مهاجرت تحصیلی یونان

رشته ارتودنسی در یونان

رشته ارتودنسی در یونان

رشته ارتودنسی در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی همسایه آن بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه می باشد. در این نگارش این مبحث پراخته می شود. تحصیل در یونان به دانشجویان این فرصت را می دهد که در محیطی خلاقانه با هزاران سال سابقه آموزش با کیفیت بالا، از اولین فیلسوفان غربی، بیاموزند. مدارس یونان به ویژه برای برنامه های هنرهای زیبا، تئاتر، عکاسی، فلسفه، باستان شناسی، تاریخ و تجارت شناخته شده اند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به زبان یونانی تدریس می شوند، اما برای دانشجویان بین المللی که به زبان یونانی مهارت ندارند، برخی از بیش از 100 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانش آموزانی که به زبان یونانی مسلط نیستند همچنین این فرصت را دارند که به مدت یک سال قبل از پذیرش در یک برنامه آموزش یونانی به مطالعه یونانی بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه یونان

یونان یک کشور ناهموار و کوهستانی مدیترانه ای با هزاران سال تاریخ و سنت است که تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ غربی داشته است. این کشور در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است. یونان یک چهارراه واقعی است. همانطور که قاره های اروپا، آسیا و آفریقا در نزدیکی کشور به هم می رسند. یونان با بلغارستان، جمهوری مقدونیه سابق یوگسلاوی، آلبانی و ترکیه مرز مشترک دارد و دارای خطوط ساحلی در دریای مدیترانه، دریای اژه و ایونی است. علاوه بر سرزمین اصلی یونان، این کشور حدود 6000 جزیره با اندازه های مختلف در دریای اژه و ایونی دارد. صنایع عمده شامل گردشگری، فرآوری مواد غذایی و تنباکو، منسوجات، مواد شیمیایی، محصولات فلزی، معدن و نفت است.

یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های بسیار گرم است. با این حال، مناطق کوهستانی به طور قابل توجهی خنک تر از بقیه کشور هستند. یونان شمالی دارای زمستان های یخبندان با تابستان های گرم و مرطوب است در حالی که بسیاری از سایر مناطق یونان شمالی دارای زمستانی معتدل با تابستان های گرم و خشک هستند. جنوب یونان تقریباً در تمام طول سال گرم است. میانگین دمای آتن در ژانویه حدود 10 درجه سانتیگراد و در جولای حدود 28 درجه سانتیگراد است. غذاهای یونانی بر اساس یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است که بر غلات کامل، زیتون، روغن زیتون، سبزیجات و میوه های تازه، آجیل، پنیر فتا، ماهی و مرغ تاکید دارد.

شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در یونان

آموزش عالی یونان عمدتاً تحت حمایت دولتی است و به دو بخش دانشگاهی و فنی تقسیم می‌ شود. برنامه‌ های آموزش عالی دانشگاه‌ ها توسط دانشگاه‌ ها، مدارس پلی‌ تکنیک، مؤسسه هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد تدریس می‌ شوند. مؤسسات فناوری عالی آموزش عالی را با تمرکز بر علم و دانش ارائه می‌ دهند. مدرک کارشناسی ارشد به عنوان کارشناسی ارشد (MSc)، کارشناسی ارشد هنر (MA)، یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) اعطاء می شود. یونان همچنین یک دیپلم فارغ التحصیلی اعطاء می کند که بین سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شود و می توان آن را در حدود نیمی از زمان مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد. اعتبارات به دست آمده از مدرک تحصیلات تکمیلی را می توان برای یک مدرک کارشناسی ارشد کامل اعمال کرد.

شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در یونان

دانشگاه های برتر یونان

هجده دانشگاه در یونان برنامه کارشناسی ارشد را در 6 شهر: آتن، گلیفادا، هرکلیون، میتیلینی، تسالونیکی و ولوس ارائه می دهند. دانشگاه ها در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم بهداشتی، فناوری، اقتصاد و بازرگانی مدرک اعطاء می کنند. موسسات آموزشی فناورانه در رشته های هنر، موسیقی، تجارت، اقتصاد، بهداشت، کاربردهای فنی، تغذیه و زراعت مدرک اعطا می کنند.

بهترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در یونان:

  • دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه کرت
  • دانشکده پزشکی آتن
  • دانشگاه هاروکوپیو آتن
  • دانشگاه تسالی
  • دانشگاه ایوانینا
  • دانشگاه پاتراس

شرایط دریافت ویزا تحصیلی برای یونان

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در یونان نیازی به ویزا ندارند. همه دانشجویان بین المللی دیگر باید ویزای دانشجویی داشته باشند. برای دریافت ویزا، دانشجو باید نامه پذیرش از دانشگاهی که در آن شرکت خواهد کرد و گواهی بیمه سلامت داشته باشد. مدرکی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای زندگی در یونان در طول مدت تحصیل خود را دارید، ضروری می باشد. دانشجویان همچنین باید نامه ای از دکتر داشته باشند مبنی بر اینکه آنها هیچ بیماری مسری ندارند. اکثر موسسات آموزش عالی به دانشجویان در فرآیند ویزا کمک می کنند. تمام مدارک مورد نیاز، آنها باید درخواستی را به سفارت یا کنسولگری یونان محلی خود ارائه دهند. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حین تحصیل در یونان واجد شرایط مراقبت های بهداشتی رایگان هستند. سایر دانشجویان بین المللی باید بیمه درمانی خصوصی دریافت کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی، مدرک این بیمه الزامی است. بیمه درمانی خصوصی بین 200€ تا 600€ (یورو) در سال متغیر است.

هزینه های رشته ارتودنسی در یونان

هزینه تحصیل و زندگی در یونان نسبت به سایر کشورها متناسب می باشد. تحصیل در کشور یونان رایگان نیست و شما باید سالیانه چیزی در حدود 8000€ تا 17000€ (یورو) است. هزینه زندگی برای یک فرد دانشجو ماهیانه 800€ (یورو) است. برای کار کردن در این کشور شما باید مجوز کار دریافت کنید. کار کردن در کنار تحصیل برای یک دانشجو رشته ارتودنسی در یونان مشکلی ندارد و شما می توانید مقداری از هزینه های خود را پوشش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *