مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته ارتودنسی در روسیه

رشته ارتودنسی در روسیه

رشته ارتودنسی در روسیه به خاطر نزدیکی این کشور به ایران، مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی است به خصوص که پیشرفت های زیادی نیز داشته است. اگر چه روسیه برای همه شهروندان خود آموزش رایگان ارائه می دهد که توسط قانون اساسی آنها تضمین شده است، اما پذیرش در موسسات آموزش عالی پس از متوسطه بسیار رقابتی است. از آنجایی که بخش دولتی روسیه مسئول تنظیم سیستم آموزشی است، تاکید زیادی بر کسب مدرک در زمینه فن آوری و رشته های علمی تحصیلی وجود دارد. دانشجویانی که مایل به تحصیل در این رشته ها هستند باید صلاحیت های پیشرفته در زمینه های موضوعی انتخابی خود و همچنین نمرات عالی داشته باشند تا در دانشگاه های روسیه پذیرفته شوند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را دارید، همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه روسیه

فدراسیون روسیه بیشتر شرق اروپا و شمال آسیا را اشغال می کند و از دریای بالتیک در غرب تا اقیانوس آرام در شرق و از اقیانوس منجمد شمالی در شمال تا دریای سیاه و قفقاز در جنوب امتداد دارد. منابع معدنی و انرژی گسترده روسیه بزرگترین ذخایر جهان، این کشور را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی تبدیل کرده است. فدراسیون روسیه یک جمهوری نیمه ریاستی و فدرال است که دارای 83 قلمرو مختلف است که به عنوان “رعیت های فدرال” شناخته می شوند. روسیه با کشورهای متعددی از جمله نروژ، چین، لهستان، فنلاند و کره شمالی مرز مشترک دارد. این کشور بزرگترین کشور در جهان است و یک هشتم مناطق قابل سکونت زمین را پوشش می دهد، که نه منطقه زمانی جداگانه را در بر می گیرد و در کل منطقه شمال آسیا گسترش می یابد.

در حال حاضر، اقتصاد فدراسیون روسیه یکی از پررونق ترین اقتصادهای جهان است و به عنوان هفتمین کشور توسعه یافته از نظر قدرت خرید رتبه بندی می شود. این به دلیل انرژی و منابع معدنی گسترده آن است که آن را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی و نفت تبدیل کرده است. فدراسیون روسیه یکی از اعضای گروه 8، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای اروپا و سازمان تجارت جهانی است. مسیحیت ارتدکس، یهودیت، بودیسم و اسلام رایج ترین ادیان در روسیه هستند. همه از نظر قانونی بخشی از میراث تاریخی کشور محسوب می شوند. محبوب ترین تعطیلات مذهبی که تقریباً همه شهروندان روسیه آن را جشن می گیرند عید پاک است که آنها با تهیه کولیچ (نان عید پاک) و پسخا، غذای حاوی پنیر و به شکل هرم، آن را می شناسند.

تحصیل دررشته ارتودنسی در روسیه

روسیه علاوه بر تخصیص بودجه برای هزینه های تحصیل دانشجویان، کمک هزینه کمی به دانشجویان خارج از کشور می پردازد و مسکن رایگان نیز برای آنها فراهم می کند. این کشور همچنین بسیاری از تشریفات اداری را که برای جلوگیری یا تاخیر دانشجویان خارجی از حضور در دانشگاه های روسیه استفاده می شد حذف کرده است. اکنون که سیستم درخواست ساده‌ تر شده است، دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا، آلمان، دانمارک، چین، ایتالیا و ژاپن تحصیل کرده‌اند، در مورد انتقال به دانشگاه روسیه با حداقل مشکل مواجه خواهند شد. سیستم آموزش عالی روسیه سختگیرانه، رقابتی است و در سطح جهانی به دلیل مدارک تحصیلی خود که به طور مداوم دارای رتبه های بالای یونسکو و سازمان جهانی بهداشت هستند، شناخته شده است. برای جذب دانشجویان بین المللی، رشته ارتودنسی در روسیه 100 درصد تخفیف شهریه و همچنین بورسیه های سخاوتمندانه ارائه می شود.

دانشگاه برتر رشته ارتودنسی در روسیه

برترین دانشگاه های مرتبط با علوم پزشکی به شرح زیر است:

  • آکادمی پزشکی مسکو
  • دانشگاه RUDN
  • دانشگاه ایالتی مسکو
  • دانشگاه سنت پترزبورگ
  • دانشگاه پزشکی پاولوف

دانشگاه برتر رشته ارتودنسی در روسیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی

درخواست برای دانشگاه های روسیه مستلزم ارائه مدارک زیر است:

  • فرم درخواست که نشان دهنده رشته تحصیلی مورد نظر است
  • کپی گواهی شده یک مدرک تحصیلی یا مدرک تحصیلی دیگر که نشان می دهد دانشجو واجد شرایط ثبت نام در برنامه آموزش عالی است.
  • گواهی سلامت مجاز و کپی نتیجه آزمایش خون HIV صادر شده توسط یک شرکت بیمه سلامت که توسط کنسولگری روسیه معتبر است.
  • کپی شناسنامه
  • 4*6 عکس پاسپورتی (حداقل شش عدد از این عکسها را شامل شود)

شهریه تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه در مقایسه با بسیاری کلان شهرها ارزان تر می باشد. رشته ارتودنسی در روسیه در کنار بسیاری رشته های دیگر امکان تحصیل بسیار ارزان و تاحدودی رایگان را فراهم می سازد. اگر بورسیه تحصیلی به شما تعلق نگیرد، هزینه سالایانه تحصیل حدود 4500$ تا 17800$ (دلار) می شود. هزینه زندگی ارتباط مستقیمی با شهر انتخابی دارد ولی حدود هزینه ماهیانه یک فرد خارجی در روسیه 350$ تا 650$ (دلار) است.

شرایط یک ارتودنتیست کار در روسیه

یک فرد تحصیل کرده در کشور روسیه به راحتی می تواند کار پیدا کند ولی نباید از این نکته غافل شد که کار در این کشور به خاطر رویه ای که دولت روسیه در قبال دنیا پیش گرفته ممکن است با چالش هایی همراه شود. متوسط درآمد یک فرد ارتودنتیست کار در روسیه ماهیانه حدود 140000RUB (روبل) است. به خاطر مسائل سیاسی به وجود آمده خواهشمندیم قبل از هر اقدامی با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *