مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین

رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین

تحصیل در رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین برای دانشجویان بومی و بین المللی بسیار جذاب است. هزینه زندگی در این کشور مقرون به صرفه باشد. لیختن اشتاین با شهریه معقول، استاندارد بالای زندگی و مناظر زیبا، ارزش آموزشی استثنایی را به دانشجویان ارائه می دهد. لیختن اشتاین از جذابیت تاریخی و فرهنگی تا کشوری که توسط یک پادشاه اداره می شود، به عنوان مکانی برای مطالعات ارزشمند است. نرخ پایین بیکاری لیختن اشتاین همچنین ممکن است فارغ التحصیلانی را که قبلاً توسط جذابیت این کشور کوچک به دست آورده بودند، متقاعد کند که شهروند شوند و مشاغل جدید خود را شروع کنند. اگر هدف شما این کشور زیبای اروپایی است، همین حالا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه لیختن اشتاین

کشور اروپای مرکزی محصور در خشکی لیختن اشتاین به طور رسمی به عنوان شاهزاده لیختن اشتاین شناخته می شود. این کشور کوهستانی کوچک با مساحت 160 کیلومتر مربع (حدود 62 مایل مربع) از غرب و جنوب با سوئیس و از شرق و شمال با اتریش هم مرز است. کل مرز غربی لیختن اشتاین با سوئیس توسط رودخانه راین تشکیل شده است که در کنار آن مناظر چشمگیر آلپ سوئیس قرار دارد. این کشور کوچک تنها یکی از دو کشور کاملا محصور در خشکی و ششمین کشور مستقل کوچک جهان از نظر مساحت است. اقتصاد لیختن اشتاین دارای برخی رکوردهای جهانی است (بر اساس آمار سال 2009): دومین تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر بر اساس برابری قدرت خرید است. کمترین بدهی خارجی جهان؛ و دومین پایین ترین نرخ بیکاری در جهان با 1.5 درصد را دارا است.

شاهزاده کوچک لیختن اشتاین توسط خانواده ای اداره می شود که زمانی با امپراتوری اتریش ارتباط داشتند، اما از آن زمان به دنبال بی طرفی بودند. خانواده حاکم لیختن اشتاین برگرفته از خاندان شاهزاده لیختن اشتاین است. رئیس دولت شاهزاده هانس آدام دوم لیختن اشتاین است که به عنوان یک پادشاه موروثی مشروطه بر اساس دموکراتیک و پارلمانی بر این شاهزاده حکومت می کند. در سال 2004، شاهزاده هانس آدام پسر خود، شاهزاده آلویس را به عنوان نایب السلطنه لیختن اشتاین منصوب کرد تا نیازهای روزمره کشور را برطرف کند. رئیس دولت لیختن اشتاین، نخست وزیر آدریان هاسلر است. در مارس 2003، رای دهندگان کشور از ابتکار شاهزاده هانس آدام برای جایگزینی قانون اساسی 1921 کشور به نفع قانون اساسی جدید حمایت کردند، حتی اگر این قانون اساسی اختیارات او را به عنوان پادشاه گسترش داد. با این حال، به دلیل محبوبیت او، این پیشنهاد علی رغم مخالفت شورای اروپا تصویب شد.

تحصیل در رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین از 100% نرخ سواد بزرگسالان برخوردار است. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور در لیختن اشتاین هستند باید هزینه های اقامت خود را اضافه کنند، اما خوابگاه های دانشگاهی به طور گسترده در دسترس و ارزان برای دانشجویان هستند. دانشجویانی که نه شهروند اتحادیه اروپا (EU) و نه شهروندان یک کشور منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند، معمولاً برای تحصیل در لیختن اشتاین به ویزا نیاز دارند. مدارک تحصیلی در دانشگاه های لیختن اشتاین معتبر تلقی می شوند و به رسمیت شناخته می شوند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین

دانشگاه های برتر در لیختن اشتاین

دانشگاه لیختن اشتاین برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. برنامه های کارشناسی موجود عبارتند از:

  • لیسانس علوم در معماری (BSc Arch)
  • لیسانس علوم در مدیریت بازرگانی (BSc)
  • لیسانس علوم در سیستم های اطلاعات کسب و کار (Bsc).

برنامه های کارشناسی ارشد موجود عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد در معماری (MSc Arch)
  • کارشناسی ارشد در کارآفرینی (MSc Entrepreneurship)
  • کارشناسی ارشد علوم در فناوری اطلاعات و مدیریت فرآیند کسب و کار (MSc)
  • کارشناسی ارشد علوم در بانکداری و مدیریت مالی (MSc) )

در نهایت، دو برنامه دکتری موجود شامل دکترای فلسفه (PhD) در اقتصاد بازرگانی و دکترای فلسفه (PhD) در معماری و برنامه ریزی است. دانشگاه های معتبر دیگری نیز برای رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین وجود دارد.

شهریه رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین

هزینه زندگی در لیختن اشتاین نسبت به سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. به علت نزدیکی این کشور با سوئیس، هزینه ها هم سو با این کشور است. گرچه هزینه ها در این کشور رو به افزایش است ولی درصد فقر در آن تقریبا صفر است. یکی از نکات مهم این کشور توریست پذیر بودن آن است به طوری که 65 درصد از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. تمام دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند رایگان در این کشور تحصیل کنند ولی برای آن دسته از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا رشته ارتودنسی در لیختن اشتاین برایشان هزینه بر خواهد بود. هزینه های یک فرد دانشجو معمولا شامل موارد زیر است:

  • غذا برای یک نفر در رستوران: 10CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • شیر: لیتری 63CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • نان سفید پانصد گرمی: 43CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • برنج: کیلویی 00CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • تخم مرغ: دوجین 75CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • گوشت گاو: کیلویی 25CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • بلیط یک طرفه: 25CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 00CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • تاکسی: هر کیلومتر 72CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • خدمات رفاهی: هر ماه 150CHF (فرانک لیختن اشتاین)
  • اینترنت: هر ماه 50CHF (فرانک لیختن اشتاین)

در حالی که دانشجویان بین المللی معمولاً برای اقامت بیش از 90 روز و حضور در دانشگاه در لیختن اشتاین به ویزای تحصیلی نیاز دارند، شهروندان این کشور در صورت انتخاب برای تحصیل در خارج از کشور در هر کشور اروپایی، نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. این به دلیل گسترش برنامه “مشاوران تحصیل در خارج از کشور در اروپا” (SAEC) است. شما هم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور لیختن اشتاین، با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *