مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته اقتصاد در اسلوونی

رشته اقتصاد در اسلوونی

رشته اقتصاد در اسلوونی در میان رشته های پر درآمد با آینده کاری درخشان و ایمن شناخته می شود. این رشته از رشته های برتر می باشد. دانش آموختگان این رشته تحلیل هایی در خصوص منابع و درآمد کسب و کار و دولت و کشور را ارائه می دهند. رشته اقتصاد از رشته هایی است که ترکیب رشته انسانی و رشته ریاضیات است. دانشجویان این رشته در کشور اسلوونی می آموزند که چطور میان منابع و نیازها تعادل برقرار کنند. رسیدن به سود و فروش و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از وظایف یک اقتصاد دان است. کشور اسلوونی از کشورهای اروپایی است که دانشگاه های معتبر و خوبی دارد که هر ساله دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند. در ادامه مقاله ای که از نظر می گذرانید در خصوص رشته اقتصاد در اسلوونی توضیح می دهیم.

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در اسلوونی

مطالعات آموزش عالی توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی و دانشکده ها و آکادمی های هنری و کالج های حرفه ای ارائه می شود. دانشگاه ها، دانشکده ها و آکادمی های هنری ممکن است انواع برنامه های تحصیلی را ارائه دهند. کالج های حرفه ای عموماً بر روی برنامه های تحصیلی در سطح کارشناسی متمرکز هستند. دانشگاه ها بر روی مقطع ارشد و انجام تحقیقات تمرکز دارند. سیستم آموزش عالی در اسلوونی متشکل از برنامه های تحصیلی آکادمیک و حرفه ای در سطح کارشناسی، برنامه های تحصیلات کارشناسی ارشد و مدارک حرفه ای و همچنین تحصیلات دکترا است. شهروندان خارجی و بدون تابعیت اسلوونی که تحصیلات متوسطه را در خارج از کشور گذرانده اند، در صورت داشتن شرایط زیر می توانند در دوره های لیسانس ثبت نام کنند:

  • دوره متوسطه چهار ساله را به پایان رسانده باشد
  • نتیجه موفقیت آمیز در آزمون های مورد نیاز
  • دانش زبان اسلوونیایی یا انگلیسی
  • گواهی نهایی محضری مدرسه چهار ساله متوسطه
  • دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات

دروس رشته اقتصاد در اسلوونی

در رشته اقتصاد همه عوامل دخیل در تولید و توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کنند. رشته اقتصاد هر دو عامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تحلیل می کند. مدرک کارشناسی و ارشد اقتصاد که توسط دانشگاه ها و کالج های اسلوونی ارائه می شود، به دانشجویان می آموزد که چگونه همه اقدامات اقتصادی را به منظور بهبود و رشد نهادهای اقتصادی و مصرف کنندگان توسعه ببخشند. شما باید با استفاده از ریاضی و اعداد راحت باشید. در مقطع ارشد رشته اقتصاد در دانشگاه های این کشور آماده باشید که نوع نگاه خود را به جهان تغییر دهید. شما در این مقطع از پویایی نحوه رفتار انسان به کالاها و پیش بینی آن در جامعه اطلاعات مناسبی دریافت خواهید کرد. اقتصاد یک موضوع گسترده است که به طیف وسیعی از سایر رشته ها متصل می شود.

برخی از دروس این رشته به صورت زیر می باشد:

  • اقتصاد مالی
  • اقتصاد کار
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد تجارت
  • اقتصاد محیط زیست
  • اقتصاد سیاسی
  • اقتصاد کلان و اقتصاد خرد
  • توسعه اقتصادی
  • تجارت بین الملل
  • امور مالی شرکت ها
  • حسابداری

دروس رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی

دروس رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی

مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد در اسلوونی در خصوص مورد نرخ بهره، نرخ ارز شاخص های اقتصادی و بازارهای سهام به شما می آموزد. دوره های اقتصاد همچنین بر تئوری اقتصادی و اصول اساسی اقتصادی تمرکز خواهد کرد. دانشجویان درک گسترده ای از سیاست های عمومی و تأثیر اقتصادی و اجتماعی آنها در قانونگذاری، مالیات، خدمات و مقررات را ایجاد می کنند. همچنین شما نحوه ایجاد پول را خواهید آموخت و نحوه عملکرد مبادله کالا را درک خواهید کرد. کلاس های دیگر با بانک ها، بدهی، اعتبارات و نحوه کار آنها سروکار دارند. همچنین سقوط های مالی و علل آنها را مطالعه خواهید کرد و سعی می کنید راه هایی برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی آینده ارائه دهید. فرصت اخذ اقامت پس از تحصیل در اسلوونی نیز از مزایای تحصیل در این کشور است.

در جدول زیر دروس و واحد های رشته اقتصاد را در مقطع ارشد می بینید:

درسواحد
برنامه ریزی ریاضی3
سیستم های دینامیکی3
اقتصاد خرد2
اقتصاد کلان2
اقتصاد اسلوونی3
اقتصاد جهانی3
تحلیل و توسعه تخصصی اقتصاد2

فرصت های شغلی در اسلوونی

رشته اقتصاد زبان جهانی است که می تواند در بسیاری از زمینه ها به کار می رود. هنگام تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در اقتصاد، در کلاس های مختلفی شرکت خواهید کرد. رشته اقتصاد این توانایی را دارد که به دانشجویان کمک کند مهارت های زیادی را که می توانند در آینده شغلی خود استفاده کنند، توسعه دهند. در حالی که مهارت های خود را برای تجزیه و تحلیل توسعه می دهید، با مدل های ریاضی و نحوه استفاده از آنها آشنا خواهید شد. مطالعات اقتصادی نیز به دلیل درک عمیق بازار، مبنایی محکم برای مطالعات تجاری آینده ایجاد می کند. می توانید در بانک ها، مجلات تجاری یا آموزش عالی کار پیدا کنید. همچنین قادر خواهید بود در مشاغلی مانند اقتصاددان، مشاور، تحلیلگر اقتصادی، محقق، آماری، دانشمند داده، تحلیلگر امور مالی یا بازرگانی یا متخصص بازار سهام مشغول شوید.

در نمودار زیر نرخ بیکاری فارغ الحصیلان رشته اقتصاد در اسلوونی را در چند سال اخیر را نشان می دهیم:

مزایای تحصیل در رشته اقتصاد در اکوادور

دانشگاه لیوبلیانا در اسلوونی

هزینه مهاجرت تحصیلی به اسلوونی مبلغی در حدود 2000€ تا 15000€ (یورو) در سال می باشد. به عنوان بخشی از شبکه بین المللی تبادل دانشجو اراسموس، اسلوونی در تلاش است تا پیشنهادات خود را به زبان انگلیسی گسترش دهد تا دانشجویان اروپایی بیشتری را که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند جذب کند. هم اکنون دانشگاه پایتخت که دانشگاه لیوبلیانا نام دارد این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. پس مهارت های آکادمیک زبان انگلیسی خود را توسعه دهید تا بتوانید شرایط زبان انگلیسی را در دانشگاه های اسلوونی تأمین کنید. دانشگاه ها آزمون های رسمی انگلیسی تافل و آیلتس را می پذیرند. برای اینکه یک اقتصاددان عالی باشید، به مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی و همچنین توانایی های تحلیلی نیاز دارید. فارغ التحصیلان رشته اقتصادی در اسلوونی به عنوان اقتصاددان، تحلیل گر مالی، حسابداران خبره، تحلیلگران سرمایه گذاری، آمار شناسان مشاغل موفقی دارند.

دانشگاه لیوبلیانا تقریباً از 50000 دانشجو تشکیل شده است. دانشکده اقتصاد، دانشگاه لیوبلیانا در سال1946 تأسیس شد. این دانشکده بزرگترین مرکز آموزش اجرایی در محیط دانشگاه است و بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزش عالی در زمینه تجارت و اقتصاد در اسلوونی است. همچنین ارتباط نزدیکی با جامعه بین المللی آموزش و تحقیقات دارد و موقعیت خوبی در بازارهای ایجاد می کند. دانشکده اقتصاد، دانشگاه لیوبلیانا (FELU) پیشروترین موسسه آموزش عالی در تجارت و اقتصاد در اسلوونی با یک مارک معتبر در اروپا و جهان است. دانشگاه لیوبلیانا، دانشکده اقتصاد یک موسسه تحقیقاتی است که به عنوان یک رهبر ملی و بین المللی در زمینه های تجارت و اقتصاد شناخته شده است. اگر در خصوص مهاجرت به اسلوونی سوالاتی دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *