مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته ارتودنسی در مالزی

رشته ارتودنسی در مالزی

رشته ارتودنسی در مالزی به خاطر شرایط جغرافیایی و فرهنگی این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است. هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان در هنگام اخذ مدرک تحصیلی خود در مالزی، تحصیلات با کیفیت را با هزینه مقرون به صرفه دریافت خواهند کرد. هزینه های دوره معمولی شامل ثبت نام، شهریه، سپرده گذاری، هزینه های آزمایشگاهی (در صورت وجود)، مواد درسی و بیمه درمانی است که برای مدرک لیسانس تقریباً 80000 RM (رینگیت مالزیایی) یا 10000$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر این، هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورها پایین است و دانشجویان اجازه دارند حداکثر 20 ساعت در هفته در حین تحصیل در مالزی کار کنند، البته تا زمانی که مجوز دانشجویی یا قبولی دریافت کنند. اگر هدف شما مهاجرت به کشور مالزی است، می توانید همین حالا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

تاریخچه مالزی

مالزی یک پادشاهی فدرال مشروطه در جنوب شرقی آسیا است که از 3 قلمرو فدرال و 13 ایالت تشکیل شده است. مالزی با داشتن مرزهای زمینی با اندونزی، برونئی و تایلند و مرزهای دریایی با فیلیپین، سنگاپور و ویتنام، به دلیل تأسیس انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا، سازمان همکاری اسلامی و اجلاس سران آسیای شرقی متمایز است. مالزی یک کشور چند فرهنگی و چند قومیتی، دارای قانون اساسی است که دین دولتی را به عنوان اسلام تأیید می کند، اما همچنین از آزادی شهروندان خود برای انجام دین مورد نظرشان محافظت می کند. با توجه به نفوذ گذشته استعمار، سیستم دولتی شبیه به سیستم پارلمانی وست مینستر است که با رویه های قانونی که توسط حقوق عمومی انگلیس مشخص شده است، ترکیب شده است. پادشاه، یا رئیس دولت، به عنوان یانگ دی پرتوان آگونگ شناخته می شود، که از فهرستی از حاکمان موروثی که بر 13 ایالت مالزی نظارت می کنند، انتخاب می شود. نخست وزیر مالزی را «رئیس دولت» می دانند.

حقایق کشور مالزی به شرح زیر است:

  • پایتخت مالزی کوالالامپور است که در حال حاضر ششمین شهر پربازدید جهان است.
  • سیاست خارجی بر اصول بی طرفی و توانایی حفظ روابط مسالمت آمیز با سایر کشورها بدون توجه به نظام های سیاسی یا مذهبی متمرکز است.
  • گردشگری سومین منبع درآمد مالزی از طریق ارز خارجی است.
  • یکی از توسعه‌یافته‌ترین زیرساخت‌های آسیا در مالزی یافت می‌شود که شبکه مخابراتی آن پس از سنگاپور در رتبه دوم قرار دارد.
  • متولد شدن در مالزی به طور خودکار به کسی تابعیت نمی دهد. با این حال، به هر فرزندی که از دو والدین مالزیایی در خارج از کشور متولد شود، تابعیت خودکار اعطا می شود. مالزی تابعیت دوگانه را مجاز نمی داند.
  • گروه های قومی اصلی در مالزی مالایی ها و بومی پوتراها هستند. قانون اساسی مالزی مالایی ها را مسلمانانی تعریف می کند که فرهنگ و آداب و رسوم سنتی را رعایت می کنند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در مالزی

شهرت رو به رشدی که به دانشگاه های خصوصی در مالزی داده شده است، هزاران دانشجوی بین المللی را در دهه گذشته جذب کرده است. برخی از این دانشگاه های خصوصی برنامه هایی را ارائه می دهند که به دانشجویان اجازه می دهد بخشی از مدرک خود را در آن دانشگاه و بخشی از مدرک را در موسسه دیگری کسب کنند. این روش که “دوقلویی” نامیده می شود، انتقال ریز نمرات و اعتبارات را تسهیل می کند و همچنین پذیرش در برنامه هایی را که مدرک کاردانی را ارائه می دهند، در صورتی که برنامه توسط یک موسسه محلی ارائه شود، به صورت خودکار انجام می دهد.

دانشجویان می توانند مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه های مالزی در مدت زمانی مشابه برنامه های تحصیلی اروپایی و آمریکایی دریافت کنند. اکثر دانشگاه‌ های خصوصی و همه دانشگاه‌ های دولتی مدرک کارشناسی ارشد را با تکمیل تحقیقات و دوره‌ های مورد نیاز ارائه می‌ دهند. مدرک دکترا زمانی به دست می آید که دانشجویان بتوانند نتایج تحقیقاتی را در قالب یک مقاله منتشر شده به نمایش بگذارند. مالزی همچنین دارای کالج های پلی تکنیک است که با ارائه مدارک کاردانی، مدارک دیپلم پیشرفته یا گواهینامه های مهارت های خاص، شبیه مدارس حرفه ای سنتی هستند. پذیرش در دانشگاه های مالزی دشوار نیست، اما دانشجویان باید مدارکی مبنی بر نمرات کسب شده از مدارس قبلی ارائه دهند. مالزی به دلیل برنامه های آموزش عالی استثنایی خود در زمینه فناوری، تجارت و علم به شهرت رسیده است و از دانشجویان بین المللی باهوش برای تحصیل در هر یک از دانشگاه های خود استقبال می کند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در مالزی

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در مالزی

دانشگاه های شناخته شده در مالزی عبارتند از:

  • پردیس دانشگاه موناش مالزی
  • پردیس دانشگاه صنعتی سوئینبرن ساراواک و قدیمی ترین دانشگاه مالزی
  • دانشگاه مالایا واقع در پایتخت کوالالامپور

شرایط دریافت ویزای دانشجویی

دانشجویان رشته ارتودنسی در مالزی برای سفر به این کشور باید ویزای توریستی دریافت کنند. به محض ورود به دانشگاه، برای دانشجویان کارت دانشجویی بین المللی صادر می شود و گذرنامه ها توسط مقامات دانشگاه مهر می شود. دانشجویان به 2 عکس گذرنامه، یک پاسپورت بین‌ المللی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، 2 فرم درخواست تکمیل‌ شده، پرداخت هزینه، مدرکی مبنی بر اینکه می‌ توانند در مالزی زندگی خود را تامین کنند، یک معرفی‌ نامه و گواهی مبنی بر اینکه به آنها داده شده است نیاز دارند. واکسن تب زرد قبل از ورود به کشور حتما باید تزریق شود.

هزینه های رشته ارتودنسی در مالزی

هزینه تحصیل و زندگی در مالزی یکی از ارزان ترین در جهان به شمار می رود. هزینه های زندگی برای یک دانشجوی خارجی چیزی در حدود $3500 الی $5000 (دلار) باشد. به صورت تقریبی یک دانشجو باید در دانشگاه های دولتی این کشور در سال حدود $3500 (دلار) بپردازد. شما به عنوان یک فرد خارجی هنگام تحصیل رشته ارتودنسی در مالزی اجازه کار مستقیم ندارید و زمانی که در تعطیلات بین ترمی هستید، قادر خواهید بود تا کار کنید. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *