مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته ارتودنسی در نروژ

رشته ارتودنسی در نروژ

رشته ارتودنسی در نروژ به شرطی که شما بتوانید به زبان نروژی تسلط داشته باشید و در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوید، رایگان خواهد بود نروژ بالاترین استاندارد زندگی در جهان را همراه با موسسات آموزش عالی در سطح جهانی که امکانات تحقیقاتی و کامپیوتری پیشرفته ای دارد را ارائه می دهند. بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در زمینه های مختلف موضوعی تدریس می شود. دانشجویان بین المللی محیطی بسیار دلپذیر در نروژ پیدا خواهند کرد. این کشور مشتاق است هر سال بیش از 14000 دانشجوی بین المللی را که در حال حاضر در آنجا تحصیل می کنند افزایش دهد. برای اینکه شما هم جز این دانشجویان باشید، همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه نروژ

نروژ یک کشور اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده و با سوئد، فنلاند و روسیه مرز مشترک دارد. این کشور به دلیل زمین های ناهموار، خط ساحلی طولانی و آبدره های وسیع خود مشهور است. دانشجویانی که عاشق فعالیت های در فضای باز هستند، در نروژ چیزهای زیادی از جمله شفق قطبی “شفق شمالی” و اسکی صحرایی در زمستان تا قایقرانی در آب های سفید و کوهنوردی در تابستان را دوست خواهند داشت. واحد پول کرون نروژی است که به اختصار NOK نامیده می شود و اکثر مردم نروژی صحبت می کنند، اگرچه انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود. نروژ بخشی از اتحادیه اروپا نیست (EU) از طریق توافقنامه های مختلف به طور کامل با جامعه بزرگتر اروپایی یکپارچه شده است. ادوارد گریگ، یکی از مشهورترین آهنگسازان کلاسیک جهان، اهل نروژ و همچنین ادوارد مونک، نقاش معروف اکسپرسیونیستی مدرن “جیغ” است.

نروژ با وجود جمعیت کمی که دارد، فعالیت های فرهنگی زیادی دارد. به طور خاص، موسیقی نروژی شامل موسیقی کلاسیک، جاز، پاپ، راک و موسیقی الکترونیک است و جشنواره های موسیقی زیادی در طول سال در این کشور برگزار می شود. غذاهای نروژی بین المللی شده اند، اگرچه گزینه های سنتی نروژی هنوز در دسترس هستند. غذاهای سنتی شامل کوفته سیب زمینی و لوتفیسک است که ماهی آغشته به یک ماده سوزاننده است که آن را به ژله تبدیل می کند. نروژی‌ها نیز بیش از هر کشور دیگری در جهان سرانه مصرف قهوه دارند.

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در نروژ

آموزش عالی نروژ با فرآیند بولونیا در آموزش عالی اروپا، از جمله مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا مطابقت دارد. نروژ حدود 70 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی دارد. مدرک کارشناسی ارشد توسط دانشگاه ها، موسسات دانشگاهی تخصصی، برخی از کالج های دانشگاهی و برخی موسسات خصوصی اعطاء می شود. 2 دانشگاه درجه بندی شده رشته ارتودنسی در نروژ عبارتند از:

  • دانشگاه علم و صنعت نورژ (NTNU)
  • دانشگاه استوانگر

دیگر دانشگاه های برتر نروژ عبارتند از :

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ
  • دانشگاه ترومسو
  • دانشکده علوم ورزشی نروژ
  • دانشگاه متروپولیتن اسلو (OsloMet)
  • دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در نروژ

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

دانشجویان کشورهای شمال اروپا (ایسلند، دانمارک، سوئد و فنلاند) نیازی به اجازه اقامت دانشجویی یا ویزا ندارند. ویزا به طور کلی فقط برای 90 روز است، بنابراین دانشجویان سایر کشورهایی که قصد اقامت طولانی تری دارند باید مجوز اقامت دانشجویی داشته باشند. قوانین مجوزها به کشور محل اقامت دانشجو بستگی دارد. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا/EFTA مجبور به پرداخت هزینه پردازش نیستند.

دانشجویان سایر کشورها برای رشته ارتودنسی در نروژ باید برای اجازه اقامت دانشجویی به نمایندگی خارجی نروژ در کشور خود اقدام کنند. درخواست ها باید شخصا ارسال شوند. همه دانشجویان باید مدرک بیمه درمانی و هزینه های زندگی را همراه با درخواست های اقامت و/یا ویزا ارائه دهند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA/EFTA نیز باید نشان دهند که مسکن دریافت کرده‌اند و در صورت نیاز به پرداخت شهریه، بودجه کافی برای شهریه دارند.

بیمه سلامت نروژ

دانشجویان کشورهای شمال اروپا عضو طرح بیمه ملی نروژ هستند و طبق قانون بیمه ملی نروژ از خدمات بهداشتی برخوردار هستند. این دانشجویان مجبور نیستند واجد شرایط بودن خود را با کارت بیمه سلامت اروپا تأیید کنند. دانشجویانی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که در کشورهای خود تحت پوشش هستند، حق دریافت خدمات درمانی اضطراری و خدمات بهداشتی ضروری تحت پوشش کارت بیمه سلامت اروپایی خود را دارند. دانشجویان بدون این کارت باید برای پوشش سایر هزینه های درمانی بیمه خصوصی دریافت کنند. اگر تحصیلات آنها بیش از یک سال طول بکشد، سایر دانشجویان به طور خودکار تحت طرح بیمه درمانی نروژ بیمه می شوند. دانشجویانی که قصد دارند کمتر از یک سال تحصیل کنند باید برای عضویت در این طرح اقدام کنند. دانشجویان بدون عضویت در این طرح باید از کشور خود بیمه درمانی دریافت کنند. علاوه بر این، برخی از موسسات مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهند، بنابراین دانشجویان باید حتما این گزینه ها را بررسی کنند.

شهریه رشته ارتودنسی در نروژ

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی کاملا مقرون به صرفه است. دانشگاه ها و کالج های دولتی نروژ به طور کلی حتی برای دانشجویان بین المللی شهریه ندارند. با این حال، معمولاً هزینه هایی برای سازمان های دانشجویی مختلف وجود دارد که حدود 40€ تا 80€ (یورو) در هر ترم هزینه دارند. موسسات خصوصی شهریه ای را دریافت می کنند که بسته به مدرسه و برنامه متفاوت است، بنابراین دانشجویان باید با موسسه خاص مشورت کنند. دانشجویانی که به کمک هزینه های زندگی نیاز دارند می توانند واجد شرایط بورسیه شوند. دوره های کارشناسی ارشد معمولاً به 1.5 تا 2 سال برای تکمیل نیاز دارند و اکثر آنها به پایان نامه تحقیقاتی نیاز دارند، اگرچه برخی از برنامه ها را می توان در یک سال تکمیل کرد.

هزینه های ماهیانه یک دانشجو رشته ارتودنسی در نروژ حدود €1200 الی 1400€ (یورو) است. شما اجازه کار در حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته را دارید و از این طریق می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به نروژ با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *