مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته ارتودنسی در گرجستان

رشته ارتودنسی در گرجستان

رشته ارتودنسی در گرجستان برای کسانی که از تمکن مالی زیادی برخوردار نیستند و قصد تحصیل در اروپا را دارند، بسیار مناسب می باشد. گرجستان یک مقصد خلوت و کم هیاهو برای کسانی است که قصد تحصیل به دور از انبوه جمعیت را دارند. سیستم تحصیلی این کشور دائما در حال پیشرفت است و هر ساله از دانشجویان بیشتری برای ثبت نام دعوت می نماید. داوطلبان می توانند از بین گزینه های تحصیلی متنوعی مانند: مدیریت بازرگانی، مسافرت و گردشگری، بازاریابی و روابط عمومی، علوم کامپیوتر یا علوم اجتماعی انتخاب کنند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به برسی بیشتر این کشور و شرایط تحصیل آن می پردازد.

تاریخچه گرجستان

گرجستان یک کشور مستقل در بیست سال گذشته، از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، تاریخ و فرهنگ غنی را در منطقه قفقاز ارائه می دهد. این کشور که با دریای سیاه، روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان هم مرز است، حدود 4.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. اگرچه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در بیشتر دهه 1990، دوره ای از ناآرامی و مشکلات اقتصادی را تجربه کرد، پس از انقلاب رز در سال 2003، تا حد زیادی به ثبات دست یافت و اکنون خود را به عنوان یک جمهوری نیمه ریاست جمهوری اداره می کند. این کشور عضو شورای اروپا است و گفته می شود که آرزوی عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را دارد. جالب اینجاست که زبان گرجستان با اکثر زبان های دیگر در سراسر منطقه ارتباطی ندارد، زیرا عضوی از خانواده زبان های کارتولی است.

گرجستان توجه بسیاری از مردم در سراسر جهان را در طی اقدام نظامی کوتاه علیه روسیه در طول جنگ روسیه و گرجستان در سال 2008 بر سر اوستیای جنوبی و آبخازیا به خود جلب کرد. گرجستان همچنان به این مناطق به عنوان بخشی از قلمرو مستقل خود نگاه می کند و روسیه آنها را با حکومت نظامی اشغال می کند. گرجستان همچنین تعدادی از گردشگران را به خاطر استراحتگاه های چشمه های معدنی متنوع و چهار مکان میراث جهانی جذب می کند. بسیاری از مردم در سراسر جهان به زیبایی و فرهنگ غنی این کشور قدردانی می کنند. آب و هوای گرجستان به 2 منطقه اصلی تقسیم می شود. غرب گرجستان به طور قابل توجهی مرطوب تر است و میزان بارندگی سالانه آن بین 1000 تا 4000 میلی متر است. در حالی که مناطق هموار منطقه در طول سال نسبتاً گرم هستند، مناطق کوهستانی هوای خنک‌ تری از جمله زمستان‌ های برفی را تجربه می‌ کنند. گرجستان شرقی تابستان‌ های گرم‌ تر و زمستان‌ های خنک‌ تری را تجربه می‌ کند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در گرجستان

برای دانش‌ آموزان گرجستانی، سیستم آموزشی در سال 2004 دستخوش تغییرات اساسی شد که بسیار بحث‌ برانگیز بود. در حال حاضر، دانشجویان بومی می توانند با گذراندن آزمون های سراسری واحد خود وارد سیستم آموزش عالی معتبر شوند. نظام آموزش عالی از 3 دوره تشکیل شده است. دوره لیسانس 240 واحد است و پس از آن سیکل دوم یا دوره کارشناسی ارشد 120 واحد و در نهایت سیکل سوم یا دکتری 180 واحد است. در این سیستم کلی، برنامه های مدرک منحصر به فرد خاصی وجود دارد که کمی خارج از مسیر معمولی کار می کنند. به عنوان مثال، رشته های دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی از ابتدا شامل 300 تا 360 واحد می شود و فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در کلمبیا را به پایان می رسند. همچنین امکان تبدیل شدن به یک متخصص خبره نیز وجود دارد که تنها شامل 180 واحد از دوره درجه اول است.

تحصیل در رشته ارتودنسی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در گرجستان

هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان نسبتا پایین است و دانشجویان بین الملی می توانند یک زندگی باکیفیت در یک کشور اروپایی داشته باشند. حداقل هزینه زندگی برای یک فرد در این کشور ماهی 200$ (دلار) می باشد. به طور کلی هزینه سالیانه تحصیل رشته ارتودنسی در گرجستان حدود 1500€ تا 3000€ (یورو) است. بسیاری از دانشجویان می توانند در خوابگاه هایی که توسط دانشگاه برای آنها تدارک دیده شده استفاده کنند. به این صورت شما می توانید هزینه های اقامت خود را به مراتب کاهش دهید. دانشجویان می توانند برای مدیریت کردن هزینه ها در این کشور مشغول به کار شوند. شما می توانید در روز 5 ساعت کار کنید و درآمدی بین $8 الی 12$ (دلار) به عنوان دستمزد داشته باشید.

درآمد یک ارتودنتیست کار در گرجستان

در کشور گرجستان هیچ حقوق حداقلی وجود ندارد و تمام افراد نسبت به صلاحدید کارفرما حقوق دریافتی مختلفی دارند. شما پس از 1 سال باید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید. تسلط داشتن به زبان روسی و گرجی یک مزیت برای پیدا کردن راحت کار در این کشور است. به طور کلی مردم کشور گرجستان قدرت خرید کمتری نسبت به سایر کشورهای همسایه خود دارند. رشته ارتودنسی در گرجستان اما جز آن دسته از رشته هایی می باشد که درآمد بالایی در کنار رشته های برق دارد. درآمد یک ارتودنتیست کار در ماه حدود 21500Lari (لاری گرجستان) در بیشترین حالت می باشد. این میزان درآمد برای یک زندگی ایده آل در کشوری که مردمش درامد پایین دارد، کفایت می کند. اگر شما هم قصد مهاجرت و تحصیل در این کشور را دارید، همین حالا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *