مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته اقتصاد در اوکراین

رشته اقتصاد در اوکراین

به دلیل کیفیت آموزشی بالا و هزینه مقرون به صرفه سالانه دانشجویان بسیاری جهت تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین به این کشور مهاجرت کرده اند. اقتصاد شاخه ای از علوم اجتماعی است که به توزیع، مصرف و تولید کالاها و خدمات می پردازد. اقتصاد مشتق شده از 2 واژه یونانی است که به معنی «خانه» و «قانون» است. تاریخ این کشور با آغاز کار کیوان روس به عنوان قدرتمندترین کشور در قرون وسطی اروپا طولانی و افتخارآمیز است.

این کشور، پایتخت کیف یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپای شرقی است. تحصیلات عالی در این کشور با بودجه دولتی و خصوصی امکان پذیر است. بیشتر دانشگاه های این کشور مسکن یارانه ای برای دانشجویان خارج از شهر فراهم می کنند. دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه های این کشور وجود دارد. رشته اقتصاد در این کشور در بهترین دانشگاه های این کشور تدریس می شود که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده اند.

معرفی رشته اقتصاد در اوکراین

دنیای ما بر اقتصاد ایستاده است و تمام شمارش و آمار جهانی در همه سطح براساس آن است. هیچ کشوری وجود ندارد که بتواند بدون اقتصاددانان درخشان پیشرفت کند. زیرا آن ها از انواع فراز و نشیب های اقتصاد کشور و دلایل وضعیت کنونی هر کشور آگاه می باشند. نقش اصلی در هر کشوری اقتصاد آن کشور است. رشته اقتصاد در نظر گرفته شده و سعی در حفظ آن در همه سطوح است. همه چیز در همه سطوح به شرایط اقتصادی بستگی دارد. برای حفظ سطح خوب اقتصاد یک کشور، ما همیشه به اقتصاددانان خوبی نیاز داریم و آن ها کسانی هستند که مقاطع اقتصادی خود را به خوبی مطالعه کرده اند. اقتصاددانان در تمام بخش های زندگی به ویژه بخش مالی یا بانک ها کار می کنند.

حتی همه کشورها براساس شرایط اقتصادی خود در جهان بنا شده اند. مانند شرایط اقتصادی خوب کشور، زندگی بهتری برای شهروندان خود فراهم می کند و کشورهایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند، نقش زیادی در وضعیت شهروندان آن دارند. بنابراین، اگر کشوری رشد خوبی داشته باشد، به این معنی است که اقتصاددانان در کنار سایر عوامل درخشان می باشند و یک بدترین اقتصاددان نیز ممکن است در کاهش اقتصاد هر کشوری نقش داشته باشد. در صورت فارغ التحصیل شدن در رشته اقتصاد در اوکراین، حفظ زندگی حتی بسیار آسان خواهد بود.

تحصیل Economy در اوکراین

همه دانشگاه های دولتی این کشور در زمینه رشته اقتصاد در اوکراین با کادر آموزشی درخشان می باشند. امکان پذیرش در همه دانشگاه های اقتصاد وجود دارد. بنابراین، در صورت علاقه به تحصیل در اوکراین اقدام نمایید. امروزه دانشگاه های اقتصاد این کشور به دلیل داشتن تحصیلات با کیفیت در جهان بسیار شناخته شده اند. دوره های مختلف بازرگانی در این دانشگاه ها در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. این کشور، شبکه بزرگی از موسسات اقتصادی دارد و تقریبا در هر شهر 1 دانشگاه ملی اقتصاد وجود دارد.

زبان آموزش دانشگاه های این کشور انگلیسی است. اما متقاضیان کشورهای عربی و برخی از کشورهای آسیایی سال اول در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند تا ابتدا زبان روسی را یاد بگیرند و پس از آن دوره 10 ماهه دوره تحصیلات خود را در دانشگاه اقتصاد شروع می کنند. دوره های برجسته ای که در این دانشگاه ها تدریس می شوند، مدیریت بازرگانی اقتصاد MBA بانک و امور مالی در 2 سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند. دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در این دانشگاه های ملی هستند تا مهارت های آینده خود را در زمینه اقتصاد افزایش دهند.

دانشگاه های این کشور که رشته اقتصاد را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه ملی اقتصاد خارکف
  • دانشگاه ملی KYIV
  • دانشگاه ملی تجارت KYIV
  • دانشگاه ملی اقتصاد ترنوپیل
  • آكادمي مديريت دولتي DONETSK
  • دانشگاه مالی، سیستم اطلاعات و مدیریت اروپا
  • موسسه مدیریت خارکف
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت DONETSK STAE
  • دانشگاه دولتی اقتصاد اودسا
  • فرهنگستان ملی شهرداری خاركیو
  • آکادمی تجارت خارجی اوکراین
  • دانشگاه بین المللی اسلوونی
  • دانشگاه همکاری پولتاوا مصرف کننده اوکراین
  • دانشگاه اقتصاد و مدیریت شرق اروپا
  • آکادمی بازرگانی LVIV

تحصیل Economy در اوکراین

تحصیل در دانشگاه ملی اقتصاد خاركف اوکراین

دانشگاه ملی اقتصاد خارکف یکی از بهترین دانشگاه های اوکراین جهت تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین می باشد. تاریخچه دانشگاه ملی اقتصاد خاركف با موسسات ویژه آموزش تجارت كه در خاركف تاسیس شدند، ارتباط نزدیكی دارد. در آن زمان این شهر مرکز یک قلمرو عظیم بود که نامی، نیمه رسمی از جنوب روسیه داشت. از لحاظ اقتصادی، این شهر یک منطقه صنعتی جدید بود؛ جایی که بخش معدن و صنایع سنگین در حال توسعه پویا بود. در سال 1888، به ابتکار بازرگان خارکف، مشاور تجارت M. Orlov، دانشکده تجاری خارکف تاسیس شد. این دانشکده در سال 1893 افتتاح شد و در سال 1896 نام امپراطور الکساندر سوم نامگذاری شد.

آزمایشگاه اقتصادی، آزمایشگاه علمی و پژوهشی اقتصاد صنعت به سرپرستی پروفسور لیبرمن در سال 1956 تا 1960 تاسیس شدند. لیبرمن در KhEEI فعالیت می کرد. پیشنهادات دانشمندان آن که با نتایج تحقیق ایجاد شده اند، مبنای مفهوم اصلاح اقتصادی سال 1965 فرض شده است. از اواخر دهه 1980، این موسسه دامنه زمینه های آموزش دانشجویان را با شروع آموزش متخصصان اقتصاد بین الملی، امور مالی و بانکی، مدیریت کارکنان و غیره 1994 به این دانشگاه وضعیت دانشگاه دولتی اقتصاد اعطاء شد.

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین

اوکراین از نظر محل اقامت، غذا و هزینه های روزمره کشوری بسیار ارزان است. بنابراین، به راحتی می توان هزینه های تقریبی آن را تأمین کرد. با این وجود، برای زندگی راحت در حالی که در سراسر این کشور هستید، دانشجو باید سالانه حدود 1200$ تا 1800$ (دلار) برای هزینه های زندگی، بیش از هزینه شهریه داشته باشد. هزینه زندگی در اوکراین نیز از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال، در شهر کیو هزینه زندگی بیشتر از شهرهای دیگر است. آپارتمان در شهرهای بزرگ مانند کیف، خارکف، دونتسک و اودسا نسبت به شهرهایی مانند لوگانسک، زاپوروژیه، پولتاوا کمی گران است. مدت دوره رشته اقتصاد در اوکراین به زبان انگلیسی و روسی 4 سال است.

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، دوره اقتصاد به زبان های روسی و انگلیسی تدریس می شود که هر کدام 4 سال طول می کشد. به غیر این دو دوره، یک دوره آمادگی نیز تدریس می شود که به مدت 10 ماه طراحی شده است.

در جدول زیر هزینه هر کدام از آن ها را مشاهده می کنید:

نام دورههزینه به دلار
دوره آمادگیبین 1500$ تا 2000$
اقتصاد به زبان روسی2000$
اقتصاد به زبان انگلیسی2800$

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است. علاقه مندانی که قصد تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین یا سایر رشته ها دارند، برای آگاهی از شرایط پذیرش و ویزای دانشجویی جهت مشاوره با کارشناسان خبره ما در زمینه مهاجرت می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *