مهاجرت تحصیلی قطر

رشته ارتودنسی در قطر

رشته ارتودنسی در قطر

رشته ارتودنسی در قطر برای کسانی که این کشور را انتخاب می کنند بسیار محدود است. سیستم آموزشی این کشور چندان پیشرفته نیست. دلیل اصلی تحصیل دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در قطر، غوطه وری فرهنگی عربی در محیطی امن است. دانشجویانی که به زبان عربی صحبت می کنند یا می خواهند مهارت های عربی خود را بهبود بخشند، برنامه های کارشناسی ارشد بسیاری را در قطر پیدا خواهند کرد. دانشجویانی که به زبان عربی مسلط نیستند نیز محیطی دلپذیر خواهند یافت، زیرا انگلیسی در قطر رایج است و به عنوان زبان دوم تلقی می شود. بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند، به ویژه آنهایی که در علوم طبیعی، مهندسی و تجارت هستند. اگر شما قصد مهاجرت به کشور دوست و همسایه ایران یعنی قطر را دارید، همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه قطر

قطر یک کشور عربی کوچک است که در شبه جزیره ای در خلیج فارس واقع شده است. عربستان سعودی در غرب و امارات متحده عربی در جنوب است. بر اساس اطلاعات کتاب اطلاعات جهانی سیا، قطر بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان را در سال 2012 دارد. این کشور برای رشد اقتصاد خود به شدت به نیروی کار خارجی متکی است، تا جایی که کارگران مهاجر 94% از نیروی کار را تشکیل می دهند. صنایع عمده در قطر شامل نفت، گاز طبیعی و گردشگری است. علاوه بر این، دوحه، پایتخت، محل استقرار شبکه خبری الجزیره است. کشور بسیار مسطح است و از بیابان تشکیل شده است. بلندترین ارتفاع کشور تنها حدود 100 متر است. بیشتر آب شیرین کشور با استفاده از فرآیند نمک زدایی به دلیل محدودیت منابع آب شیرین طبیعی تولید می شود. تنها حدود 40% از جمعیت عربی هستند و بقیه جمعیت را اتباع خارجی، عمدتاً از هند، پاکستان و ایران تشکیل می دهند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در قطر

قطر دارای یک موسسه آموزش عالی به نام دانشگاه قطر است که در سال 1973 تاسیس شد. با این حال، بسیاری از دانشگاه های غربی به عنوان بخشی از “شهر آموزش” که توسط بنیاد قطر تأسیس شده است، در این کشور شعبه دارند. شهر آموزش شامل امکانات آموزشی و پژوهشی است و هدف آن این است که مرکز آموزشی برتر در منطقه خلیج فارس باشد. در حال حاضر حدود 2500 دانشجو در این کشور تحصیل می کنند. حدود نیمی از آنها اتباع قطر و نیمی دیگر دانشجویان بین المللی هستند. اساتید، کارکنان و دانشجویان در شهر آموزش از 45 کشور مختلف هستند.

دانشگاه قطر مدرک کارشناسی ارشد را در چندین زمینه از جمله مدیریت بازرگانی و مطالعات محیطی ارائه می دهد. دانشگاه های غربی در شهر آموزش برنامه های کارشناسی ارشد را در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی از جمله هنر، مهندسی و تجارت ارائه می دهند. بسیاری از مدارک کارشناسی ارشد را می توان به صورت تمام وقت یا پاره وقت تکمیل کرد و برخی از برنامه ها به صورت آنلاین ارائه می شوند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در قطر

شرایط اخذ ویزای تحصیلی قطر

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیل در قطر نیاز به اسپانسر دارند. دانش آموزانی که قبلاً در قطر حامی مالی ندارند (مثلاً به عنوان کارمندان یک تجارت بین المللی) معمولاً می توانند توسط دانشگاهی که دانشجو در آن تحصیل می کند حمایت مالی شود. گرفتن ویزای دانشجویی ساده است. هنگامی که دانشجو نامه تاییدیه ای از دانشگاه خود داشته باشد، می تواند برای ویزا در سفارت یا کنسولگری قطر در کشور خود اقدام کند. همچنین از دانشجویان خواسته می‌شود که مدارک معتبری در زمینه حمایت های مالی از خود نشان دهند.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در قطر

هزینه تحصیل و زندگی در قطر و اکثر کشورهای عربی خاورمیانه بالا است. کسانی که قصد تحصیل و زندگی در این کشور دارند، باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند. برای یک دانشجو بین الملی رشته ارتودنسی در قطر، هزینه سالیانه تحصیل در حدود 18000$ تا 36000$ (دلار) می باشد. هزینه زندگی در قطر به پارامترهای مختلفی از جمله محل اقامت شما بستگی دارد. شما در حین تحصیل نمی توانید در این کشور کار کنید. در نتیجه نمی توان انتظار درآمد داشته باشید. به طور کلی هزینه سالایانه زندگی در قطر حدود 15000$ (دلار) برای هر فرد می باشد.

درآمد رشته ارتودنسی در قطر

یکی از نکات جذاب در این کشور، وجود کار متنوع است. در واقع شما در هر رشته ای که باشید، می توانید در قطر پس از تحصیل مشغول به کار شوید. این شرایط برای یک ارتودنتیست کار نیز صادق است. درآمد یک ارتودنتیست کار در این کشور حدود 43000QAR (ريال قطر) است که برای یک زندگی ایده آل کفایت می کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که برای تبدیل شدن به یک ارتودنتیست کار شما هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. اگر می خواهید به کشور زیبای قطر مهاجرت کنید، همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *