التحصیلان مهارت های پیشرفته روش شناختی و حرفه ای را برای انجام تجزیه و تحلیل اقتصادی و طراحی سیاست های اقتصادی به دست می آورند. توجه ویژه به موضوعات اقتصادی خرد و کلان در چارچوب اقتصاد جهانی شده است. این مقطع 2 سال طول می کشد. برنامه درسی آن شامل 4 ترم تدریس و یک پایان نامه نهایی به ارزش 24 اعتبار از 120 کل اعتبار است. برای دستیابی به موفقیت در دوره کارشناسی ارشد، باید با گذراندن ماژول های جداگانه، تعدادی اعتبار کسب کنید.

بیشتر استادان تدریس شده دارای تعدادی واحد اصلی هستند که برای گرفتن مدرک تحصیلی باید آن ها را گذرانده باشید. ارزیابی کارشناسی ارشد تحقیق تقریبا همیشه به طور کامل توسط یک ماژول یا پروژه پایان نامه انجام می شود. متخصصانی که در رشته های اقتصادی و اداری تحصیل کرده اند، هم تصویر اقتصادی بزرگتر و هم روندهای فردی و کوچکتر را درک می کنند. این یک رشته میان رشته ای است که در آن متخصصان آموزش می بینند که بسیاری از مولفه ها را در هر 2 بخش دولتی و خصوصی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند و براساس شرایط فعلی و بالقوه توصیه هایی را ارائه می دهند.

در جدول زیر می توانید اطلاعات کلی این دوره را مشاهده کنید:

پارامترتوضیحات
مقطعکارشناسی ارشد
طول دوره2 سال
برترین دانشگاه های این دورهدانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه رم « تور ورگاتا»
زبان تحصیلانگلیسی

تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایتالیا

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم، توسط پاپ بونیفاس هشتم در سال 1303 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور و جهان است. به طوری که، بهترین عملکرد را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی دارد. از زمان تاسیس، این دانشگاه دائما در تاریخ این کشور نقش بسزایی داشته است. به طوری که مستقیما در تغییرات و تحولات اساسی جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است. ادغام قرن های متمادی سنت با فعالیت های تعلیمی، تحقیقات و نوآوری های پیشرفته، این دانشگاه، آموزش عالی و فرصت های تحقیقاتی را ارائه می دهد.

پردیس اصلی یک شهر واقعی در داخل شهر واقع در قلب رم است. به جرات می توان گفت که این دانشگاه، مکانی فوق العاده برای دانشجویان و استادان از سراسر جهان برای دیدار، تبادل و توسعه ایده ها و فلسفه های جدید است. 111602 دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه می توانند از بین بیش از 350 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و بیش از 350 دوره تخصصی و حرفه ای را انتخاب کنند.

در نمودار زیر می توانید تعداد دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی را مشاهده کنید:

تعداد دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی اقتصاد در ایتالیا

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، این دانشگاه، دارای 11 دانشکده، 63 بخش و مراکز تحقیقاتی مختلف است. متقاضیان برای آگاهی از اقامت در ایتالیا و شرایط دانشگاه ها جهت پذیرش دانشجویان می توانند با مشاوران و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *